چرا باید کودک خود را بوس کنیم: فواید بوسیدن کودک

فواید بوسیدن کودک
   

 فواید بوسیدن کودک یکی از مسائلی است که اظهارات گوناگون در مورد آن شده است.از اولین بوسه و این که این مکانیزم از کجا و چگونه آغاز شده اطلاعات موثقی در دست نیست. با این حال همان طور که گفته شد در مورد فواید این مکانیزم توضیحات و اظهاراتی ارائه شده است. در این مقاله می خواهیم موضوع فواید بوسیدن کودک را بررسی کنیم.

برخی از افراد دانسته یا نادانسته ادعا می کنند که بوسیدن کودک امری ناپسند است و سلامت کودک را به خطر می اندازد. آن دسته از افراد که نادانسته در مورد این موضوع اظهار نظر می کنند که تکلیفشان مشخص است!!

اما آن هایی که در مورد فواید بوسیدن کودک با آگاهی کامل سخنانی ایراد می کنند، باید گفت این ادله این بزرگواران آن قدر محکم نیست که بشود به آن اتکاء کرد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برخی معتقدند بوسیدن نوعی عمل غریزی و فطری است که به موجب آن بسیاری از مشکلات روحی – روانی کودک برطرف می شود. اخیرا تنی چند از محققان ادعا کرده اند که بوسیدن کودک (بوسیدن گونه های کودک) توسط مادر باعث می شود باکتری و میکروب های روی پوست کودک از بین برود. لطفا تا پایان مقاله، سایت زندگی ما را همراهی کنید تا مطالب جالبی را به اتفاق یکدیگر مرور کنیم.

اثرات عجیب نوازش کردن بر هوش کودک

فواید بوسیدن کودک

یافته های پژوهشی حاکی از آن است که بوسیدن و به آغوش کشیدن کودک ، تاثیر شگرفی بر هوش او می گذارد. به باور محققان، بوسیدن کودک باعث می شود هوش او به میزان قابل توجهی تقویت شود. حمایت های عاطفی و پشتیبانی های روحی – روانی پدر و مادر از کودک، باعث می شود کودک از هر گونه استرس و اضطرابی در امان بماند. فرقی نمی کند که حمایت های عاطفی مادر و پدر کلامی باشد یا فیزیکی. اگر پدر و مادری فرزندشان را با کلمات محبت آمیز یا با بوسیدن، نوازش و بغل کردن مورد محبت قرار دهند آرامش روحی فرزندشان را تضمین خواهند کرد.

زمانی که کودک، از حمایت های همه جانبه پدر و مادرش مطمئن شود کارایی مغزش به میزان چشمگیری افزایش می یابد و تمرکز و قدرت درک کودک به طرز عجیبی تقویت می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید بوسیدن کودک می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

این تمام ماجرا نیست! کودکی در دوران طفولیت حمایت های عاطفی مادر و پدرش را _چه در قالب حمایت های کلامی و چه در قالب بوسه و نوازش _ احساس کند، در دوران بزرگسالی راحت تر می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. حس همدردی کودک با بوسه و نوازش جان تازه ای می گیرد و کودک با این اعمال یاد می گیرد چگونه با دیگران رفتار کند.

یافته های پژوهشی نشان می دهد، از بدو تولد تا سن ۲ سالگی کودک به شدت نیازمند بوسه و آغوش مادر است. اگر کودکی بیشتر مورد نوازش والدینش قرار بگیرد در آینده کمتر دچار وابستگی های عاطفی خواهد شد.

اندر فواید به آغوش کشیدن و بغل کردن کودک!

هورمون اکسی توسین هورمونی است که با ترشح آن سیستم ایمنی بدن افراد تقویت می شود. یک سری از واکنش باعث می شود که ترشح هورمون اکسی توسین افزایش یابد. بغل کردن کودک یکی از این واکنش ها است. بغل کردن کودک علاوه بر افزایش ترشح هورمون اکسی توسین، کاهش سطح پلاسمای هورمون تیروئید را نیز در پی دارد. اما شاید از خودتان بپرسید که کاهش سطح پلاسمای هورمون تیروئید چه فایده ای دارد؟!

باید خدمتتان عرض کنیم که با کاهش سطح پلاسمای هورمون تیروئید اگر قسمتی از بدن کودک دچار جراحت شد، آن قسمت از بدن سریع تر بهبود پیدا می کند. شواهد نشان از این دارد که کودکانی که در دوره طفولیت مورد مهر و محبت والدینشان قرار می گیرند و هر از چند گاهی طعم بوسه را می چشند در بزرگسالی کمتر پرخاش می کنند. به عبارت دیگر، احتمال پرخاشگری کودکان با بغل کردن و بوسیدن کودک کاهش می یابد.

کودکی که بیشتر مورد نوازش قرار می گیرد، نسبت به سایر همسالانش آرام تر رفتار می کند.

تصوری غلط اما رایج: کودکمان بغلی می شود!!

فواید بوسیدن کودک

فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی نوین علی رغم مزیت های بیشمار، معایبی نیز دارد. متاسفانه ما در عصری به سر می بریم که هر کسی با هر سنی از هر نقطه ای می تواند با یک سرچ و جستجوی ساده، در مورد موضوعات مختلف اطلاعاتی به دست آورده و در مورد آن موضوعات اظهار فضل کند! بسیاری از مطالبی که در اینتنرنت رواج می یابد الزاما علمی و موثق نیست. بسیاری از اطلاعات را افرادی سودجو با نیات و اهداف شخصی منتشر می کنند؛ اطلاعاتی که بیس و مبنای علمی ندارد.

به طور مثال یکی از مواردی که در جامعه ما بسیار رایج شده و از اساس اشتباه است، این است که : برخی از افراد به مادران توصیه می کنند فرزندتان را کم تر بغل کنید چرا که پس از مدتی “بغلی” می شود!

این ادعا را هیچ محققی تایید نکرده و به مادران توصیه می شود از این گزاره غلطی که در جامعه رواج یافته، نترسید. کودکتان را با عشق به آغوش بکشید و نگران لوس شدن و یا به اصطلاح برخی کارشناس نماها “بغلی شدن” کودکتان نباشید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید بوسیدن کودک می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما فواید بوسیدن کودک

یافته های پژوهشی نشان می دهد، از بدو تولد تا سن ۲ سالگی کودک به شدت نیازمند بوسه و آغوش مادر است. اگر کودکی بیشتر مورد نوازش والدینش قرار بگیرد در آینده کمتر دچار وابستگی های عاطفی خواهد شد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز  بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه