آیا کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت؟

بی حوصلگی کودکان
   

در این مقاله راجع به بی حوصلگی کودکان بحث خواهیم کرد و راه هایی را برای برطرف کردن آن ها آموزش خواهیم داد چرا که والدین در مورد اوقات فراغت فرزندان خود امروزه حتی بیشتر از گذشته، نگران هستند تا وقت آن ها بیهوده هدر نشود.

در عین حال، نباید فراموش کرد که رفتن به کلاس های تابستانی آخرین گزینه برای گذراندن وقت نیست، راه های بسیاری وجود دارد که می توان کودکان را سرگرم کرد تا بی حوصلگی نداشته باشند و اوقات فراغتشان سرگرم کننده و خاطره انگیز باشد. ما فقط نیاز به خلاقیت داریم تا با برنامه ریزی و انجام کارهای ساده بی حوصلگی آن ها را با سرگرمی های شاد پر کنیم.

  • اشتباه والدین

البته والدین این روزها سعی می کنند برای پر کردن وقت و بی حوصلگی کودکان خود آن ها را به کلاس های تابستانی بفرستند، اما این بزرگترین اشتباه خانواده ها است؛ زیرا دانش آموزان باید به دلیل نیاز خود به این کلاس ها بروند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان به صورت همه روزه بهره مند شوید.

بی حوصلگی کودکان

بررسی و شناخت بی حوصلگی کودکان

البته، مشارکت در کلاس های تابستانی، اگر همراه با استرس خانوادگی باشد اثر منفی دارد. خانواده می تواند با گفتن جملات پیشنهادی فرزند خود را متقاعد کند: آیا شما نمی خواهید برای اوقات فراغت برنامه ریزی کنید؟ در واقع، خانواده باید نقش راهنمایی و هدایت برای تصمیم گیری را بازی کند.

از سوی دیگر، لازم به ذکر است که در طول سال تحصیلی، بی حوصلگی کودکان برای انجام تکالیف تحصیلی، امتحانات و رشته های تحصیلی فشار روانی زیادی را تحمل می کنند و فشارهای دوگانه بر آن ها واقعا امکان پذیر نیست زیرا مطالعات بسیاری نشان می دهد که کودکانی که هر روز صبح از خواب بیدار می شوند و رویای خواب صبحگاهی در تابستان را می بینید، بیشتر از سایر بچه ها افسرده و موفقیت کمتری دارند.

برای بی حوصلگی کودکان همراه با مسائل آموزشی، ساعاتی را هم به ورزش و تحرک دسته جمعی اختصاص دهید. مبل ها را بکشید کنار و یک آهنگ ورزشی بگذارید، لباس ورزشی مناسب و کمی با یکدیگر تمرین کنید.

راه های مقابله با بی حوصلگی کودکان

سرگرمی ساده به شرط این که شاد و جالب باشند، یکی از مهم ترین سرگرمی های ساده برای صرف وقت تابستانی، انجام کارهای خانه با کمک اعضای خانواده است. برای مثال، با کمک همه اعضای خانواده و استفاده از مشارکت کودک، می توانیم کیک ها را بسازیم و طبخ کنیم. البته، بهتر است به بچه ها برای خوردن غذا و  آماده کردن مواد خام در آشپزخانه نگیرید. در همان زمان، شما می توانید بچه ها را تشویق کنید که اتاق خود را مرتب کنند. معمولا بچه ها حوصله تمیز کردن اتاق خود را ندارند، اما شما می توانید برای مقابله با بی حوصلگی کودکان آن را برای آن ها بسیار جذاب کنید.

  • راه حل:

مثلا زمان بگیرید و بگوئید، چه مدت طول می کشد تا اتاق خود را نظم دهید و سپس، اگر اتاق آن ها مرتب شده باشد، جایزه به آنها بدهید و آنها را تشویق کنید. با این سرگرمی های ظاهرا ساده، از دور هم بودن لذت می‌برید و هم اینکه به کودک خود روحیه مشارکت در کارها را آموزش می دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات آن ها در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

تاثیر بازی های دسته جمعی در بی حوصلگی کودکان

وقتی بازی ها گروهی و دسته جمعی می شوند، کودکان در تمام سنین عاشق نقاشی و ساخت مهارت های هنری هستند. به همین دلیل می توانید از آن برای پر کردن وقت و اوقات فراغت او، به ویژه در طول روزهای تابستان استفاده کنید. به طوری که شما همیشه تجهیزات نقاشی داشته باشید و از آنها بخواهید تا یک موضوع خاص را نقاشی کنند.

  • استفاده از روش های جذاب

شما حتی می توانید یک مقوا بزرگ را برای جذابیت بیشتر انتخاب کنید تا یک نقاشی گروهی بکشند و از این سرگرمی های ساده لذت ببرند. راه دیگری برای بر طرف کردن بی حوصلگی کودکان جذب کودکان به نقاشی و خواندن کتاب است.

  • جذب کودکان به نقاشی

به عنوان مثال، شما می توانید چندین کتاب رنگارنگ برای بچه ها برای رنگ آمیزی آن ها و سرگرم کردنشان جهت رفع بی حوصلگی کودکان فراهم کنید. البته، ساخت کاردستی هم سرگرم کننده است چرا که آن ها در این روش هم چیز های زیادی می آموزند.

به عنوان مثال، شما می توانید یک بادبادک، با استفاده از پارچه، چسب و نخ و پشم و کارتن های رنگی برای ایجاد شخصیت های کارتونی و عروسک ها و با هم یک نمایشگاه عروسکی را بسازید. البته، اگر شما یک نمایش خنده دار بازی کنید، نکات آموزشی در ذهن بچه ها بیشتر می شود. برای دریافت اطلاعات لازم و آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از طریق تلفن ثابت یک مشاوره با کیفیت تلفنی را نیز تجربه کنید.

بی حوصلگی کودکان

ورزش و بازی های خانوادگی

برای بی حوصلگی کودکان همراه با مسائل آموزشی، ساعاتی را هم به ورزش و تحرک دسته جمعی اختصاص دهید. مبل ها را بکشید کنار و یک آهنگ ورزشی بگذارید، لباس ورزشی مناسب و کمی با یکدیگر تمرین کنید.

شما حتی می توانید در شب دوچرخه سواری را به مدت نیم ساعت با کودکتان انجام دهید، به یک پیاده‌روی دسته جمعی بروید و از با هم بودن لذت ببرید. صبح یک روز در تعطیلات را شما می توانید به یک روز برای پیاده روی خانوادگی اختصاص دهید البته همراه با سرگرمی، اهمیت حفظ تناسب اندام برای بچه ها را توضیح دهید.

والدین گرامی و پدر و مادرهای عزیز که می خواهند در رابطه با فرزندان خود مشاوره دریافت نمایند می توانند به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت آنلاین و تلفنی حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بی حوصلگی کودکان نیز می توانید با تلفن ثابت بدون گرفتن کد و زدن صفر از سراسر ایران اقدام نمائید و یک مشاوره با کیفیت تلفنی را نیز بدون مشکلات ترافیکی تجربه نمائید.شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه