علت بیماری مازوخیسم و نحوه درمان آن

علت بیماری مازوخیسم
   

علت بیماری مازوخیسم در واقع مخالف سادیسم (آزار دیگری) است. یک فرد سادیسم لذت را از آزار و اذیت دیگران به دست می آورد، اما شخصی که مازوخیسم دارد از اذیت خود لذت می برد.

کلمات کلیدی( بیماری مازوخیسم |علت بیماری مازوخیسم | مازوخیسم |ریشه یابی آزار دیگری|مشاوره درمان مازوخیسم|ناهنجاری های جنسی|مشاوره جنسی و زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

علت بیماری مازوخیسم چیست؟ آیا ویژگی های مازوخیسم یا همان خودآزاری به عنوان یک اختلال چیست؟ ناهنجاری های جنسی شناخته شده به عنوان مازوخیسم نوعی اختلال جنسی غیر اخلاقی (انحراف جنسی) است. در ذهن مردم، ممکن است پرسشهایی از مازوخیسم ایجاد شود یا به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشته باشند. مازوخیسم و ​​سادیسم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و شرایط روان شناختی قابل بحث در جامعه دارند. این مقاله علائم، علل و درمان مازوخیسم را توصیف می کند. برای مشاوره در تشخیص و درمان اختلال عملکرد جنسی، می توانید با مشاورین سایت زندگی ما تماس بگیرید.

اختلال مازوخیسم

علت بیماری مازوخیسم

یک شخص با مازوخیسم از عذاب و تحمل رنج لذت می برد. تمرکز اصلی این اختلال سوء استفاده جنسی، تحقیر، ضرب و شتم، شکستن یا رنج در هر شکل دیگری است. مازوخیسم در واقع مخالف تحریف سوسیالیستی (آسیب دیگری) است. به طور طبیعی، کسانی که مازوخیسم  هستند به دنبال افرادی با گرایشات تلافی جویانه یا مجرمانه ( سادیسم) هستند. به طور کلی، مازوخیسم ، تحقیر را دوست دارد و اعتماد به نفس پایینی دارد و به هر طریقی آنها خود را نسبت به سادیسمی ضعیف دیده و هر گونه توهین را از او می پذیرند و همه جوره خود را به شریک خود می دهند و از صدمه دیدن لذت می برند.

مازوخیسم یک بیماری روحی است که در آن فرد علاقه خاصی به تضعیف شدن از طریق جنس مخالف دارد. این بیماری در هر دو جنس وجود دارد، اما در مردان بیشتر از زنان دیده می شود. مازوخیسم یک بیماری است که در شرایط خاصی رخ می دهد. افرادی که از این نوع انحراف رنج می برند، به شدت مورد آزار و اذیت و یا حتی توسط خود و یا از سوی دیگر افراد قرار می گیرند. روانشناسی بالقوه این بیماران نمیتواند به جز در درد دیده شود.


بیشتر مطالعه کنید

مازوخیسم چیست؟

تست سادیسم برای تشخیص سادیسمی بودن

درمان مازوخیسم و معرفی راه های شناخت آن


علت بیماری مازوخیسم چیست؟

اگر ما احساساتی را که منجر به صدمه به فرد می شوند، کنار بگذاریم، در نهایت به مجموعه های پنهانی می رسیم؛ در واقع، آسیب به خود به طور کلی نتیجه عدم توانایی در رفع مشکلات روحی روانی با روش های سالم و طبیعی است. به عنوان مثال، فرد ممکن است در بیان، درک و متعادل کردن احساسات خود مشکل داشته باشد؛ سپس، درد فیزیکی حواس او را از درد احساسی منحرف می کند یا به کنترل احساساتش کمک می کند. فرد دیگری ممکن است احساس کند که او دائما بی حس می شود یا دور از خود و جهان اطراف است، بنابراین او احساسات خود را از خود به وجود می آورد.

مازوخیسم  می تواند در هر سن از نوجوانی تا پیری باشد. اما عواملی مانند سن، سابقه خانوادگی، نوع زندگی، مشکلات بیماری روحی و سوء مصرف الکل می توانند خطر این اختلال را افزایش دهند. متأسفانه اکثر افرادی که خود آلوده هستند، نوجوان هستند.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


تفاوت مازوخیسم با خود آزاری

علت بیماری مازوخیسم به طور کلی نوعی صدمه به خود است اما با خودآزاری متفاوت است. با توجه به مفهوم خود آزاری و مازوخیسم ، می توان ذکر کرد که خود آزاری می تواند علل به مختلف  باشد و به تنهایی بیماری نیست، بلکه به علت اختلالات دیگر می تواند باشد. افراد مبتلا به بیماری های روانی، مانند اسکیزوفرنی، عقب ماندگی ذهنی و افراد مبتلا به اوتیسم، خودکشی را به شیوه ای متفاوت انجام می دهند.

اختلال روانپزشکی و خودآزاری خود نشانه هایی از بیماری روانی است. کودکان خانواده هایی که به نوعی به خود آسیب می ساندند بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرند. البته هنگامی که هر یک از والدین این این اعمال را انجام می دهند، کودکان تقلید می کنند، بنابراین افرادی که تجربه خانوادگی دارند بیشتر این کار را انجام  می دهند.

 

درمان مازوخیسم

درمان مازوخیسم بسیار دشوارتر از آسیب به خود است، زیرا مازوخیسم پایدار است، اما خودزنی به موقع درمان می شود. البته، همه اختلالات روحی را می توان با هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی مورد درمان قرار داد. همچنین تمام اختلالات و انحرافات جنسی مانند ضعف جنسی، انزال زودرس، تأخیر انزال و عدم انزال، میل جنسی و خنثی شدن جنسی، عدم ارگاسم، پشیمانی و همچنین ضایعات انحرافی مانند همجنس بازی و.. نیز می توانند درمان شوند.
همچنین روش هایی مانند مدیریت و ارزیابی الگوهای تحریک آمیز و خودکارآمدی، و همچنین درمان هایی مانند توانبخشی و آموزش مهارت های اجتماعی استفاده می شود.

 

مازوخیسم  از چه چیزی لذت می برد؟

علت بیماری مازوخیسم

تمرکز اصلی این جنون غیرطبیعی، تحقیر، ضرب و شتم، ننگ یا رنج به هر شیوه است. اعمال آزار و اذیت، که ممکن است توسط یک شریک جنسی درخواست شود، عبارتند از قفل کردن، بستن چشم ها، لگد زدن، اذیت، ضرب و شتم، شوک الکتریکی و تحقیر.
فروید معتقد است که آزار و اذیت ناشی از تغییر تخریب تخیلی است. چنین افرادی ممکن است در دوران کودکی تجربه ای داشته باشند که متقاعد شده اند که درد برای لذت جنسی است. مازوخیسم احساس جدایی می کنند، فکر می کنند پشتیبانی ندارند و هیچ کس آنها را درک نمی کند.

درمان مازوخیسم بسیار دشوارتر از آسیب به خود است، زیرا مازوخیسم پایدار است، اما خودزنی به موقع درمان می شود. البته، همه اختلالات روحی را می توان با هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی مورد درمان قرار داد.

مشاوره مجیب برای علت بیماری مازوخیسم

هنگامی که شخصی از مازوخیسم رنج می برد، نمی تواند به راحتی به نیازهای خود برسد. در روابط سالم، مردم به طور مداوم رشد می کنند و شکوفا می شوند. اما در رابطه با سادیسم، رشد و پیشرفت  قطعا غیر میسر خواهد بود. گاهی اوقات وقتی کسی به مدت طولانی در وضعیت سخت سادیسمی قرار می گیرد، برایش باور رهایی از بند و سختی سخت است. اما این شمایید که می توانید مازوخیسمی را از این بحران نجات دهید. کافی است که با مشاوران با تجربه سایت زندگی ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

شاید خیلی از افراد به خاطر ترس از نرسیدن به نتیجه مطلوب به مشاوره مراجعه نمی­ کنند. درصورتی که اگر افراد در مراحل اولیه به مشاوره مراجعه کنند، مشاور می­ تواند راه حل هایی ارائه نماید و اوضاع را به سرعت بهبود بخشد. از این رو قبل از اینکه دیر شود می توانید با کمک مشاوران سایت زندگی ما به زندگی عادی برگردید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم دوباره زندگی کنید و از زندگی سالم بدون سادیسم لذت ببرید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.ir از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از سراسر ایران تماس بگیرید.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

21
برچسب ها :

دیدگاه شما

21 دیدگاه

  • ایسا
    5 سال پیش

    سلام من یه دختر۱۸ ساله ام و ازوقتی که یادم میاد این مشکل که از ازار دیدن خوشم بیاد و داشتم و اوایل نمیدونستم چیه و اگه مادرم میفهمید دعوام میکرد بعدا که بزرگتر شدم بهم گفت که گناهه و اگه این کارو انجام بدی باید غسل کنی و اینجور چیزا…اخیرا خیلی بیشتر شده مشکلم…موقعیتشو ندارم که بخوام پیش مشاور برم یا حتی به صورت مجازی با یه مشاور صحبت کنم لطفا کمکم کنید چیکار کنم😭😭

    • سایت زندگی ما
      5 سال پیش

      سلام روز شما بخیر

      با تشکر از اینکه سایت زندگی ما را انتخاب کرده اید

      از طریق ایمیل شما تا لحظاتی دیگر در ارتباط خواهیم بود تا مشکل شما را بصورت فردی حل کنیم

      در خدمت شما هستیم

    • مر
      4 سال پیش

      من از اینکه به آزار فک کنم لذت میبرم جدیدا این قانع ام نمیکنه آیا من مازوخیسم دارم؟ اگه میشه فقط بگید آره یانه چون این ایمل و اینا مال من نیست

  • عرفان
    5 سال پیش

    با سلام
    میخواستم بدونم که مازوخیسم فقط یه بیماری جنسیه؟ یا شامل چیزها دیگه هم میشه
    و ممکنه ریشه در یک ضربه روحی داشته باشه؟
    و فردی که دچار یه ضربه روحی شده به این بیماری مبتلا میشه؟

    • سایت زندگی ما
      5 سال پیش

      سلام و وقت بخیر

      باتشکر از اینکه سوال خود را برای ما ارسال نموده اید

      لطفا جهت ارتباط با مشاوران سایت زندگی ما با شماره مرکز تماس بگیرید

  • ایسا
    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید.من یه دختر۱۸ ساله ام که از وقتی یادمه درگیر این مشکل بودم….جدیدا خیلی بیشتر شده و بخاطر دسترسیم به اینترنت خیلی تو سایتا گشتم و خیلی بدتر شدم…تا اینکه با روش های ترک خودارضایی تونستم یکم کنترل کنم خودمو..‌‌.ولی تقریباماهی یکبار خوابشو میبینمو تمام اراده ام و همه ی تلاشام به باد میره و دوباره میرم سمتش…قبل خواب به هیچی هم فکر نمیکنم ولی نمیدونم چرا خوابشو میبینم…توروخدا کمکم کنین خانوادم نمیدونن و بخاطر همین نمیتونم حتی انلاین مشاور بگیرم

  • آریان
    5 سال پیش

    سلام ببخشید خدا وکیلی من نمیتونم به صورت تلفنی با شما تماس بگیرم.من الان ۱۸ سالمه و و تازه جواب کنکورم اومده که خیلی داغون بودم.علتشم همین اختلاله تو رو خدا اگه میتونید به من کمک کنید.ازتون خواهش میکنم

  • حسین
    5 سال پیش

    من سالهاست که از این بیماری رنج میبرم و الان بیست و سه سالمه
    در آستانه ازدواج هستم
    واقعا این بیماری هییییچ گونه درمانی نداره
    این یک مشکل روانیه که نهایتا با روان درمانی بشه کنترلش کرد و بعد از یک مدت امکان داره به راحتی به حالت قبل برگرده
    افراد مازوخیسم خودشون هم از حس خودشون ناراحتن
    خودشون هم دوست ندارن اینجوری باشن اما متاسفانه در مورد مسائل جنسی نمیشه با منطق صحبت کرد

  • زهرا
    5 سال پیش

    سلام ..من با شماره هاتون تماس گرفتم ولی میگه چنین شماره ای وجود ندارد ..میشه بگید چطوری میتونم لاااتون صحبت کنم ..من یک خواستگاری دارم که با صحبتهایی که کرده و مطالبی که در سایت شما خوندم فکر می کنم مشکل مازوخیسم داره ..نمیدونم چی کار کنم

  • ...
    5 سال پیش

    سلام ببخشیدمن حس میکنم بعضی علائم این بیماری رودارم منظورم مازوخیسم هستش واردیه رابطه شدم ک جزعذاب هیچی برام نداره امالذت بخشه برام وترکش نمیکنم ازدردکشیدن ازسمتش خوشم میادمیخوام بدونم واقعااین بیماری رودارم یانه امکان مشاورحضوری ندارم لطفاکمکم کنید زندگیم جهنم شده

  • فیروزه
    5 سال پیش

    شوهر من مازوخیسم داره ، به نظرم یک بیماریه روانیه که فقط در مواقع نیاز جنسی بروز می کنه ، ریشه ی بیماریش تا جایی که فهمیدم به خاطر رفتار بد و خشن پدرش بوده که دست بزن داشته و فحش می داده و به خاطر کنجکاوی های زمان بلوغش یه تنبیه بدنی شدید شده با کمربند تو ناحیه کمر ،باسن و رون پاش و حسی که داشته درد و لذت جنسی همزمان بوده و از اون به بعد هر بار که پدرش عصبانی می شده تحریک می شده و دلش می خواسته دوباره کتک بخوره واز روی عمد کاری می کرده که پدرش “کمربند بکشه” این واژه رو دقیقا خودش به کار می بره و ازمن هم می خواد تهدیدش کنم مثلا بگم”نکنه دلت کمربند می خواد””یه کاری نکن پشم روت کمربند بکشم”و… کلا واژه کمربند تحریکش می کنه چه برسه به اینکه واقعا بخوره و این فقط یکیش بود(اصلیه) از این کلمه ها زیاد داره

  • ارمان
    5 سال پیش

    سلام منم چند سالی میشه که حس میکنم این بیماری دارم که از طریق جنس مخالف اذیت شم و شکنجهدشم فکرش بهم خیلی لذت میده هنوز واقعی تجربه نکردم ولی میخام ک این بیماری ازم دور بشه میشه کمک کنید

  • وحید
    4 سال پیش

    سلام من ی پسر مجرد ۳۵ سالم. از وقتی بچه بودم و مدرسه نمیرفتم یادمه فوت فتیش بودم الان این حس به ادرار خواهی رسیده. دارم میترسم ازش.

  • Tahereh
    4 سال پیش

    سلام امکانش هست که به صورت چت مشاوره بگیرم ؟

  • Az
    4 سال پیش

    سلام من کسی رو میشناسم که بهم خیلییی نزدیکه و مبتلا به این بیماری هست و از من خواسته تا باهاش باشم ولی من می‌خوام اون درمان پیدا کنه چیکار کنم؟

  • Mohamad
    4 سال پیش

    سلام.من یه چند سالی هست از این حس عذاب میکشم.من ۱۷ سالمه.حس من ازار خودم نیس.من فقط علاقه به لیسیدن پاهای زنان دارم.متاسفانه من شرایطش رو ندارم که به کسی بگم یا حضوری بیام.میشه شما راهنماییم کنیم که باید چی کار کنم.من واقعا دارم غداب میکشم از این حسم و هیچ کاری هم نتونستم انجام بدم.لطفا لطفا کمکم کنید.ممنون

  • M
    4 سال پیش

    من یکی از دوستانم متاسفانه به این بیماری و افسردگی دچاره
    خیلی ناراحتم و چون ازم دوره فقط با صحبت کردن میتونم باهاش در ارتباط باشم
    چجوری میتونم درمانش کنم؟🥺

  • Star_1983
    4 سال پیش

    سلام
    من یه دختر۱۳ ساله هستم
    طبق تحقیقاتی که خودم انجام دادم فهمیدم که من علایم مازوخیسم روحی رو دارم
    من حتی علتش رو هم میدونم
    خانواده م هم چیزی نمیدونن
    من میخوام اگه بشه چت آنلاین با یه مشاور داشته باشم تا خانواده م هم خبر دار نشن
    ممنون میشم اگه بتونید کمکم کنید🙏🏻

  • Sareh
    4 سال پیش

    باسلام.. من به تازگی باپسری اشناشدم که به من خیلی علاقه داره ولی به ین بیماری مازوخیسم مبتلاست وهمش ازمن میخاد اذیتش کنم واین کارو نمیکنم اونقدرعصبیم میکنی که توهین کنم… ازطرفی گفته اگه به من نرسه خودکشی میکنه خیلی هم تنهاست… نمیتونم ب حال خودش رهاش کنمکناصلا هم زیربار مشاوره رفتن نمیره… میشه بهم کمک کنید…

  • M.m
    4 سال پیش

    سلام ببخشید من یه خانومی رو میشناسم که با اقایی در ارتباطه واون آقا از اول که با خانوم دوست شد تمایل ویل شدید نجسی به خانوم داشت بعد از ۲ ماه رابطه برقرار میشه ولی به صورت شدید وآزار دهنده ولی دوستم میگه من لذت میبردم وبرام چون دوسش داشتم مهم نبود بع از گذر فکر کنم ۹ ماه رابطه ودرگیریهایی که همیشه باهم داشتن الان دوستم میگه که اون فقط دوست داره منو اذیت کنه وقتی هم به آقا گفته که چرا انقدر منو اذیت میکنی گفته چون دوست دارم اینکارو میکنم تا این چند وقت پیش که بحث جدایی بوجود اومد که آقا شروع میکنه به زدن دوستم واونو از اتاقی به اتاق دیگه انگار میکشه وجلوی دهنشو میگیره که صدات نباید در بیاد ساکت باش واز اینحرفا که دوستم میگفت انگار داشت یه بچه رو تنبیه میکرد میرفت ومیومدو منو به دیوار میزد ویه جا هم داشت خفه اش میکرد بعد که اومد بیرون پسره شروع کرد با زنگ زدن وپیام که دست خودم نبود من اعصبی شدم بهم فرصت بده جبران کنم ومن اشتباه کردم ببخشید ….که دوستم چون این اتفاقها قبلا افتاده بود واین آقا عینکش ساعتش وحتی به خودشم تو دعواها اسیب میزد دوستم بهش گفت تو مشکل روانی داری واونم گفت آره من تحت درمان هستم تو نرو لطفا دوستم دید اینطوریه خوب قبول کرد ولی همیشه میگه من میترسم ازش اون دوست داره با کاراش من واذیت کنه وانگار لذت میبره که من دوسش دارم واون اذیتم‌میکنه میخواستم ببینم این چه نوع بیماریه چون خودآقا نمیگه که چه بیماری داره هی طفره میره میشه لطفا راهنمایی کنیک مارو ممنونم

  • M.m
    4 سال پیش

    سلام ببخشید من یه خانومی رو میشناسم که با اقایی در ارتباطه واون آقا از اول که با خانوم دوست شد تمایل شدید نجسی به خانوم داشت بعد از ۲ ماه رابطه برقرار میشه ولی به صورت شدید وآزار دهنده ولی دوستم میگه من لذت میبردم وبرام چون دوسش داشتم مهم نبود بعد از فکر کنم ۹ ماه رابطه ودرگیریهایی که همیشه باهم داشتن الان دوستم میگه که اون فقط دوست داره منو اذیت کنه وقتی هم به آقا گفته که چرا انقدر منو اذیت میکنی گفته چون دوست دارم اینکارو میکنم تا این چند وقت پیش که بحث جدایی بوجود اومد که آقا شروع میکنه به زدن دوستم واونو از اتاقی به اتاق دیگه انگار میکشه وجلوی دهنشو میگیره که صدات نباید در بیاد ساکت باش واز اینحرفا که دوستم میگفت انگار داشت یه بچه رو تنبیه میکرد میرفت ومیومدو منو به دیوار میزد ویه جا هم داشت خفه اش میکرد بعد که اومد بیرون پسره شروع کرد با زنگ زدن وپیام که دست خودم نبود من اعصبی شدم بهم فرصت بده جبران کنم ومن اشتباه کردم ببخشید ….که دوستم چون این اتفاقها قبلا افتاده بود واین آقا عینکش ساعتش شکست وحتی به خودشم تو دعواها اسیب میزد دوستم بهش گفت تو مشکل روانی داری واونم گفت آره من تحت درمان هستم تو نرو لطفا دوستم دید اینطوریه خوب قبول کرد ولی همیشه میگه من میترسم ازش اون دوست داره با کاراش من واذیت کنه وانگار لذت میبره که من دوسش دارم واون اذیتم‌میکنه میخواستم ببینم این چه نوع بیماریه چون خودآقا نمیگه که چه بیماری داره هی طفره میره میشه لطفا راهنمایی کنین مارو ممنونم