چه دلایلی پشت مشکلات گوارشی اضطراب وجود دارد؟

مشکلات گوارشی اضطراب
   
  1. علائم گوارشی و اختلال اضطرابی معمولا به هم وابسته هستند و مشکلات گوارشی اضطراب در اکثر افراد هنگام عصبانیت یا استرس خود را نشان می‌دهد و اصولا افراد معده شان درد می گیرد و یا به دیگر اشکال گوارشی مبتلا می شوند.

|مشکلات گوارشی اضطراب|درمان مشکلات گوارشی اضطراب|دلایل بروز مشکلات گوارشی اضطراب|

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

علائم مشکلات گوارشی اضطراب

معمولا شامل علائم در معده(GI), سوزش سر دل, اسهال, یبوست, تهوع و استفراغ است. هنگامی که علت پزشکی برای اختلالات گوارشی وجود ندارد جی آی نامیده می شود. به طور کلی نتایج مطالعات نشان داده است افرادی که دارای جی آی بیشتر هستند حداقل یک علامت اختلال اضطراب یا افسردگی نسبت به کسانی که بدون علامت هستند بیشتر دارند.

مشکلات گوارشی اضطراب و شکایات جسمی گزارش شده شامل, خستگی, سردر, ناراحتی معده, حالت تهوع, اسهال, یبوست, سرگیجه و  درد اسکلت عضلانی گزارش شده است. در این بین سایت زندگی ما هم به صورت تلفنی می تواند مشکلات اضطرابی که با آن دست و پنجه نرم می کنید را از بین ببرد و از این راه مشکلات گوارشی شما را کم کند و آرامش را به شما بازگرداند.

بسیاری از مردم بر این باورند که سوزش سر دل با اضطراب مرتبط است. در حالی که اضطراب را یک عامل خطرناک برای رفلاکس اسید معرفی کرده اند, تحقیقات نشان می دهد که یک اتصال بین آنها وجود دارد, اگر چه دلیل دقیق آن ناشناخته است.

افراد به طرق مختلفی مشکلات گوارشی اضطراب را احساس می‌کنند. یکی از علائم شایع همین معده درد است. اضطراب می تواند علائم سرفه های شکمی و درد را بدتر کند و شما به معنای واقعی کلمه به معدتان آسیب برساند. میلیون ها نفر از مشکلات دستگاه گوارش, از جمله سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند.

شما می توانید برای مشاوره در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر کشور با مرکز مجیب تماس حاصل فرمایید.

سندروم روده تحریک پذیر چیست؟

اختلالی که با در شکم, گرفتگی شکم, نفخ, گاز, یبوست و اسهال مشخص شود سندروم روده تحریک پذیر نامیده می شود. و ارتباطی با استرس و آی بی اس دارد که در ادامه برای شما بازگو می کنیم. بیشتر زنان به آی بی اس مبتلا می شوند که معمولا در اواخر نوجوانی یا به طور زودرس تر بروز می کنند.

دلیل خاصی برای آن وجود ندارد اما بسیاری از افراد از آن رنج می برند. کارشناسان معتقدند افرادی که کولون آنها حساسیت بیشتری نسبت به غذاهای خاص دارد در معرض بیشتر این بیماری هستند. این اختلال نیز به عنوان کولون اسپاستیک هم شناخته می شود. اگر چه دردناک و ناراحت کننده است, اما به طور روتین به روده آسیب نمی رساند اما باعث بیماری های دیگر روده ای می شود.

افراد مبتلا به آی بی اس اغلب از اضطراب و افسردگی رنج می برند که همین می تواند علائم آنها را بدتر کند. به همین دلیل است که کولون بخشی از سیستم عصبی است که به استرس پاسخ می دهد. شواهد هم چنین نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن, در پاسخ به استرس نقش مهمی دارد و هم چنین می تواند احساس اضطراب و افسردگی شما را افزایش دهد.

درمان مشکلات آی بی اس به وجود آمده در اضطراب

درمانی برای آی بی اس وجود ندارد در حالی که می توان علائم و ناراحتی های معده را مدیریت کرد. مرکز اطلاعات ملی بیماری های دستگاه گوارش تخمین می زند که تا ۷۰ درصد مردم درمانی دریافت نمی کنند.

افرادی که مبتلا به آی بی اس هستند و به دنبال درمان هسند, تحقیقات نشان داده است که بین ۵۰ تا ۹۰ درصد آنها دارای اختلالات روانپزشکی مانند اختلال اضطراب یا افسردگی هستند.

مشکلات گوارشی اضطراب

پزشک شما ممکن است ترکیبی از درمان های زیر را برای شما تجویز کند

مکمل های فیبر یا مسهل برا ی کاهش یبوست

داروهای ضد اسپاسم برا ی کنترل اسپاسم عضلات در روده بزرگ و کاهش درد شکم

داروهای ضد افسردگی برای کمک به کاهش علائم اضطراب و افسردگی

درمان شناختی رفتاری برا ی یادگیری نحوه برخورد با اضطراب و افسردگی

جامعه بین المللی گاسترواندولوژی توصیه می کند که درمان روانشناختی زمانی که آی بی اس به عنوان خط اول بیماری است , و بیمار سابقه اضطراب و حملات ترس و یا افسردگی دارد نیاز می باشد. و می تواند هر دو علائم را در بیمار کاهش دهد.

مشاوران روانشناسی متخصص در زمینه ی استرس و اضطراب مرکز مجیب هم اکنون آماده ی پاسخگویی به شما هستند، برای این منظور شما می توانید هم اکنون از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره ی zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

تکنینک های آرام بخش برا ی کاهش استرس

تغییر رژیم غذایی برا ی بعضی از افراد ممکن است به اجتناب از فراورده های لبنی یا نوشابه های گازدار که می تواند علائم را تشدید کند منجر شود. برای دیگران این ممکن است, به معنای افزایش فیبر رژیم غذایی باشد که می تواند یبوست را کاهش دهد.

لوترونکس می تواند آی بی اس را درمان کند و به طور خاصی برای زنان تایید شده است. این دارو تنها زمانی توصیه می شود که داروهای ضد بارداری و درمان موثر نباشد و علائم اولیه اسهال داشته باشند. عوارض جانبی با آن می تواند جدی باشد و شامل کاهش جریان خون  به روده بزرگ و ایجاد یبوست باشد.

داروی آمیتیز هم تایید شده است, اما فقط برای زنان تایید شده است. عوارض جانبی آن عبارتند از: تهوع, اسهال و درد شکمی. داروهای مورد تاییدی برای درمان مردان و زنان وجود ندارد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

راه دیگر درمان هم کمک گرفتن از مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب می باشد که می تواند با مشاوره و صحبت کردن با شما از اضطراب و استرستان کم کند و راه های مقابله با آن را به شما یاد دهد تا بتوانید جلوی اضطراب خود را بگیرید و مشکلات گوارشی که ممکن است برا ی شما پیش بیاید را کم کنید.

مشکلات گوارشی اضطراب می تواند طیف وسیعی از مشکلات دستگاه گوارش مانند, گرفتگی, التهاب و از دست دادن اشتها را باعث شود. در این خصوص شما باید همیشه به دنبال درمانی برای مشکلات خود باشید.

سایت زندگی ما با بهره گیری از مشاوران زبده درخصوص مشکلات شما می تواند شما را یاری کند و بهترین مشاوره را در خصوص مشکل شما به شما اراعه دهد. از خصوصیات این سایت زندگی ما این است که به صورت تلفنی می باشد و شما بدون حضور فیزیکی و در هر جایی که باشید به صو رت آنلاین با مرکز تماس بگیرید و مشاوره مخصوص به خود را داشته باشید.

سایت زندگی ما همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعات ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی نیازهای شما می باشد. شماره تماس این مرکز zendeghima.ir و به صورت تلفنی می باشد. برای ارتباط با روانشناسان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه