کنترل خشم کودکان پیش فعال

کنترل خشم کودکان بیش فعال
   

سخت است بدانید که چگونه به کنترل خشم کودکان پیش فعال  و عصبانی کمک کنید؛ اما بعضی از کودکان با وجود اندازه کوچکشان، به نظر می رسد که خشم بی حد و مرزی در آنها دفن شده است. آنها به آسانی نا امید می شوند. آنها فریاد می زنند آنها حتی ممکن است تهاجمی باشند. برای کنترل خشم رفتار کودکان بیش فعال می توانید با برترین متخصصان حاضر در سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید.

کلمات کلیدی:( کنترل خشم در کودکان|کودکان پیش فعال |کودکان بیش فعال|مشاوره کودک )
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بررسی احساسات کنترل خشم کودکان پیش فعال

هنگامی که کودکان احساسات خود را درک نمی کنند و یا قادر به بیان آنها نیستند احتمال ابتلا به خشم در این کودکان بیشتر است. کودکانی که نمی توانند بگویند حالت رفتاری آن ها چگونه است ممکن است سعی کنند حالت خود را به شما نشان بدهند که آن ها اغلب با عصبانیت همراه است. کودکی که قادر به توضیح دادن آن نیست که ناراحت است، ممکن است بدرفتاری کند تا بتواند توجه شما را جلب کند. برای کنترل خشم کودکان بیش فعال شروع به آموزش کلمات اساسی احساساتی کنید با گذشت زمان، او یاد می گیرد که خودش و احساساتش را کنترل کند. همانطور که فرزند شما یک درک بهتر از احساسات خود و نحوه توصیف آنها را توسعه می دهد، کلمات پیچیده ای مانند ناامیدی، نگرانی و تنهایی را به او آموزش دهید.

کنترل خشم کودکان بیش فعال

تکنیک های مدیریت کنترل خشم کودکان پیش فعال

یکی از بهترین راه های کمک به یک کودک عصبانی و بیش فعال آموزش دادن تکنیک های مدیریت خشم های خاص است. به عنوان مثال، نفس عمیق کشیدن، می تواند ذهن و بدن کودک شما را آرام کند زمانی که ناراحت است. برای آرام شدن سریع، می توانید از شمارش تا ۱۰ یا تکرار یک عبارت مفید نیز کمک بگیرید. مهارت های مختلف دیگری مانند مهارت های کنترل ضربه را آموزش دهید. برای کنترل خشم کودکان پیش فعال این کودکان نیاز به مقدار مناسبی از یادگیری دارند تا به آنها کمک کند که عصبانیت خود را زمانی که ناراحت می شوند کنترل کنند.

رفتار والدین برای کنترل خشم کودکان پیش فعال

انضباط دائمی ضروری است تا کودک شما بتواند یاد بگیرد که رفتار نامناسب یا رفتار ناعادلانه قابل قبول نیست. اگر فرزند شما قوانین را نقض کند، هر بار با نشان دادن نتیجه به او بفهمانید که کارش اشتباه است. مزایای زمانبندی می تواند راهکاری انضباطی و موثر باشد. اگر فرزند شما هنگامی که عصبانی است چیزی را از بین ببرد، به او کمک کنید تا او را تعمیر کند یا او را به انجام کارهایی برای کمک به جمع آوری پول برای تعمیرات آن نشان دهید. همچنین می توانید از مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب برای این موضوع درخواست مشاوره کنید و از خدمات آن ها در تمام طول هفته بهره مند شوید.

یکی از بهترین راه های کمک به یک کودک عصبانی و بیش فعال آموزش دادن تکنیک های مدیریت خشم های خاص است.

اجتناب از رسانه خشونت آمیز در کودکان بیش فعال

اگر فرزند بیش فعال شما رفتار تهاجمی دارد، نشان دادن نمایش های تلویزیونی خشونت آمیز یا بازی های ویدئویی خشن برای او مفید نخواهد بود. او را از دیدن خشونت منع کنید و به جای آن تمرکز خود را بر افشای او به کتاب ها، بازی ها و غیره اعمال کنید که مهارت های او را افزایش می دهد. جهت کنترل خشم کودکان پیش فعال  لازم است که با او بیشتر در ارتباط باشید و صحبت کنید.


مقاله های زیر را در رابطه با کودکان و نوزدان مطالعه نمائید:

درمان تیک کودکان

تفسیر نقاشی کودکان چه کمک هایی می کند؟

مراحل شش گانه تقلید نوزاد

بررسی حالت های خواب نوزاد

بررسی مراحل هفت تا یازده ماهگی نوزاد


شناخت بهبود ارتباطات کلامی

اغلب هنگامی که کودکان بیش فعال عصبانی می شوند، فریاد می زنند و یا ضربه می زنند، زیرا آنها نمی دانند که خشم نیز می تواند بیان شود. آموزش آنها از طریق واژگان احساس که لیستی از کلمات است که نشان می دهد چگونه بیان احساس می تواند مفید باشد در کمک به کودکان بیش فعال. بعضی از جمله ها مانند، من امروز خیلی عصبانی هستم و او من را آزار می دهد و غیره م یتواند به کنترل خشم کودکان پیش فعال کمک بسیار زیادی کند تا عصبانیت خود را بیان کنند و آن را با رفتار خشونت آمیز نشان ندهند.

هدایت خشم در کنترل خشم کودکان پیش فعال

هنگامی که خشم شروع می شود، کودک شما آدرنالین را احساس می کند که به آنها انرژی و قدرت بیشتری می دهد و موجب صدای بلند تر می شود. همه اینها می توانند به رفتار بد یا خشونت منجر شوند، مگر اینکه آدرنالین به چیزی کمتر تبدیل شود؛ بنابراین، شما می توانید فرزند خود را برای کنترل خشمش، با یک کیسه بوکس کمک کنید مشت زدن باعث کم شدن خشونت او می شود یا یک بالش به او بدهید تا بر سر آن فریاد برند. ضمنا برای کنترل خشم کودکان پیش فعال  شما می توانید از بهترین مشاوران سطح کشور کمک بگیرید و با سایت زندگی ما تماس برقرار کنید.

همدلی با کودکان بیش فعال عصبانی

وقتی فرزند شما عصبانی است، سعی کنید با آنها در مورد این که چرا احساس خشم می کنند صحبت کنید. این نشان می دهد که شما به جای واکنش دادن به نیازهای آنها پاسخ می دهید. احتمال دارد کودک شما بیشتر آرام شود. آنها متوجه می شوند که شما اجازه می دهید آنها احساسات خود را بیان کنند، نه اینکه آنها را به سادگی قضاوت کنید. این یکی از موثر ترین راهنمایی ها در مورد نحوه برخورد با کنترل خشم کودکان پیش فعال است.

کنترل خشم کودکان بیش فعال

تنظیم برخی قوانین خشم برای کودک

فرزندتان را درک کنید و به او بگویید که احساسات، به ویژه خشم را بیان کند، اما خشم به شکل فیزیکی مانند لگد زدن یا ضربه زدن درست نیست. در عوض به آرامی صحبت کردن از چیزها یک راه بهتر است. جهتکنترل خشم کودکان پیش فعال  اجرای این قوانین رفتاری، هر وقت که فرزند شما بدون دلیل عصبانی است راهی مناسب خواهد بود و به تدریج نتایجی را که می خواهید مشاهده می کنید.

تغییر دادن رفتار خودتان

اگر شما عادت فریاد زدن در حالت عصبانیت داشته باشید، فرزندانتان نیز آن را می گیرند؛ بنابراین، یاد بگیرید که بدون اینکه فریاد بزنید بر روی بچه های خود، آن را کنترل کنید تا کودکان بیش فعال نیز متوجه این رفتار شما شوند. با آرامش و استفاده از صدای لطیف، پیام خود را به آن ها بگویید. رفتار های شما می تواند نقش بسیار مهمی در رفتار های آن ها داشته باشد.

برای بهره مندی از خدمات بهترین و با تجربه ترین متخصصان کشور می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید ضمنا جهت دریافت مشاوره برای کنترل خشم کودکان بیش فعال نیز می توانید با شماره زیر بدون گرفتن کد یا صفر از تمام نقاط ایران تماس حاصل نمایئد. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه