علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند
   

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم

روزی که بشر موبایل یا گوشی همراه را اختراع کرد،  هرگز فکر نمی کرد که بتواند تمام جهان را در یک وسیله ی کوچک قرار داده و آن را در اختیار سایرین بگذارد. با ورود موبایل به زندگی انسان و پیچیده تر شدن و تکامل این ابزار فناوری و پیدایش اینترنت  انقلابی در تمام عادات، رفتارها، ذهنیت ها و عملکردهای افراد جامعه ایجاد شد. این تحولات باعث ایجاد علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم  شد و توانست نقش انکار ناپذیری را در زندگی همه ی انسان ها بازی کند. در حال حاضر طیف گسترده ای از افراد تمام امور روزمره و ارتباطاتشان را از طریق موبایل انجام می دهند. از احوالپرسی و گفتگوها گرفته تا تجارت و سرگرمی و بازی. این روند منجر به بروز اعتیاد به موبایل یا گوشی همراه شده است که می تواند صدمات بسیاری را بر زندگی افراد وارد نماید.

کلمات کلیدی(علایم اعتیاد به گوشی هوشمند|کار کردن با موبایل|اعتیاد به موبایل |عادت کارکردن با موبایل| درمان اعتباد به موبایل|بهترین مرکز مشاوره )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند

آنچه می خوانید

ابتدا توضیحی در ارتباط با اعتیاد به موبایل ارائه می نماییم و سپس خواهیم گفت چرا افراد به محض بیدار شدن از خواب به گوشی خود نگاه می کنند.

اعتیاد به موبایل، اعتیاد به گونه ی مدرن

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند

با پیشرفت جامعه بشری و تکنولوژی بسیاری از مفاهیم و مسائل تغییر کرده و ابعاد بسیار گسترده تری یافته اند. یکی از این مسائل اعتیاد است. در گذشته اعتیاد به وابستگی جسمی و روانی به یک ماده مخدر گفته میشد اما حالا ما با انواع اعتیاد روبرو هستیم. از انواع آن می توان به اعتیاد به انواع مخدر و نوشیدنی های الکلی، اعتیاد جنسی، اعتیاد به رفتارهای مخرب و ناهنجار و اعتیاد به موبایل و اینترنت نام برد.

اعتیاد از هر نوع و به هر چیزی که باشد باعث ایجاد بحران و مشکل در زندگی فرد می شود که تمام ابعاد زندگی او را در بر می گیرد. اعتیاد به موبایل سبب کاهش ارتباط فرد با دنیای واقعی و وابستگی بیشتر به دنیای مجازی و گاهاً دروغین می شود. ارتباطش با اطرافیان کمتر شده و ممکن است تاثیرات سوئی بر تحصیلات، شغل، روابط خانوادگی و اجتماعی او بگذارد.

شما هم ممکن است جزء آن دسته از افراد باشید که بدون گوشی همراهتان حتی یک دقیقه هم نمی توانید زندگی کنید! اگر اینطور است پس حتماً شما هم به این وسیله اعتیاد دارید. پس  عزمتان را جزم کنید و با اراده ی قوی تصمیم به ترک این اعتیاد بگیرید.


این مقالات را از دست ندهید:

با توجه به همه گیر شدن این اعتیاد مدرن، یکی از اهداف مرکز مشاوره روانشناسی  تلفنی مجیب کمک کردن و ارائه راه حل های مناسب به کسانی است که دچار اعتیاد به موبایل هستند. مشاوران ما با شماره ثابت  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل آماده ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. مرکز روانشناسی مجیب دارای سال ها سابقه در امر مشاوره و روانشناسی است که توانسته کمک های شایان توجهی به مشکلات روانشناسی و خانوادگی افراد جامعه نماید و آنها را به سمت داشتن زندگی بهتر و مملو از آرامش سوق دهد.

اولین یادی که صبح از خاطرم خیزد تویی

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند

وابستگی و اعتیاد به موبایل نشانه های بسیاری دارد و منجر به شکل گیری رفتارهایی خاص از سوی فرد می شود. یکی از این نشانه ها دست بردن به سمت گوشی به محض بیدار شدن از خواب است. اما به راستی چرا تا چشم باز می کنید اولین چیزی که به سراغ آن می روید موبایل یا گوشی همراه شماست؟

به دلیل کار کردهای بسیار مفیدی که موبایل دارد، مسلماً شما بسیاری از امور خود را با آن انجام می دهید. این وسیله به همراهی اینترنت به بخش زیادی از نیازهای شما پاسخ  می دهد. شما با  استفاده از آن از آخرین اخبار دنیا آگاه می شوید، به داده های جدید دست می یابید و می توانید آخرین فیلم ها و عکس ها را در آن جستجو نمایید. بنابراین اولین دلیل آگاهی یافتن از اطلاعات روز دنیا است.

شما حتماً در شبکه های اجتماعی مختلفی عضو هستید و از امکانات آن استفاده می نمایید. شبکه های اجتماعی مجموعه ای از آخرین اتفاقات، سرگرمی ها، تصاویر و فیلم های جذاب، آموزش و نوتیفیکیشن و پیام را برای شما به همراه دارد. پس به محض اینکه چشم باز می کنید می خواهید بدانید در این چند ساعتی که جهان از زیر ذره بین چشمان شما دور بوده است چه اتفاقاتی در اطرافتان رخ داده است.

یکی از دلایل اعتیاد به موبایل آنهم به محض بیدار شدن این است که موبایل یک وسیله ارتباطی بسیار مهم می باشد. شما از طریق آن می توانید با خانواده، دوستان، همکاران و تمامی افرادی که با آنها در تعامل هستید به واسطه ی تماس تلفنی، پیامک، ایمیل و پیام هایی که از طریق برنامه های مختلف رد و بدل می نمایید، ارتباط برقرار کنید. از این رو وقتی بیدار می شوید می خواهید به تمام پیام ها و تماس های از دست رفته خود رسیدگی نمایید.

البته در این میان می توان گفت یکی از دلایل عمده اینکه صبح ها با چشم باز کردن گوشی به دست می شوید هم این است که در دنیای مدرن اکثر شما ساعت بیدار شدن خود را توسط گوشی همراه خود تنظیم می نمایید، که در این صورت گوشی موبایل است که به سراغ شما می آید!

در کل باید گفت اگرچه ما به عنوان مشاور و روانشناس منکر استفاده و کارایی موبایل در زندگی کنونی نیستیم اما نگرانی شیوع اعتیاد به موبایل در میان اعضای جامعه و تبعات آن می باشیم. مرکز مشاوره تلفنی مجیب همواره دغدغه ی سلامت روان افراد خانواده و جامعه را داشته است و بدین منظور بهترین روانشناسان حال حاضر کشور را در قالب یک مجموعه کنار هم جمع کرده است تا بتوانند با استفاده از دانش و تخصص خود در زمینه روانشناسی نقش موثری در رفع این نگرانی داشته باشد. یکی از امکاناتی که ما در این مرکز در نظر داشته ایم پاسخگویی آنلاین بدون نیاز به گرفتن وقت قبلی یا سپری کردن زمانی برای انتظار بوده است تا امکان گفتگو و مشاوره با هیچ یک از شما عزیزان را از دست ندهیم. شما از سراسر کشور می توانید با شماره ثابت  zendeghima.ir بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با ما در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه