تاثیر عوامل محیطی و اجتماعی بر ایجاد اضطراب

عوامل محیطی و اضطراب
   

اختلال اضطراب اجتماعی بیماری مزمنی است که با عوامل محیطی و اضطراب مداوم از یک یا چند وضعیت اجتماعی یا عملکردی، مشخص می شود و شیوع آن نسبتا ۷ تا ۱۳ درصد در جمعیت عمومی است. اگر چه در دو دهه گذشته شاهد رشد بسیار زیادی در مطالعه عوامل بیولوژیکی و بیرونی در این زمینه بوده ایم، اما توجه کمی به عوامل محیطی در اضطراب صورت گرفته است. براساس یک مطالعه ارائه شده در کنفرانس سالانه انجمن اختلالات اضطرابی آمریکا، اختلالات اضطرابی ممکن است از یک نسل به بعد با عوامل محیطی خاص خانواده مانند شخصیت والدین، رفتار والدین بیش از حد کنترل شده و اختلاف خانوادگی از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود.

کلمات کلیدی( عوامل محیطی و اضطراب|عوامل  اضطراب |دلایل محیطی و اضطراب|اختلال اضطراب|مشاوره شخصیتی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

نقش عوامل محیطی و اضطراب

نقش کلی ژنتیک در اضطراب مشخص نیست، هرچند فکر می کنیم که وراثت یک عامل کوچک است. بسیاری از دکترای روانشناسی دریک پروژه، در میان چندین محقق در تلاش برای پیدا کردن پاسخ به این اختلال پیچیده هستند. یک عامل کلیدی در این آگاهی روانپزشکی والدین به کودک، حساسیت اضطراب است که بر این باور هستند که علائم عوامل محیطی و اضطراب داخلی پیامدهای اجتماعی، فیزیکی و ذهنی را به دنبال خواهد داشت. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با برترین روانشناسان کشور می توانند شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی نمایند. دریافت مشاوره در این مرکز همه روزه است حتی در ایام تعطیلات.

عوامل محیطی و اضطراب

نقش والدین در عوامل محیطی و اضطراب

والدین مضطرب ممکن است اطلاعات غلطی را به فرزندان خود انتقال دهند که می تواند آنها را در معرض خطر ابتلای به علایم نارسایی قلبی، کف دست ها و احساس خفگی قرار دهد و در نهایت برای ایجاد اختلالات اضطراب کامل تحت تاثیر قرار گیرد. عوامل محیطی و اضطراب در کودکان حدود ۱۰٪ جوانان رخ می دهد و با اختلالات قابل ملاحظه ای در عملکرد آن ها ارتباط دارد. این کودکان اغلب به اشتباه تشخیص داده شده و در نتیجه تحت درمان قرار می گیرند و تمایل به استفاده از خدمات پزشکی را دارند.

علت دقیق اضطراب اجتماعی ناشناخته است. با این حال، تحقیقات اخیر از این ایده حمایت می کنند که این امر بوسیله ترکیبی از عوامل محیطی و اضطراب ایجاد می شود.

عوامل خطر شناخت اضطرابی

عوامل خطر شناختی برای اختلالات اضطرابی در دوران کودکی عبارتند از:

  • روانپزشکی والدین
  • افزایش میزان اختلالات اضطرابی
  • علائم جسمی در کودکان
  • والدین مضطرب یا افسرده
  • یک توارث ژنتیکی متوسط

نقش عوامل محیطی و اضطراب طبق واسطه های اضطرابی در دوران کودکی شامل حساسیت اضطراب کودک است که از حساسیت اضطراب والدین پیش بینی شده است. والدین کودکانی که دچار اضطراب هستند اغلب به عنوان رفتار مضطرب، کنترل گر، محافظه کار و رفتار ناسالم توصیف می شوند و محیط خانوادگی، از جمله تهدید، خصومت باعث بروز اضطراب است.


علل بروز اضطراب چیست؟

عوامل ژنتیکی و ارثی و تاثیر آن بر اضطراب یک فرد

عوامل زیست شناختی و جسمانی در بروز اضطراب چیست؟


بررسی اختلال اضطراب اجتماعی

علت دقیق اضطراب اجتماعی ناشناخته است. با این حال، تحقیقات اخیر از این ایده حمایت می کنند که این امر بوسیله ترکیبی از عوامل محیطی و اضطراب ایجاد می شود. تجربیات منفی نیز ممکن است به این اختلال کمک کنند، از جمله:

  • قلدری
  • درگیری خانوادگی
  • سوء استفاده جنسی

ناهنجاری های فیزیکی مانند عدم تعادل سروتونین ممکن است به این وضعیت کمک کند. سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که به تنظیم خلق و خوی کمک می کند می تواند این اختلالات را نیز ایجاد کند. برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

عوامل محیطی و اضطراب خانواده

اختلالات اضطرابی می توانند در خانواده ها ایجاد شوند. با این حال، محققان مطمئن نیستند که آیا آنها در واقع با عوامل ژنتیکی ارتباط دارند یا خیر. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است با یادگیری رفتار یکی از والدین خود که دارای اختلال اضطراب است، یک اختلال اضطرابی ایجاد کند. تاثیر عوامل محیطی و اضطراب در کودکان می تواند اختلالات اضطرابی را به عنوان یک نتیجه از رشد و تکامل آن ها در محیط اضطرابی بوجود بیاورد.

تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی

برای بررسی اختلال اضطراب اجتماعی هیچ آزمایش پزشکی وجود ندارد. شما می توانید با برقراری تماس با سایت زندگی ما از آن ها درخواست کمک و مشاوره نمائید. این مرکز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل هم برای دادن خدمات به شما فعال است. آنها می توانند پس از بررسی برخی الگوهای رفتاری، ترس اجتماعی را تشخیص دهند. آنها همچنین از شما می خواهند که در مورد شرایط عوامل محیطی و اضطراب که باعث ایجاد علائم در شما می شوند صحبت کنید.

معیار های عوامل محیطی و اضطراب

معیارهای اختلال عوامل محیطی و اضطراب عبارتند از:

  • ترس مداوم از شرایط اجتماعی به دلیل ترس از تحقیر یا خجالت
  • احساس اضطراب یا بدبختی قبل از تعامل اجتماعی
  • ترس غیر منطقی
  • اضطرابی که زندگی روزمره را مختل کند

این موارد از جمله معیار هایی هستند که شما می توانید با یک مرکز مشاوره متخصص تماس حاصل فرمائید. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب نیاز به حضور شما ندارد به همین دلیل مشکلات ترافیکی را نیز نخواهد داشت.

عوامل محیطی و اضطراب

درمان اختلال اضطراب اجتماعی

برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی چندین نوع درمان وجود دارد. نتایج درمان متفاوت است. بعضی افراد تنها به نوع درمان نیاز دارند. با این وجود، ممکن است دیگران بیش از یک درمان را نیاز داشته باشند. گزینه های درمان عوامل محیطی و اضطراب اجتماعی عبارتند از:

  • درمان رفتاری شناختی این درمان به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه کنترل اضطراب را از طریق آرامش و تنفس و چگونگی جایگزینی افکار منفی با مثبت ایجاد نمایید.
  • درمان در معرض، این نوع درمان به شما کمک می کند تا به تدریج با شرایط اجتماعی مواجه شوید تا از آنها اجتناب کنید.
  • درمان گروهی، این درمان به شما کمک می کند مهارت ها و تکنیک های اجتماعی را برای تعامل با افراد در اجتماع یاد بگیرید.

عوامل محیطی و اضطراب با هراس اجتماعی

افراد مبتلا به هراس اجتماعی ممکن است به دارو و الکل متکی باشند تا با اضطراب ناشی از تعامل اجتماعی مواجه شوند. ترس و وحشت اجتماعی ناشی از چاقی می تواند منجر به رفتارهای پرخطر دیگری شود، از جمله:

  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • تنهایی
  • افکار خودکشی

بررسی عوامل محیطی و اضطراب برای درمان مناسب است. درمان، تغییر شیوه زندگی و دارو می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا با اضطراب و عملکرد آنها در موقعیت های اجتماعی مواجه شوند.

شما مشترکین گرامی برای دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده و مشاوره برای دوستان و دریافت اطلاعات در مورد عوامل محیطی و اضطراب و غیره می توانید با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مشترکین می توانند بصورت آنلاین و همیشگی از تمامی نقاط ایران با مرکز مشاوره تماس بگیرند و از خدمات با کیفیت و تخصصی متخصصان استفاده نمایند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه