مشکلات روحی سردمزاجی مردان و درمان سردمزاجی

مشکلات روحی سردمزاجی مردان
   

مشکلات روحی سردمزاجی مردان چگونه درمان می شود؟ سردمزاجی یک اصطلاح است که برای کاهش یا از بین بردن میل جنسی استفاده می شود. این یک اصطلاح اشتباه است و اصطلاح برای “کاهش میل جنسی” درست است. اولا توضیح لازم است و اصطلاحات باید به درستی استفاده شود و نه به اشتباه گرفته شود. اختلالات جنسی در هر دو مردان و زنان طیف گسترده ای دارند و نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

کلمات کلیدی( سردمزاجی مردان | درمان سردمزاجی|دلایلدرمان سردمزاجی| راهکارراه های درمان سردمزاجی |مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

به عنوان مثال، حدود ۲۰ نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان وجود دارد، اما بیشتر اختلالات جنسی در مردان به سه دسته تقسیم می شوند: اختلال نعوظ، اختلال انزال، اختلال عملکرد جنسی.

اختلالات عمده جنسی در زنان به شش دسته تقسیم می شوند: اختلال درد، اختلال میل جنسی، نارسایی اندام، اختلالات دستگاه تناسلی، اختلال در تحریک جنسی و اختلال در عملکرد جنسی. بنابراین، با اخذ اطلاعات دقیق، باید مشخص شود هدف بیمار از اصطلاح «سردمزاجی» چیست؟

بنابراین، مهم است قبل از ازدواج نیازهای هر دو طرف را بشناسید. گاهی اوقات دیده می شود که نیاز جنسی یکی از زوج ها به داشتن یک رابطه هر روز مربوط می شود و طرف دیگر نیازهای جنسی را هر دو هفته یا بیشتر پیدا می کند.

سردمزاجی یا کاهش میل جنسی

مشکلات روحی سردمزاجی مردان

سردمزاجی یا کاهش میل جنسی به صورت علمی تعریف شده است، و تنها ادعای فرد علت بیماری او نیست. میل جنسی به طور مستقیم با سن فرد ارتباط دارد. با افزایش سن در هر دو جنس، میل جنسی کاهش می یابد و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.

واقعیت این است که تعداد سکس طبیعی در هفته از لحاظ علمی مشخص نیست. این بستگی به نیاز افراد دارد. در دهه سوم زندگی، شما ممکن است چند بار به رابطه جنسی سه بار در هفته یا یک بار در دو هفته نیاز داشته باشید. معمولا گرایش جنسی نسبتا متناسب میان مردان و زنان در خانواده وجود دارد، اما افراد باید با تعادل رفتار داشته باشند.

بنابراین، مهم است قبل از ازدواج نیازهای هر دو طرف را بشناسید. گاهی اوقات دیده می شود که نیاز جنسی یکی از زوج ها به داشتن یک رابطه هر روز مربوط می شود و طرف دیگر نیازهای جنسی را هر دو هفته یا بیشتر پیدا می کند.

مشکلات روحی سردمزاجی مردان

هنگامی که گفته می شود که یک مرد سردمزاج است، به پارامترهای مختلف بستگی دارد و در سنین و موقعیت های مختلف متفاوت است. اگر مرد از ابتدای زندگی جنسی خود (از دهه سوم، یک بار بیش از ۱۰ روز) میل جنسی داشته باشد، گفته می شود که سردمزاجی دارد.

مشکلات روحی سردمزاجی مردان به دو دسته اصلی تقسیم می شود: اولیه و ثانویه. در دوره اولیه، انسان از ابتدای زندگی جنسی خود سردمزاجی دارد و در نوع دوم پس از یک دوره عادی، مرد دچار بی میل جنسی می شود. از نظر شدت، میل جنسی یا سستی به سه دسته تقسیم می شود: خفیف، متوسط و شدید.

در نوع شدید، مرد ممکن است ماهها احساس نیاز جنسی نداشته باشد، و این باعث ایجاد مشکلات جدی در برخی از خانواده ها می شود. از سوی دیگر، در طول یک بیماری که سبب استرس و مشکل در خانواده می شود، از دست دادن میل جنسی یا سردی منجر می شود. از نظر علل کاهش میل جنسی به دو گروه بزرگ تقسیم می شود: روانی-روحی و جسمی.

  •  ارتباطات جنسی در مورد همسرتان به طور مستقیم به مشکلات روحی و روانی اطراف شما مرتبط است، از جمله:
  • نحوه ارتباط عاطفی با همسر
  • مشکلات روحی
  • کار بیش از حد
  • افسردگی یا اضطراب
  • بیکاری، مشکلات مالی، حضور یک فرد بیمار در خانواده و بسیاری از مسائل دیگر می تواند میل جنسی مرد را کاهش دهد؛ نباید فراموش کرد که وجود یک یا چند دلیل ذکر شده به دلیل کاهش میل جنسی و یا سردمزاجی نیست.

 


بیشتر بدانید:

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان


درمان هورمونی مشکلات روحی سردمزاجی مردان

مشکلات روحی سردمزاجی مردان

یک آزمایش حیوانی شواهدی از تأثیر درمان هورمونی سردمزاجی مردان بر تفاوت های جنسیتی در افسردگی را نشان می دهد. برای تولید یک حالت مشابه با افسردگی انسانی، موش ها بارها مجبور به شنا بودند و با راه هایی که برای فرار بودند شبیه به آن بودند. این دستگاه مرتب شده بود، به طوری که تلاش های فرار آنها همیشه نا امید شد، بنابراین بسیاری از آنها در نهایت سقوط کردند و تلاش کردند متوقف شوند. این حالت بی تفاوتی یا بی کفایتی آموخته، که شبیه افسردگی است، اگر به موش ضد افسردگی داده شود، رشد می کند. مردانی که تمایل داشتند تلاش بیشتری نسبت به زنان انجام دهند، و اگر به آنها استروژن داده شود، دیرتر از آنها می گذشت. اگر تستوسترون به آنها داده شود، زنان بیشتر تلاش می کنند.

اما این تفاوت ها در تمام آزمایشات حیوانی ظاهر نمی شود و ارتباط چنین شرایط آزمایشگاهی با افسردگی انسانی مشکوک است. علاوه بر این، تغییرات هورمونی تنها در افراد بزرگسال و نوجوان تاثیر نمی گذارد. تأثیرات فرهنگی و خواسته های اجتماعی نیز مهم هستند. “هزینه مراقبت” و خطرات عاطفی همراه با آن به طور عمده به زنان مربوط می شود. در نوجوانی، دختران شروع به نشان دادن اعتماد به نفس کمتر نسبت به پسران می کنند. بعضی معتقدند که نرخ افسردگی همگام است به این دلیل که وضعیت اجتماعی زنان تغییر می کند. و در برخی از گروه ها، برابری ممکن است قبلا به دست آمده باشد. تحقیقات دیگر نشان می دهد تفاوت های جنسیتی در افسردگی در میان دانشجویان کالج همان کلاس اجتماعی که در یک خوابگاه زندگی می کنند، یافت نشد.

 

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

همانطور که درمان مشکلات روحی سردمزاجی مردان را ادامه می دهید، به تدریج شروع به احساس بهتر شدن خواهید کرد. به یاد داشته باشید که اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شروع به کار کند. سعی کنید چیزهایی را که قبل از افسردگی خوبتان می کرده، انجام دهید. به خودتان بیایید.

مانند یک بیماری فیزیکی، افسردگی را می توان درمان کرد. درمان های روانشناختی وجود دارد که می تواند به کاهش تفکر منفی، ایجاد استراتژی هایی برای مقابله با مشکلات و بهبود روابط کمک کند. برای برخی، ترکیبی از داروها و درمان های روانشناختی ممکن است بهتر عمل کند. مهم است که یک رویکردی را پیدا کنید که برای وضعیت شما کار می کند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه