از اضطراب و وحشت تا جنون‌های لحظه‌ای و خطرناک

اضطراب و وحشت
   

شما ممکن است افرادی را که در مورد اضطراب و وحشت صحبت می کنند را ببینید اما همه آنها با هم یکسان نیستند. آنها شرایط مختلفی دارند.

حملات هراس یا به اصطلاح وحشت زدگی ناگهانی رخ می دهند و شامل ترس شدید و اغلب ناراحت کننده هستند. آنها با علائم جسمی ترسناک مانند ضربان قلب زیاد, تنگی نفس یا حالت  تهوع همراه هستند.

|اضطراب و وحشت|دلایل اضطراب و وحشت|علائم اضطراب و وحشت|

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

وحشت زدگی چیست؟

حملات هراس یا وحشت زدگی ناخواسته و بدون علت مشخصی روی می دهند. وحشت زدگی های قابل انتظار توسط عوامل استرس زا, مانند ترس و وحشت, به چشم می خورد. وحشت زدگی برای هر کسی اتفاق می افتند, اما داشتن بیش از یک ورد ترس نشانه ای از اختلال هراس می باشد. با این حال وحشت زدگی ناشی از حملات هراس را نوعی اختلال روانپزشکی رایج معرفی کرده اند.

علائم اضطراب

علائم اضطراب عبارتند از: نگرانی, اضطراب و ترس غیره، در واقع اضطراب و وحشت معمولا مربوط به پیش بینی وضعیت, تجربه یا رویداد استرس زا است. که ممکن است به تدریج و با مشاوره و درمان از بین برود. سایت زندگی ما در این خصوص با کمک مشاوران مجربی که دارد بهترین مشاوره ها را به بیماران خود برای جلوگیری از وحشت زدگی به آنها می دهد.

عدم تشخیص وحشت زدگی به این معنی است که علائم و نشانه ها برای تفسیر باز است. به این معنا, فرد ممکن است برا ی وحشت زدگی خودش توصیفی داشته باشد و علاعمی داشته باشدکه در فرد دیگری وجود نداشته است.

تفاوت اضطراب و وحشت زدگی

وحشت زدگی و اضطراب ممکن است احساس مشابهی داشته باشند و علاعم عاطفی و جسمی زیادی را در خود داشته باشند. شما می توانید ضطراب و یک حمله ترس را در یک زمان تجربه کنید. به عنوان مثال شما ممکن است اضطراب را در هنگام نگرانی در مورد وضعیت بالقوه استرس زا , مانند اراعه کار مهمی, تجربه کنید.

ممکن است دشوار باشد که بتوانید تشخیص دهید که دچار اضطراب شده اید یا وحشت زدگی. به خاطر داشته باشید, اضطراب معمولا چیزی است که به عنوان استرس یا تهدید در نظر گرفته شده است. اما وحشت زدگی همیشه توسط عوامل استرس زا نیستند و به سادگی به وجود می آیند.

اضطراب می تواند خفیف, متوسط یا شدید باشد. به عنوان مثال, اضطراب ممکن است در پشت ذهن شما اتفاق بیفتد همان طور که در مورد فعالیت های روزمره تان اتفاق می افتند. از سوی دیگر, وحشت زدگی معمولا شامل علاعم شدید و متضادی است.

پاسخ بدن به حملات

در طول حملات ترسناک پاسخ بدن به خودی خود به مبارزه یا فرار دعوت می کند. علاعم فیزیکی اغلب بیشتر از علاعم اضطراب هستند. در حالی که اضطراب می تواند به تدریج ایجاد شود, حملات وحشت زدگی معمولا ناگهانی رخ می دهند.

وحشت زدگی معمولا باعث نگرانی یا ترس مربوط به حمله دیگری می شود. این ممکن است بر رفتار شما تاثیر بگذارد, و شما را به اجتناب از مکان یا موقعیتی که فکر می کنید ممکن است در معرض خطر قرار داشته باشید وادارد.

سایت زندگی ما می تواند با مشاوره تخصصی دادن در این زمینه شمارا یاری کند تا بتوانید تفاوت های بین اضطراب و وحشت زدگی خود را بشناسید و به کمک مشاوران آنها را درمان کنید.

اضطراب و وحشت

علت اضطراب و وحشت

حملات ناخوشایند ناشی از عوامل بیرونی نیستند. وحشت زدگی و اضطراب ممکن است به واسطه موارد مشابه هم اتفاق بیفتند. برخی از عوامل موثر عبارتند از:

یک کار استرس زا

رانندگی

شرایط اجتماعی

ترس و وحشت از فضاهای شلوع و باز و ترس از فضاهای کوچک

ترس از ارتفاعات

یادآوری یا خاطرات تجربیات دردناک

بیماری های مزمن ماابت, سندروم روده تحریک پذیر یا آسم

درد مزمن

ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل

مصرف زیاد کافیین

داروها و مکمل ها

مشکلات تیرویید

عوامل خطر اضطراب و وحشت زدگی

اضطراب و و حشت زدگی عامل ها ی مشابهی دارند. که عبارتند از:

تروما و یا شاهد وقایع آسیب دیده, یا به عنوان کودک یا بزرگسال

تجربه یک رویداد زندگی استرس زا, مانند مرگ یکی از عزیزان یا طلاق

در حال تجربه استرس و نگرانی ها ی مداوم, مانند مسعولیت ها یکاری, درگیری در خانواده و یا مشکلات کالی

زندگی با یک بیماری مزمن یا بیماری تهدید کننده

داشتن شخصیت مضطرب

اختلال در سلامت روانی مانند افسردگی

داشتن اعضای خانواده نزدیک که دارای اضطراب یا اختلال هواس هستند

سوء مصرف مواد مخدر یا الکل

زن بودن

افرادی که اضطراب را تجربه می کنند در معرض افزایش خطر ابتلا به وحشت زدگی هستند. با این حال, داشتن اضطراب به این معنا نیست که شما یک حمله ترس را تجربه خواهید کرد.

اضطراب و وحشت

تشخیص وحشت زدگی و اضطراب

پزشکان نمی توانند حملات اضطراب را تشخیص دهند. اما آنها می توانند علاعم اضطراب, اختلالات اضطرابی, حملات ترس و اختلالات هراس را تشخیص بدهند.

پزشک شما از علاعم شما و آزمایشاتی که انجام می دهد برای جلوگیری از سایر علاعم بهداشتی با علاعم مشابه مانند بیماری قلبی یا مشکلات تیرویید از شما سوال خواهد کرد.برای تشخیص پزشک ممکن است معاینه فیزیکی وآزمایش خون, آزمایش قلب مانند الکتروکاردیگرام و یک ارزیابی روانشناختی یا پرسشنامه ای را برای شما انجام دهد.

درمان های اضطراب و وحشت زدگی با کمک مشاوران

شما باید حتما در این موارد با یک پزشک یا مشاور روان درمانی صحبت کنید تا متوجه شوید که چه کاری می توانید برای پیشگیری و درمان علائم اضطراب و نا امیدی خود انجام دهید. سایت زندگی ما در این خصوص می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمان مناسب را برا ی شما انتخاب کند که بتوانید بر حملات ترس خود کنترل داشته باشید.

همچنین هنگام مشاوره با این مرکز راه ها ی مقابله با ترس خود را به صورت خانگی یاد میگیرید که چطور نفس بکشید. داشته ها را قبول کنید. توجه زیاد به خود داشته باشید. از تکنیک های آرامش استفاده کنید. داشتن یک زندگی بهتر تغییر دهید.همه این ها توسط این سایت زندگی ما به شما آموزش داده خواهد شد.

سایت زندگی ما همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخ گوی نیازهای شما می باشد و شما به صورت تلفنی می توانید با مشاوران این مرکز مشکل خود را در میان بگذارید . شماره تماس مرکز zendeghima.ir می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه