رابطه کابوس های شبانه و ترس از تاریکی

کابوس ها و ترس از تاریکی
   

اگر فرزند من می گوید که برای رفتن به رختخواب کابوس ها و ترس از تاریکی خیلی او را می ترساند چه باید بکنم؟ گوش کنید و درک کنید سعی کنید ترس فرزندتان را درک کنید. بسیار مهم است که چگونه با او صحبت می کنید اطمینان شما می تواند به او کمک بسیار زیادی کند. برای دانستن طریقه صحبت کردن درست، می توانید از مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب بهره مند شوید که نیاز به حضور شما هم ندارد.

کلمات کلیدی( ترس از تاریکی | بروز ترس از تاریکی| درمان ترس از تاریکی| کابوس های شبانه | بهترین مرکز مشاوره در تهران )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

آموزش مهارت مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی

لازم است که برای از بین بردن کابوس های شبانه فرزندتان مهارت های مقابله ای با آن را بدانید و به او آموزش دهید. در مورد شجاعت و تفکر مثبت اطلاعات کسب کنید. در مورد چگونگی مقابله با چیزی که آن ها می ترسند بدانید و صحبت کنید این کار حس آرامش و راحتی به آن ها می دهد. باید سعی کنید از تاریکی لذت ببرید، می توانید چراغ قوه به آن ها بدهید تا در هنگام خواب با آن بازی کنند. برای مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی هر چیزی را که نمی بینند کشف کنند.

کابوس ها و ترس از تاریکی

استفاده از تخیل برای مبارزه با کابوس ها و ترس از تاریکی

از تخیل خود استفاده کنید و خلاق باشید. از تخیل خود برای مبارزه با ترس های خیالی مانند هیولاها استفاده کنید. بسیاری از خانواده ها راهی شگفت انگیز برای کمک به کودک برای مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی پیدا کرده اند. بعضی از بچه ها با داشتن یک حیوان خانگی برای خواب شبانه خود، حتی داشتن یک مخزن ماهی در کنار خود می توانند راحت تر بخوابند. هر زمان که ممکن است برای بهتر شدن کنترل احساس و تسلط ذهن فرزند خود اقدام کنید.

نور شبانه برای مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی

چراغ شب، مهم نیست که کودک شما به نظر می رسد از آن چه می ترسد، یک نور شبانه می تواند بسیار زیاد به او کمک کند. چراغ های شبانه خوب است تا زمانی که کودک شما بتواند راحت بخوابد. چیز دیگری که باید امتحان کنید این است که درب اتاق خواب را باز کنید تا کودک از شما جدا نشود. ضمنا شما می توانید برای مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی از سایت زندگی ما که خدمات همه روزه دارند بهره مند شوید و از برترین متخصصان حاضر راهنمایی و مشاوره تلفنی بگیرید.

در طول روز از ترس فرزندتان صحبت کنید. در طول روز با کودک خود در مورد ترس های او صحبت کنید که در شب چقدر از آن ها ترسیده است. علاوه بر این، اعتماد به نفس فرزند خود را در طول روز بالا ببرید.

یکی از راه های کنترل کابوس های شبانه

اجتناب از نمایش های تلویزیونی ترسناک، کودک خود را دور از شواهد تلویزیونی ترسناک، فیلم ها و یا داستان های که ممکن است به ترس آن ها اضافه کند، نگه دارید. آموزش های لازم را در زمینه بخش استراتژی استراحت کودک برای مقابله با کابوس ها و ترس از تاریکی آن ها ببینید. به عنوان مثال، به کودک خود بگویید که خودش را در یک صحنه آرامش بخش تصور کند مانند بودن در ساحل یا تماشای غروب آفتاب، این باعث می شود که او در هنگام خوابیدن در رختخواب به چیز دیگری فکر نکند و او را از افکار ترس خود دور کند.

صحبت کردن روزانه با کودک

در طول روز از ترس فرزندتان صحبت کنید. در طول روز با کودک خود در مورد ترس های او صحبت کنید که در شب چقدر از آن ها ترسیده است. علاوه بر این، اعتماد به نفس فرزند خود را در طول روز بالا ببرید. برای مبارزه با کابوس ها و ترس از تاریکی آن ها موثر است، چرا که اگر او در طول روز احساس امنیت کند، این می تواند به او کمک کند تا در شب نیز احساس امنیت کند. برای دانستن اطلاعات ویژه و بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس بگیرید، این مرکز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب همه روزه فعال است.


برای اطلاعات بیشتر می توانید این موارد را نیز مطالعه کنید:

پیشینه تاریخی ترس از تاریکی در انسان ها

آیا علل بروز ترس از تاریکی اتفاقاتی در گذشته افراد است؟

آیا وابستگی زیاد به والدین می تواند علت بروز ترس از تاریکی باشد؟


کمک به غافل شدن از ترس

کودک را در رختخواب بگذارید و او را از خواب بیدار نکنید. او باید در رختخواب بماند و بفهمد که او واقعا در جای امنی است تا بتواند یاد بگیرد تا از ترس خود غافل شود. خیلی بهتر است که در اتاق با او بمانید تا او برای پیوستن به شما به دنبال راهی نباشد. برای کنترل کابوس ها و ترس از تاریکی اگر فرزند شما بیش از حد می ترسد تا تنها در اتاق خود بماند، گاهی اوقات با او در اتاقش بمانید تا زمانی که خوابش ببرد. این کار را اغلب انجام ندهید و یا حتی دو شب در میان انجام دهید، چرا که او ممکن است به حضور شما وابستگی پیدا کند.

کابوس ها و ترس از تاریکی

بررسی عوامل ترس کودکان

ترس های شبانه و کابوس ها در کودکان، بویژه در دوره های پیش دبستانی، بسیار رایج هستند، اما در کودکان و نوجوانان نیز می توانند به طور قطع اتفاق بیافتد. آنها بخشی از پیشرفت عادی زندگی هستند، زیرا تخیلات کودکان پیشرفت می کنند و کودکان شروع به درک آن ها می کنند که چیزهایی وجود دارند که می توانند به آنها آسیب برسانند. زمان هایی وجود دارد که ترس ها و کابوس ها نتیجه یک تجربه ترسناک است. درگیری خانوادگی و اضطراب والدین نیز می تواند نقش مهمی در کابوس ها و ترس از تاریکی ایفا کند.

چگونگی پاسخ دادن به کابوس ها

پس از کابوس، فرزند شما نیاز به اطمینان دارد. این به خصوص در مورد کودکان جوانتر مهم تر است. با این که فرزند شما بزرگتر می شود، شما می خواهید مهارت های مقابله ای او را بالا ببرید تا بتواند با اضطراب یا ترس خود مقابله کند. متاسفانه، شما همیشه نمی توانید در آنجا باشید که رویا بد آن ها را توصیف کنید. پس برای پاسخ به کابوس ها و ترس از تاریکی آن ها باید احساس امنیت را در آن ها تقویت کنید تا در آینده به مشکل بر نخورند.

پایان دادن به کابوس ها از طریق مشاوره

چیز هایی هستند که تنها با اطلاعات و معلومات شما حل نخواهند شد و نیاز به یک فرد متخصص و توانا دارد. چیز های دیگری که می تواند به فرزند شما کمک کند تا از کابوس ها و ترس از تاریکی ها نترسد، استفاده از یک نور کم است بسیار تاثیر گذار است و تکنیک هایی که می توانید از سایت زندگی ما کسب کنید. شما با گرفتن شماره بدون کد و صفر در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل می توانید از خدمات متخصصین بهره مند شوید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه