سردمزاجی مردان و افسردگی چه رابطه ای دارند؟

سردمزاجی مردان و افسردگی
   

سردمزاجی مردان و افسردگی عنوان بحثی است که امروز در این مقاله در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. افسردگی گاهی سرماخوردگی سلامت روان نامیده می شود، اما بر خلاف سرماخوردگی حداقل در دو جنبه سردمزاجی مردان و افسردگی مهم است: در یک هفته درمان نمی شود و بر مردان و زنان به طور یکسان تاثیر نمی گذارد. با وجودی که افسردگی عمدتا پیامدهای زیادی برای زنان ایجاد می کند، این اختلال نیز مشکلات خاصی را برای مردان هم ایجاد می کند.

کلمات کلیدی( سردمزاجی مردان و افسردگی | درمان سردمزاجی| سردمزاجی| دلایل درمان سردمزاجی| راهکارراه های درمان سردمزاجی |مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

سردمزاجی مردان و افسردگی

سردمزاجی مردان و افسردگی

در هر سنی، مردان سلامت کمتر نسبت به زنان و مرگ و میر بالاتری را دارا هستند. آنها همچنین دارای خطرات بالاتری در بیشتر اختلالات روانپزشکی شامل اسکیزوفرنی، الکل، اعتیاد به مواد مخدر و اوتیسم هستند. بنابراین قابل توجه است که میزان سردمزاجی مردان و افسردگی تشخیصی در مردان تقریبا در همه نقاط جهان بسیار پایین است. در ایالات متحده، حدود نیمی از مردان و زنان به طور جدی در برخی از زمان ها در زندگی خود افسرده می شوند. مردان دچار افسردگی کمتر، دیستیفمی کمتر (افسردگی مزمن خفیف تا متوسط) و احتمالا افسردگی دوقطبی کمتر (اگرچه میزان اختلال دوقطبی در هر دو جنس یکسان است.)

دلایل این تفاوت کاملا مشخص نیست. عوامل خطر اصلی برای یک افسردگی در هر دو جنس یکسان هستند: ویژگی های شخصیتی خاص، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، استرس حاد و مزمن، تجربیات ترومایتی از جمله سوء استفاده از کودک، سابقه خانوادگی افسردگی و یک دوره افسردگی قبلی. مطالعات نشان می دهد که افسردگی به طور یکسان در هر دو جنس قابل انتقال است؛ یک مرد افسرده و یک زن افسرده به احتمال زیاد یک والد افسرده نیز دارند. اما یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی روانپزشکی نشان دهنده چندین تفاوت جنسیتی در عوامل خطر است. در مردان، اما نه در زنان، خطر ژنتیکی برای افسردگی همراه با خطر ژنتیکی برای اضطراب و اختلالات رفتاری است. عزت نفس پایین و از دست دادن والدین در دوران کودکی با افسردگی در مردان بیشتر از زنان همراه است. سردمزاجی مردان و افسردگی مشکلی شایع در نسل امروز است.

 


بیشتر بخوانید:

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان


 

هرگز یک کلمه دلسرد کننده نشنوید

سردمزاجی مردان و افسردگی

نرخ نسبتا پایین افسردگی در مردان می تواند یک توهم باشد. اغلب گفته می شود که مردان دوست ندارند حتی خودشان اعتراف کنند که افسرده شده اند. آنها ممکن است احساس کنند که ضعف یا بی عدالتی و یا نشان دادن ناامیدی یا خودکشی برای آنها سخت است؛ آنها ممکن است از آنچه ممکن است اتفاق بیافتد اینکه اگر کارفرمایان یا همکارانشان متوجه شوند بترسند. بنابراین آنها به بدبختی خاموش می شوند یا یک «سندرم افسردگی مردانه» ایجاد می کنند که در آن اختلال به صورت خشم، تحریک پذیری، الکل و یا سوء مصرف مواد مخدوش شده است. از آنجا که آنها به دنبال درمان نیستند، داستان ادامه دارد، افسردگی آنها هرگز تشخیص داده نشده یا ثبت نمی گردد.

با این حال، مشکوک است که آیا عدم تمایل مرد برای تفهیم احساسات می تواند تمام تفاوت های جنسیتی در افسردگی را در نظر بگیرد؟ برای مثال، نظرسنجی ها نشان می دهند که زنان دارای افسردگی بالاتر از مردان حتی در میان افرادی هستند که به دنبال کمک های حرفه ای نیستند.

افسردگی یکی از عوامل خطر اصلی برای خودکشی است و مردان چهار برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند – تا ۱۰ برابر بیشتر در سنین پیری. یکی از دلایلی که ممکن است این باشد که مردان نتوانند احساسات خود را بیان کنند و در زمان ناامیدی به دنبال کمک باشند.

یکی دیگر از نگرانی های فاحشی در مردان مبتلا به افسردگی، بیماری های قلبی عروقی است. افسردگی فشار خون، لخته شدن خون و سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته است. مردان به خصوص آسیب پذیر هستند زیرا این بیماری ها را با نرخ بالاتر و در سن زودتر از زنان می گیرند.

افسردگی یکی از عوامل خطر اصلی برای خودکشی است و مردان چهار برابر بیشتر از زنان خودکشی می کنند - تا ۱۰ برابر بیشتر در سنین پیری. یکی از دلایلی که ممکن است این باشد که مردان نتوانند احساسات خود را بیان کنند و در زمان ناامیدی به دنبال کمک باشند.

درمان مردان افسرده

مهمترین چیزی که دیگران می توانند برای یک مرد که علائم افسردگی دارد، انجام شود، کمک به او و تماس با یک پزشک یا متخصص بهداشت روان است و در صورت لزوم با او همراه شوید و او را تشویق کنید تا علائم خود را بهبود بخشد. بسیاری از مقامات توصیه می کنند که پزشکان به طور منظم به بیماران بالغ که برای افسردگی به آنها روی می آورند دو پرسش استاندارد مطرح می کنند: آیا در دو هفته گذشته احساس افسردگی یا ناامیدی دارید؟ در طول دو هفته گذشته، آیا شما احساس علاقه یا لذت کمی در فعالیت های معمول خود دارید؟ غربالگری می تواند به ویژه برای مردان مهم باشد، زیرا آنها کمتر از زنان هستند که خودشان موضوع افسردگی را مطرح کنند.

درمان برای هر دو جنس یکسان است – صحبت کردن با درمانگر در مورد مشکلات و مصرف داروهای ضد افسردگی برای علائم. این بحث ممکن است به شکل روان درمانی، گروه های پشتیبانی متقابل یا مشاوره های زناشویی باشد.

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی به همان اندازه موثر هستند و عوارض جانبی مشابهی در هر دو جنس دارند، اما یکی از عوارض جانبی که تا ۵۰٪ از کاربران دیده می شود، پیامدهای ویژه ای برای مردان دارد. داروهای ضد افسردگی که به طور گسترده استفاده می شوند، مهارکننده های انتخابی بازدارنده سروتونین (SSRIs)، تمایل دارند میل جنسی، عملکرد، و رضایت جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش دهند. در مردان، اغلب به این معنی است که داروها مانع نعوظ یا انزال می شوند.

عوارض جانبی جنسی، مانند سایر عوارض جانبی ضد افسردگی، ممکن است با زمان محو شود. بنابراین یک راه حل این است که منتظر بمانیم.

یک راه دیگر برای اختلال عملکرد جنسی این است که دارو دوم را اضافه کنید. بسیاری از داروهایی که برای این منظور آزمایش شده اند، بهتر هستند. چند مطالعه نشان می دهد که اضافه کردن بوپرپیون ممکن است کمک کند. سیلدنافیل (ویاگرا) در سه مطالعه مؤثر بوده و احتمالا بهترین انتخاب در اکثر موارد است.

 

 

مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای سردمزاجی مردان و افسردگی

هنگامی که مردی از افسردگی رنج می برد، نمی تواند به راحتی به نیازهای خود برسد. در روابط سالم، مردم به طور مداوم رشد می کنند و شکوفا می شوند. اما در رابطه با افسردگی، رشد و پیشرفت  قطعا غیر میسر خواهد بود. گاهی اوقات وقتی کسی به مدت طولانی در وضعیت سخت افسردگی قرار می گیرد، برایش باور رهایی از بند و سختی افسردگی سخت است. اما این شمایید که می توانید او را از این بحران نجات دهید. کافی است که با مشاوران با تجربه سایت زندگی ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

شاید خیلی از افراد به خاطر ترس از نرسیدن به نتیجه مطلوب به مشاوره مراجعه نمی­ کنند. درصورتی که اگر افراد در مراحل اولیه افسردگی به مشاوره مراجعه کنند، مشاور می­ تواند راه حل هایی ارائه نماید و اوضاع را به سرعت بهبود بخشد. از این رو قبل از اینکه دیر شود می توانید با کمک مشاوران مجیب دوباره به زندگی عادی برگردید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم دوباره زندگی کنید و از زندگی سالم بدون افسردگی لذت ببرید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه