عوارض سردمزاجی مردان در طولانی مدت و کوتاه مدت

عوارض سردمزاجی مردان
   

عوارض سردمزاجی مردان چیست؟ مردان و زنان هر دو تجربه افسردگی دارند، اما علائم آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. از آنجا که مردانی که افسرده هستند ممکن است به جای ناراحتی، عصبانی و پرخاشگرانه رفتار کنند، خانواده های آنها، دوستان و حتی پزشکان آنها همیشه نمی توانند خشم و ناراحتی را به عنوان علائم افسردگی تشخیص دهند. علاوه بر این مردان نسبت به زنان کمتر از بیماری، صحبت می کنند و به دنبال درمان افسردگی هستند. با این حال افسردگی بر تعداد زیادی از مردان تاثیر می گذارد.

کلمات کلیدی(  سردمزاجی | عوارض سردمزاجی مردان  |درمان سردمزاجی| دلایل درمان سردمزاجی| راهکارراه های درمان سردمزاجی |مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

عوارض سردمزاجی مردان و ارتباط با افسردگی

عوارض سردمزاجی مردان

هر کس ممکن است احساس غم و اندوه و تحریک پذیری کند. اما این احساسات و مشکلات معمولا بعد از گذشت چند روز اتفاق می افتد. افسردگی یک اختلال متداول اما شدید روحی است که ممکن است باعث علائم شدید شود. افسردگی توانایی احساس، فکر کردن و کنترل فعالیت های روزانه را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین به عنوان اختلال افسردگی عمده یا افسردگی بالینی شناخته شده است، یک مرد باید حداقل دو هفته علایم افسردگی را برای تشخیص داشته باشد.

هر دو مردان و زنان دچار افسردگی می شوند اما تمایل آنها برای صحبت در مورد احساساتشان بسیار متفاوت است. این یکی از دلایلی است که علائم افسردگی برای مردان و زنان نیز بسیار متفاوت است.


بیشتر بدانید:

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان


عوارض سردمزاجی مردان

به عنوان مثال، برخی از مردان مبتلا به افسردگی احساسات خود را پنهان می کنند و ممکن است به نظر می رسد عصبانی، تحریک پذیر و یا تهاجمی باشند، در حالی که بسیاری از زنان غمگین و ناراحت هستند. مردان مبتلا به افسردگی ممکن است احساس خستگی و علاقه به کار، خانواده یا سرگرمی را از دست بدهند. آنها ممکن است به خواب بیش از زنان مبتلا به افسردگی علاقه مند  باشند. گاهی اوقات علائم سلامت روان به نظر می رسد مسائل فیزیکی است. به عنوان مثال، قلب، درد قفسه سینه، سردرد مداوم یا مسائل گوارشی می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت روان باشد. بسیاری از مردان بیشتر احتمال دارد که پزشک خود را در مورد علائم جسمی نسبت به علائم عاطفی ببینند.

بعضی از مردان ممکن است به دارو یا الکل بپیوندند تا سعی کنند با علائم عاطفی خود کنار بیایند. همچنین، در حالی که زنان مبتلا به افسردگی بیشتر به خودکشی اقدام می کنند، مردان بیشتر از طریق خودکشی جان خود را از دست می دهند، زیرا آنها تمایل به استفاده از روش های کشنده تر دارند.

افسردگی می تواند بر هر مردی در هر سنی تاثیر بگذارد. با درمان مناسب، اکثر مردان مبتلا به افسردگی می توانند بهتر شوند و علاقه خود را به کار، خانواده و سرگرمی ها افزایش دهند.

افسردگی مردانه چیست؟

عوارض سردمزاجی مردان

افسردگی در مردان یک وضعیت سلامت قابل درمان است، نه نشانه ای از ضعف عاطفی و یا عدم توانایی مردانگی. این بر میلیونها نفر از مردان در تمام سنین و پسران، و همچنین همسر، دوستان و خانواده ، تاثیر می گذارد. البته، طبیعی است که هر کسی از لحظه ای احساس خستگی می کند، یک حالت عادی در برابر خسارات، ناکامی ها و ناامیدی در زندگی است. با این حال، افسردگی مردانه، احساس، و عملکرد در زندگی روزانه را تغییر می دهد. این می تواند بر بهره وری شما در محل کار یا مدرسه نفوذ کند و بر روابط، خواب، رژیم غذایی و لذت بردن از زندگی تاثیر بگذارد. افسردگی شدید می تواند شدید و بی رحم باشد.

افسردگی می تواند بر هر مردی در هر سنی تاثیر بگذارد. با درمان مناسب، اکثر مردان مبتلا به افسردگی می توانند بهتر شوند و علاقه خود را به کار، خانواده و سرگرمی ها افزایش دهند.

متاسفانه، افسردگی در مردان اغلب نادیده گرفته می شود، زیرا برای بسیاری از ما دشوار است در مورد احساسات خود صحبت کنیم. در عوض، ما تمایل به تمرکز بر نشانه های جسمی که اغلب همراه با افسردگی مردانه مانند درد پشت، سردرد، خواب کم، یا مشکلات جنسی است، داریم. این می تواند منجر به افسردگی شود که درمان نشده است، که می تواند پیامدهای جدی داشته باشد. مردان مبتلا به افسردگی چهار برابر بیشتر به خودکشی نسبت به زنان انجام می دهند، بنابراین برای هر فردی که برای کمک به افسردگی تلاش می کند قبل از احساس ناامیدی به احساس خودکشی تبدیل می شود.

علائم و نشانه های افسردگی در مردان

مردان تمایل کمتری به شناخت علائم افسردگی نسبت به زنان دارند. یک مرد بیشتر احتمال دارد که احساساتش را انکار کند، آنها را از خود و دیگران پنهان کند، یا سعی کند آنها را با رفتارهای دیگر مخفی کند. و در حالی که مردان ممکن است نشانه های کلاسیک افسردگی مانند خلق و خوی ضعیف، از دست دادن علاقه به کار و سرگرمی، اختلالات وزن و اختلال خواب، خستگی و مشکلات تمرکز داشته باشند.

سه عوارض سردمزاجی مردان اغلب نادیده گرفته می شود:

  • درد فیزیکی گاهی اوقات افسردگی در مردان به عنوان علائم جسمی مانند درد کمر، سردردهای مکرر، مشکلات خواب، اختلال عملکرد جنسی یا اختلالات گوارشی دیده می شود که به درمان طبیعی پاسخ نمی دهند.
  • خشم این می تواند از تحریک پذیری، حساسیت به انتقاد یا از دست دادن حس شوخ طبعی خود، خلق و خوی کوتاه و حتی خشونت باشد. بعضی از مردان سوءاستفاده می کنند یا کنترل می کنند.
  • رفتار بی احترامی مردی که از افسردگی رنج می برد، ممکن است رفتار غرورآمیز یا خطرناکی مانند رانندگی بی پروا را نشان دهد.

سایت زندگی ما

عوارض سردمزاجی مردان تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین چیزی که دیگران می توانند برای یک مرد که علائم افسردگی دارد، انجام دهند، کمک به او و تماس با یک پزشک یا متخصص بهداشت روان یا سایت زندگی ما می باشد که همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ شب فعال است. در صورت لزوم با او همراه شوید و او را تشویق کنید تا علائم خود را بهبود بخشد.

بسیاری از مقامات توصیه می کنند که پزشکان به طور منظم به بیماران بالغ که برای افسردگی به آنها روی می آورند دو پرسش استاندارد مطرح می کنند: آیا در دو هفته گذشته احساس افسردگی یا ناامیدی دارید؟ در طول دو هفته گذشته، آیا شما احساس علاقه یا لذت کمی در فعالیت های معمول خود دارید؟ غربالگری می تواند به ویژه برای مردان مهم باشد، زیرا آنها کمتر از زنان هستند که خودشان موضوع افسردگی را مطرح کنند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه