ترک سیگار با غذا و بررسی تاثیرات آن

ترک سیگار با غذا
   

ترک سیگار با غذا هم می تواند انجام شود، هر چند کمی دشوار به نظر می رسد اما این یک گام مهم در اتخاذ مسئولیت سلامت شما و کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی عروقی است. ایجاد چند تغییر در غذاهایی که می خورید ممکن است باعث شود که این پروسه کمی ساده تر شود.

کلمات کلیدی( ترک سیگار با غذا |داروهای ترک سیگار | ترک سیگار| درمان ترک سیگار | علائم ترک سیگار | مشاوره ترک سیگار)
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

بررسی عادات غذا خوردن

استفاده از یک رژیم غذایی نامناسب ممکن است به عنوان یک عامل برای کشیدن سیگار بنظر برسد، در حالی که شما همچنان می خواهید سیگار را ترک کنید. از آنجا که سیگار کشیدن، اشتیاق غذا و عادت های همزمان، نسبتا شایع است، زمان زیادی برای تمرکز روی غذاهایی که می خورید، ممکن است ایده خوبی باشد. ترک سیگار با غذا سبب افزایش سلامتی و روند بهبود شما در این امر نیز خواهد شد. شما می توانید برای راهنمایی از مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب برای اطلاعات بیشتر استفاده نمایید، خدمات این مرکز همه روزه است، شما عزیزان در روزهای تعطیل نیز می توانید تماس حاصل فرمائید.

ترک سیگار با غذا

اساسا استفاده از یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش انگیزه می شود. مصرف میوه ها و سبزیجات، دانه های جامد، منابع پروتئین خام، لبنیات و سایر منابع کلسیم و چربی های سالم از جمله گردو، دانه و روغن زیتون حاصل می شود. این همچنین به معنی قطع کردن غذاهای پر چربی، قند، سدیم و کالری زیاد است. سیگار کشیدن احساس شما را تحت تاثیر قرار می دهد و هنگامی که ترک سیگار با غذا را استفاده می کنید ممکن است متوجه شوید که غذاها به طرز متفاوتی طعم و مزه خاص و جالبی پیدا می کنند.

ترک سیگار با غذا

نکات مفید رژیم غذایی

نمی توان گفت که خوردن هر یک از مواد غذایی خاص مانند یک دارو جادویی کار می کند و میل شما را برای دود از بین می برد؛ اما باید بدانید عادت ها و موقعیت هایی که باعث تمایل شما برای سیگار کشیدن می شوند اغلب با غذاهایی که می خورید، در هم آمیخته اند. به عنوان مثال، اگر به طور معمول صبح خود را با یک فنجان قهوه معمولی شروع می کنید، یک نان و یک سیگار میل شما را زیاد می کند، تغییر آن به چای گیاهی و نان تست ممکن است باعث کاهش میل شود. برای ترک سیگار با غذا می توانید از متخصصین با تجربه سایت زندگی ما استفاده کنید تا شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

زمانی که شما ترک سیگار با غذا را آغاز می کنید، بدن شما در حال تغییر و تنظیم کردن خود با زندگی بدون سیگار است. یکی از این تغییرات ممکن است افزایش اشتها شما باشد.

الگو ترک سیگار با غذا

یک الگوی غذای منظم را تنظیم کنید و از خوردن وعده های غذایی نامناسب اجتناب کنید. احساس گرسنگی ممکن است موجب تشدید احساس در یک فرد سیگاری شود، اما اگر شما یک الگوی سالم از سه وعده غذایی و دو یا سه میان وعده کوچک داشته باشید می توانید این احساس را نادیده بگیرید. نکته مهم این است که ممکن است به وزن شما هم کمک کند. مونک در هویج خام یا کرفس این خوب است، بروکلی خام، گل کلم یا فلفل هر کدام یک عطر و طعم خاصی اضافه می کنند.

 


مقالات مرتبط با ترک که برایتان جالب است:

عوارض مصرف نیکوتین و معرفی انواع آن ها

داروهای ترک سیگار و بررسی عملکرد آن ها

ترک اعتیاد گل و شناخت عوارض آن


پاپ کورن برای ترک سیگار

پاپ کورن بخورید اما کره اضافی را ترک کنید. پاپ کورن دارای فیبر بالا و کالری کم است، به علاوه، دستان شما را مشغول می کند. اگر پاپ کورن نازک باشد، سعی کنید آن را با یک اسپری کره با طعم کره یا روغن زیتون اسپری کنید و یک ترکیب از چاشنی گیاهی، سیر، پودر پیاز یا یک پودر فلفل قرمز اضافه کنید. شما همچنین می توانید پاپ کورن کره بادام زمینی، پاپ کورن پیتزا کاکائو شیرین و شور و یا پاپ کورن پارمسان با سیر کم سدیم را برای ترک سیگار با غذا امتحان کنید.

میوه ها در ترک سیگار

میوه های تازه مانند پرتقال، گلابی، سیب و موز خوب است که در طول روز از آن ها استفاده کنید. آنها شیرین هستند، همچنین دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرهای مفید نیز هستند. این مهم است که بدانید، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C با سیگار کشیدن از بین می روند.

رابطه ترک سیگار با وزن

زمانی که شما ترک سیگار با غذا را آغاز می کنید، بدن شما در حال تغییر و تنظیم کردن خود با زندگی بدون سیگار است. یکی از این تغییرات ممکن است افزایش اشتها شما باشد. در حالی که می خواهید مصرف غذاهای سالم را افزایش دهید، ممکن است نیاز به کنترل مصرف کالری خود را بابت دریافت اضافی آن داشته باشید. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با سایت زندگی ما در تمام طول هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید.

ترک سیگار با مصرف شیر

اگر احساس می کنید یک نوع اشتیاق برای سیگار کشیدن در حال آمدن است، به جای یک سیگار، یک لیوان شیر بخورید. محققان در یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۷ در نشریه (نیکوتین و توتون و تنباکو) از یک گروه از ۲۰۹ سیگاری که غذاها با طعم سیگار را تجربه کنند، از آن ها خواسته اند تا بعضی از غذاها را بیشتر یا کمتر دوست داشته باشند. بعد از آن دریافتند که شیر به سختی با سیگار جفت می شود. برای ترک سیگار با غذا می توانید از مزیت های زیاد شیر نیز غافل نشوید.

ترک سیگار با غذا

نقش سبزیجات در ترک سیگار

طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ در نشریه (نیکوتین و توتون و تنباکو) منتشر شده است، افراد سیگاری روزانه نسبت به افرادی که سیگار نمی کشند انرژی کمتری تولید می کنند؛ بنابراین هنگامی که شما آن را ترک می کنید، ایده خوبی است که آن را دوباره شروع نکنید. هنگامی که محققان برای ترک سیگار با غذا ۱۰۰۰ هزار نفر سیگاری را تجزیه و تحلیل کردند، آنها دریافتند که کسانی که حداکثر میوه و سبزی را می خوردند، در مقایسه با افرادی که کمتر از آنها استفاده می کنند، بیشتر سیگار می کشند.

نقش لوبیا در ترک سیگار

ترک سیگار با غذا اغلب با افزایش وزن همراه است و شما واقعا نیاز به رژیم غذایی مناسب خود دارید. شما ممکن است متوجه شوید که سیگار را با غذا جایگزین کرده اید، به علاوه، ممکن است به اثرات نیکوتین در افزایش متابولیسم بدن کمک کنید. در نظر داشته باشید اضافه کردن لوبیاهای پر فیبر به رژیم غذایی خود که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد افرادی که فقط یک تغییر در رژیم غذایی خود ایجاد کردند در این مورد، خوردن فیبر بیشتر طی یک ماه حدود ۵ پوند را از دست دادند؛ و این دقیقا همان چیزی است که شما برای حفظ وزن سالم در زندگی پس از سیگار خود نیاز دارید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده و مشاوره برای دوستان و همچنین دریافت اطلاعات در مورد چگونگی ترک سیگار با غذا و غیره با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مشترکین می توانند بصورت آنلاین و همیشه از تمامی نقاط ایران با مرکز مشاوره تماس بگیرند و از خدمات با کیفیت و تخصصی استفاده نمایند.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه