مشکلات افراد برونگرا و درونگرا و مقایسه آنها

New Project 2019 08 27T204717.240 مشکلات افراد برونگرا و درونگرا و مقایسه آنها
   

مشکلات افراد برونگرا و درونگرا چیست؟ آیا تا به حال با افراد درونگرا و برونگرا روبرو شدید؟ شاید شما درونگرا یا برونگرا هستید در هر صورت، شما احتمالا می دانید که درون گرا ها به طور کلی از جمعیت دوری می کنند و جمع دو یا سه دوست نزدیک را به یک رویداد بزرگ اجتماعی ترجیح می دهند. برخی نیز ترجیح می دهند که تنها باشند. به نظر می رسد که درونگراها رفتار عجیب و غریبی دارند که آنها برای دوری از موقعیت اجتماعی و صحبت با مردم استفاده می کنند. همانطور که متوجه شدید، این رفتارها بسیار عجیب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات افراد برونگرا و درونگرا می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مشکلات افراد برونگرا و درونگرا

مشکلات افراد برونگرا و درونگرا

مشکلات افراد برونگرا و درونگرا چیست؟ برونگرایی و درونگرایی یک ویژگی شخصیتی و یک بعد مرکزی در نظریه شخصیت انسانی است. این دیدگاه توسط کارل یونگ در سال ۱۹۲۰ مورد تمجید قرار گرفت، هر چند هر دو آنها ادراک جهانی هستند و مفهوم مورد استفاده در روانشناسی از هدف اصلی آن متفاوت است. این موضوع به مسئله انرژی انسانی از دنیای بیرون رسیده است. بسیاری از افراد درونگرایی را با سکوت و خجالت می شناسند؛ در مقابل، افراد برونگرا، افرادی هستند که اجتماعی و خوشحال هستند. این تئوری مبتنی بر این اصل است که درونگرا انرژی را از درون خود (ایده ها و مفاهیم ذهن) خود دریافت کرده و برونگرا انرژی خود را از دنیای بیرون و در رابطه با دیگران دریافت می کند.

 

آنا لیمایند بنیانگذار و سردبیر یادگیری ذهن است؛ در یک مقاله جذاب، او می گوید: “هر فرد درونگرا، دست کم یک بار در طول زندگی خود اقداماتی را برای جلوگیری از برخورد و صحبت با مردم انجام داده است.” بیایید به رفتارهایی که مد نظر است نگاه کنیم. در ادامه با افراد برونگرا و درونگرا را بهتر بشناسید.

 

آیا می دانید که اینگونه رفتارها درونی است؟

شما در مورد رفتارهای مغز یک فرد درونگرا چه فکر می کنید؟ چه کسی شما را درونگرا می نامد؟ آیا شما درونگرا هستید؟ مشکل با خواندن توضیحات بالا به دست می آید این است که درونگرا با افراد مشکوک در شرایط اجتماعی در نظر گرفته می شود و آنها تمایل به یادگیری مهارت های ارتباطی با همکاران یا با افراد دیگر ندارند. تشبیه او از درونگرا به عنوان فردی مرموز، پارانوئیدی و اختلال اضطراب محروم از توانایی روبرو شدن با زندگی و مشکلات است.

خصوصیات افراد درونگرا

  • هنگامی که زنگ در خانه را می شنوند، تظاهر می کنند که در خانه نیستند
  • آنها راه خود را عوض می کنند تا از برخورد با دیگران جلوگیری کنن
  • آنها به سرویس پناه می برند
  • بهانه تراشی
  • اجتناب از کافه ها و فروشگاه های محلی

افراد برون گرا

برون گرا” رفتاری است که با چشم انداز عینی و خارجی مشخص می شود و با یک فعالیت عملی بالاتر همراه است؛ “فرماندهان” آمادگی کمتری برای خودشان دارند. معمولا اعتماد به نفس بالاتر از درونگراست. آنها ترجیح می دهند در فعالیت های گروهی به جای فعالیت های فردی حضور داشته باشند.  ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

نویسنده سوزان کین، نویسنده کتاب پرفروش ترین درون گرایی است، می گوید: "ما علیه جامعه نیستیم، ما یک جامعه جداگانه هستیم، من نمی توانم بدون خانواده ام یا بهترین دوستانم زندگی کنم، اما من می خواهم تنها باشم".

خصوصیات افراد برونگرا

  • علاقه مند به حوادث اطراف ، همیشه خنده رو و پرماجرا است.
  • نظر خود را با نظرات دیگران مقایسه می کنند و افکار خود را به راحتی بیان کنید.
  • به راحتی دوستان جدید پیدا می کنند و با یک گروه سازگار شده و به افراد جدید علاقه مند می شوند.
  • بزرگترین ترس آنها این است که آنها پس از یک فاجعه وحشتناک، آخرین بازمانده زمین خواهند بود! (ترس از قطع ارتباط با جهان خارج و مردم)؛ این است که تنهایی برای آنها بسیار آزار دهنده است.
  • آنها در تعامل و برقراری ارتباط با دیگران هستند؛ آنها خیرخواه هستند، اما نه خیلی عاطفی.

برونگرا یا درونگرا؛ کدامیک بهتر است؟

در گذشته، اگر قرار بود آنها را ارزیابی کرده و امتیازاتی به برونگرا و درونگرا اختصاص دهند و آنها را در دو ستون قرار دهند، مردم مطمئنا بروگرا را انتخاب کرده و کفه ترازویشان سنگین تر خواهند بود. هنوز در افکار عمومی، این ممکن است مورد  توجه باشد، و به نظر می رسد که برون گرایان بهتر از درون گرایان است. یکی از دلایل اصلی این روند بازگشت به رسانه است. مهمترین چیز در مورد زوج های برون گرا و درونی، شناختن زمانی است که آنها باید از فرم دیگر خود استفاده کنند.

تمام وقت شما تنها هستید و همسرتان در اختیار شما نیست، شما می توانید فرصتی برای آرامش خود داشته باشید و یا به طور کامل از آن لذت ببرید، اما هنگامی که به شریک زندگی خود می رسد، وقت آن است که چیزهای جدیدی را امتحان کنید تا رابطه خود را حفظ کنید. اشتباه نکنید، قرار نیست نقش بازی کنید، همسر شما، شما را دوست دارد، اما بد نیست که رابطه بلند مدت خود را بهبود بخشید. گاهی اوقات شما می توانید یکدیگر را خوب یفهمید.

اگر شما درون گرا هستید، گاهی اوقات به یک مهمانی با همسر خود بپردازید و سعی کنید از نگاه ظاهر خود به جهان نگاه کنید. اگر خارج از منزل هستید، بد نیست. گاهی اوقات سعی کنید را فرصتی برای صحبت و نظر دادن به او دهید. سعی کنید منافع خود را کشف و آنها را به اشتراک بگذارید.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات افراد برونگرا و درونگرا  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشاوره مجیب برای مشکلات افراد برونگرا و درونگرا

مشکلات افراد برونگرا و درونگرا

شما باید معنای اصلی درونگرا و برون گرا را بدانید، اما می توانید بگویید که چه شخصیتی دارید؟ دورن گرا یا برون گرا؟ به این بیندشیدی که یک شب آرمانی برای شما چگونه است؟ شام را با یک گروه بزرگ از دوستان خوردن، یک کنسرت تجربه کنید، یا دوست دارید با یکی از نزدیکترین دوستان خود بیرون بروید یا میخواهید یک کتاب خوب بخوانید؟ روانشناسان به سوالاتی درباره درون گرا و برون گرا، ویژگی های شخصی که ما ترجیح می دهیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، بررسی کرده اند.

مقالات پیشنهادی مجیب

ویژگی های افراد درونگرا چیست؟ آنها بیشتر به سکوت علاقه مند هستند و در جمع اجتماعی کمتر حضور دارند، اما مهم است بدانیم که افراد خجالتی به صورت یکسان با افراد درون گرا نیستند. افراد دورنگرا می توانند در موقعیت های اجتماعی خجالتی باشند، اما این همیشه مورد نیست. علاوه بر این، داشتن درونگرایی به معنی آن نیست که ضد اجتماعی باشد.

نویسنده سوزان کین، نویسنده کتاب پرفروش ترین درون گرایی است، می گوید: “ما علیه جامعه نیستیم، ما یک جامعه جداگانه هستیم، من نمی توانم بدون خانواده ام یا بهترین دوستانم زندگی کنم، اما من می خواهم تنها باشم”.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مشکلات افراد برونگرا و درونگرا طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه