آشنایی با روش های ساده برای متقاعد کردن کودکان

متقاعد کردن کودکان
   

راه های ساده برای متقاعد کردن کودکان چیست؟آیا سخت است که کودک را متقاعد سازیم؟ خوب است بدانید که راه های ساده ای برای اطمینان دادن به بچه ها وجود دارد. بسیاری از والدین به فرزندان خود به حرف هایشان گوش نمی دهند.

در این مقاله، برخی نکات وجود دارد که به شما کمک می کند تا از متقاعد کردن یک کودک بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان به صورت همه روزه و تلفنی بهره مند شوید.

چگونگی متقاعد کردن کودکان

همیشه بگویید شما می خواهید فرزند شما چه کاری را انجام دهد، نه چیزی که او انجام نمی دهد. بسیاری از ما به راحتی وارد چرخه جملات منفی می شویم که به سرعت غول پیکر می شوند. عبارات مانند اتاق خود را کثیف نکنید، کفش های خود را پرتاب نکنید، چند بار بگویم خواهرت را اذیت نکن… در زندگی روزمره ما مقدار زیادی از این دست جملات وجود دارد.

برای متقاعد کردن کودکان ما دائما از جملات منفی استفاده می کنیم و ما انتظار داریم فرزندانمان کاری انجام دهند. متقاعد کردن کودک با جملات منفی امکان پذیر نیست. پیشنهاد می شود که به جای استفاده از جملات منفی، از جملات مثبت برای دریافت نتایج موثرتر و متقاعد کردن کودک استفاده کنید.

ارتباط با کودک خود از طریق زبان بدن، برقراری ارتباط با فرزندتان با زبان بدن و جملات مورد استفاده شما می تواند یک ابزار قدرتمند در افزایش تمایل او برای گوش دادن به شما باشد.

  • مثال

به عنوان مثال، بگویید، بیا اتاقت را مرتب کنیم و اضافی ها را دور بریزیم یا کفش را در جا کفشی قرار دهیم. بهتر است آنها را در آنجا قرار دهید.

متقاعد کردن کودکان

گذاشتن انتخاب برای متقاعد کردن کودکان

اگر به فرزندتان گفتید، عجله کنید، مدرسه شما دیر است؛ و شما می بینید که به شما توجه نمی کند، شما می توانید با قرار دادن حق انتخاب او را به سمتی که می خواهید هدایت کنید و این رفتار سبب متقاعد کردن کودکان می شود. سوالاتی که به کودک اجازه حق انتخاب می دهد گاهی شبیه به معجزه می ماند و کودک را با حرف شما سازگار می کند.

  • مثال

به عنوان مثال، شما می توانید برای متقاعد کردن کودک از او بپرسید: آیا امروز صبح لباس قرمز یا لباس های آبی ات را می پوشی؟ یا زمانی که تکالیف مدرسه را انجام نمی دهد؟ بپرسید چه موقع می خواهد این کار را انجام دهد؟امروز یا فردا؟ یا، برای مثال، اگر او با خوردن مخالف بود، از او بخواهید اول بروکلی یا هویج را امتحان می کند؟ برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات آن ها در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.

زبان بدن در متقاعد کردن کودکان

ارتباط با کودک خود از طریق زبان بدن، برقراری ارتباط با فرزندتان با زبان بدن و جملات مورد استفاده شما می تواند یک ابزار قدرتمند در افزایش تمایل او برای گوش دادن به شما باشد. برای متقاعد کردن کودکان بهتر است خودتان را با فرزندتان جایگزین کنید. به عنوان مثال، از عباراتی مانند این استفاده کنید.

من هم مانند تو می دانم که کلی کار باید انجام دهی یا این که تو، مثل من، متوجه شده ای که ساده تر می توانی تکالیفت را روی میز مرتب انجام دهی. استفاده از کلمه (مانند) در مکالمات مفید است برای افزایش میل کودک به گوش دادن به کلمات والدین و می تواند اعتماد به نفس و رابطه او را با پدر و مادر خود را افزایش دهد و ناخودآگاه کودک را متقاعد می کند.

 

مقالات پیشنهادی مجیب

 

تشکر کردن از کودکان پیش از انجام کاری

ما اغلب از او بسیار سپاسگزاریم پس از آنکه کسی چیزی برای ما انجام داده است. اما اگر قبل از انجام این کار از او تشکر کنیم، چه؟ این اغلب برای متقاعد کردن کودکان و بچه ها کار می کند، زیرا معمولا دوست دارند که از سوی والدینشان تشکر و قدردانی بشنوند.

بنابراین دفعه بعدی که شما می خواهید فرزندتان دست های خود را بشوید، به میز ناهار برود یا تلویزیون را خاموش کند، بگویید بسیار از او سپاسگزارید. با این کار آنها نسبت به کاری که می خواهند انجام دهند احساس مسئولیت پیدا می کنند. جهت دریافت مشاوره می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

متقاعد کردن کودکان

واکنش مثبت جهت متقاعد کردن کودکان

واکنش مثبت به غر زدن آنها نشان دهید. بعضی از کودکان عادت کرده اند در مورد هر چیزی غر بزنند. شما می توانید با استفاده از جملات مثبت برای کنار گذاشتن عادت او با بازخورد خوب کمک کنید.

به عنوان مثال برای متقاعد کردن کودکان، اگر فرزند شما شکایت کند و می گوید: من خیلی گرمم است، می توانید اینگونه واکنش نشان دهید: اوه، شما می خواهید کمی خنک تر شوی. وضعیت چطور بهتر می شود؟ آیا می خواهی پنجره را باز کنی یا کت خود را در بیاوری؟ این رویکرد باعث می شود که کودک کمتر غر بزند، کمتر شاکی شود و راه حل های متفاوتی را در پیش رو ببیند.

  • کمک به فرزندتان تا از کلمه نمی توانم استفاده نکند!

کلمه (من نمی توانم) اغلب در مکالمات استفاده می شود که باعث می شود که از موفقیت دور شویم. برای اینکه فرزندتان از این عادت بیرون بیاید، آنچه را که او می تواند انجام دهد یا تغییر دهد برجسته کنید. برای متقاعد کردن کودکان باید بدانید او دائما در حال تغییر است بنابراین اکنون که نمی تواند کاری انجام دهد، این کار موقت جواب می دهد. اگر فرزند شما می گوید من نمی توانم عمل ریاضی را انجام دهم، به او پاسخ می دهم: نه! تو فقط هنوز نتوانسته ای راه حل مناسبی برای این مسئله پیدا کنی یا شما می گویید که کار جدول ضرب را انجام داده ای، فقط باید عمل تقسیم را انجام دهی.

والدین و پدر و مادرهای گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند و از سراسر ایران مشاوره دریافت کنند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با متقاعد کردن کودکان نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه