علت بزهکاری برخی نوجوانان چیست؟

بزهکاری جوانان
   

بزهکاری جوانان، ارتکاب جرم در سنین جوانی است. بزهکار جوان یک فرد جوان و کم تجربه است.

جوانان هنوز نابالغ هستند و به اندازه بزرگسالان فکر نمی کنند، بنابراین آنها مستعد اشتباه کردن یا ارتکاب جرائمی هستند که به طور کامل در کنترل آنها نیست.

کلمات کلیدی:( بزهکاری|علت بزهکاری برخی نوجوانان |علت بزهکاری| بزهکاری در جوانان|مشاوره نوجوانان)

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بزهکاری جوانان و نوجوانان دارای دلایل مختلفی است. اگر شما هم در خانواده فرزند نوجوان و جوان دارید نگران هستید، می توانید با کمک یک مرکز مشاوره خوب او را کنترل کنید و از مشاوران متخصص و با تجربه سایت زندگی ما درمورد نحوه عملکرد با چنین جوانان و نوجوانان راهنمایی هار لازم را دریافت نمایید.

علت بزهکاری جوانان

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با کادری مجرب و متخصص در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان هستند تا بتوانند راهنمایی ها و مشاوره های لازم را در زمینه بزهکاری جوانان به شما والدین گرامی بدهند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب، یکی از با سابقه ترین و متخصص ترین مراکز مشاوره تلفنی در شهر تهران است. برای تماس با این مرکز مشاوره می توانید با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.


مقاله شیوع بلوغ دیررس در نوجوانان را مطالعه نمایید.

عوامل موثر در بزهکاری جوانان

۱-مدرسه

انتخاب مدرسه خوب یکی از وظایف اصلی والدین برای فرزندان است. مدارس یکی از عوامل موثر در بزهکاری است. مدرسه تنها مکانی برای یادگیری و رشد نست، بلکه کودکان و جوانان را هر روز برای رسیدن به اهدافشان آماده می کند.

در مدرسه بچه هایی در آن محیط قرار دارند که دارای مشکلات خانوادگی و فردی هستند، ممکن است رفتار این فرزندان بر فرزند شما تاثیر گذار باشد.

بنابراین در انتخاب مدرسه فرزندان خود کوشا باشید و همچنین می توانید با کمک یک مشاوره خوب راهنمایی های لازم را در خصوص نحوه انتخاب دوست و همچنین نحوه عملکرد با چنین افرادی را دریافت نمایید تا نوجوان و جوان شما از بزهکاری محفوظ باشد.

۲-استاندارد های آموزشی ضعیف

نوع مدرسه ای که کودک در آن شرکت می کند نیز ممکن است به بزهکاری آن ها کمک کند. مدارس پرجمعیت و کم درآمد معمولا دارای نظم مرتبی نیستند.
هرج و مرج که اغلب در این مدارس تجربه می شود، کودکان را به دفاع از خود بیشتر می کند، زیرا در محیط اطرافشان ترسناک هستند.

دخالت والدین در فعالیت های مدرسه، بازدارنده بسیار مهمی برای فعالیت های بزهکاری است.

هنگامی که والدین نقش پررنگی در زندگی فرزند خود داشته باشند، به معنای ان که فرزندان بدانند کار هایی که انجام میدهند برای والدین خود مهم است فرزند سعی می کند عملکرد خوبی داشته باشد و از بزهکاری دور می ماند.

۳-خشونت در خانه

بزهکاری جوانان

یکی از بزرگ ترین عوامل کمک کننده به بزهکاری، خشونت در خانه است.

جوانان خشونت هایی را که در خانه تجربه می کنند را سعی دارند به گونه ای مثلا خشونت با دیگران و یا هر کار دیگری آنها را آرام می کند انجام دهند.

بنابراین خشونت در خانه یکی از مهم ترین علت های بزهکاری جوانان به شمار می آید.

۴-خشونت در محافل اجتماعی آنها

اگر محله ای که در آن یک فرزند شما زندگی می کند، خشونت آمیز باشد، جوانان و نوجوانان تمایل بیشتری نسبت به بزهکاری دارند.

بنابراین اگر در چنین محله ای زندگی می کنید، گفته می شود محله و خانه خود را عوض کنید، تمایل آن ها به اقدامات بزهکاری حذف می شود.

۵-فشار همگانی

همانند فشارهای محله، فشار همسالان می تواند تأثیری بر نحوه ی واکنش فرزندان به موقعیت های بدی که می توانند داشته باشند تاثیر گذار باشد.

اگر همه دوستان فرزند شما مرتکب اعمال بزهکاری شوند، جوان و یا نوجوان شما ممکن است احساس کند که برای پذیرش در جمع دوستانش باید چنین کاری را انجام دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از این نوع وضعیت، این است که به طور منظم با دوستان فرزند خود در حال معاشرت باشید.

والدین آن ها و خود آن ها را به خوبی بشناسید تا بدانید فرزند شما با چه خانوداه ای در دوستی و معاشرت است . درواقع با انجام این کار از تاثیرات نامطلوب آن جلوگیری می نمایید.

۶-عوامل اجتماعی اقتصادی

بزهکاری جوانان در محله های فقیرتر شایع تر است. در حالی که همه محله ها از فعالیت های بزهکار معاف نیستند.

ثابت شده است که افرادی که در مناطق فقیر تر زندگی می کنند،جوانان و نوجوانان احساس می کنند، باید جنایاتی را انجام دهند تا بتوانند به موفقیت برسند.
تنها کمک واقعی برای این وضعیت این است که اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در این مناطق به آنچه که نیاز دارند، دسترسی دارند و لازم نیست، مرتکب جرم شوند تا زندگی را پیش ببرند.

۷-سوء مصرف مواد

علل بزهکاری جوانان و نوجوانان

سوء مصرف مواد در منزل یا توسط یک جوان علت بسیار رایج برای بزهکاری است. جوانانی که در معرض استفاده مواد هستند برای بدست آوردن مواد روزانه خود مجبور به انجام برخی کار های خلاف و بزهکاری های می شوند.
مشاوره و درمان این نوع وضعیت، تنها درمان واقعی برای کمک به این جوانان است. بنابراین باید مرکز مشاوره با سابقه و با تجربه زیاد در این زمینه را انتخاب نمایید تا بدانند چگونه باید با این افراد برخورد نمایند و کمک ها و راهنمایی های لازم را به آن ها بدهند.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب کافیست شماره  zendeghima.ir شماره گیری نمایید. این مرکز مشاوره از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.


 درباره مقاله کدام نوجوانان بیشتر دست به خودکشی می زنند، بیشتر بخوانید.

نتیجه گیری

بزهکاری جوانان دارای دلایل بسایر زیادی است که در اینجا برخی از این دلایل را برای شما بیان نمودیم. بزهکاری جوانان یکی از مواردی است که با روان درمانی بر طرف می شود.

پس انتخاب مرکز مشاوره خوب شرط اصلی درمان بزهکاری جوانان به شمار می آید. به شما عزیزان مخصوصا شما تهرانی های عزیز پیشنهاد می کنیم از روش های درمانی مشاوران با تجربه و متخصص مرکز مشاوره تلفنی مجیب استفاده نمایید.

این مرکز مشاوره تلفنی با به روز ترین تکنیک های درمانی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

مرکز مشاوره ما در تمامی روز های هفته حتی در روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان می باشد.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه