رابطه تنش های خانوادگی و ترس کودکان از تاریکی چیست؟

ارتباط تنش های خانوادگی و ترس از تاریکی کودکان
   

ترس بچه ها به طور طبیعی جز رشد آنها محسوب می شود ولی نحوه مقابله و کنترل این ترس ها بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر این ترس و وحشت باقی بماند فرزند شما چه می شود؟ چطور می توانید بگویید که آیا دغدغه ترس فرزند شما یا چیزهایی که در مورد آن نگران می شود، طبیعی است؟

یکی از این ترس ها رابطه تنش های خانوادگی و ترس کودکن از تاریکی است که به صورت بسیار شایع در سال های اخیر در کودکان مشاهده می شود. با توجه به اینکی یکی از علل اصلی ترس از تاریکی عدم اعتماد به نفس و اضطراب در افراد می باشد، افراد خانواده باید از ایجاد تنش های خانوادگی اجتناب کنند.

کلمات کلیدی:( ترس کودکان از تاریکی|ترس بچه ها |درمان عدم اعتماد به نفس|عدم اعتماد به نفس|مشاوره کودکان  )

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سایت زندگی ما بر این اعتقاد است که بهترین زمان برای ساختن ذهن و روانی سالم برای افراد از کودکی آنها می باشد و مهمترین نقش و اثر را در این خانواده ها بر عهده دارند. با توجه به تجربیات سالیان طولانی این مرکز مشاوره این موضوع اثبات شده است که محیطی آرام و بدون تنش بر روی کنترل و مقابله با ترس بچه ها اثر بخش است.

این مرکز به طور تخصصی و با کادری حرفه ای به خانواده ها و کودکان کمک می کند تا بهترین زندگی را از نظر سلامت روانی برای خود و خانواده آنها بسازند. سایت زندگی ما بهترین مرکز درمانی ترس کودکان از تاریکی می باشد.

ترس بچه ها به شکل های متفاوتی نمود پیدا  می کند که شایع ترین آن ها ترس کودکان از تاریکی می باشد. اضطراب و استرس موجود در کودکان که عمده ترین منشأ آن تنش های خانوادگی موجود در محیط زندگی آنها می باشد تأثیر به سزایی در به وجود آمدن ترس از تاریکی کودکان می شود. کودک دچار حس ناامنی و عدم اعتماد به نفس می شود، او مدام این اضطراب را دارد که در محیطی تاریک خطرهایی او را تهدید می کنند که راهی برای مقابله با آنها نمی تواند پیدا کند.

تنش های خانوادگی باعث می شود کودک مدام در اضطراب باشد که چگونه خانواده ای که مدام در بحث و جدل و تنش است می تواند مشکلات بزرگ او را در اتاق تاریک و هیولاهای آن حل کند.

ترس بچه ها از تاریکی


 درباره رابطه کابوس های شبانه و ترس از تاریکی بیشتر بخوانید.

سایت زندگی ما به شما می آموزد که شما می توانید با یادگیری به رسمیت شناختن علائم استرس و آموزش روش های صحیح درمانی کودک خود را برای مقابله با ترس از تاریکی کمک کنید. بچه ها یاد می گیرند چگونه به رشد و توسعه خود پاسخ دهند. بسیاری از وقایع استرس زا که بزرگسالان نمی توانند اداره کنند، باعث ایجاد استرس در یک کودک می شود.

در نتیجه، حتی تغییرات کوچک می تواند احساس امنیت کودک را تحت تأثیر قرار دهد. سایت زندگی ما به صورت ریشه ای به درمان ترس از تاریکی در سالیان متمادی پرداخته است. متخصصین این  مرکز با توجه به موارد بسیار مشاهده شده یکی از علل اصلی ترس کودکان از تاریکی را تنش های موجود در خانواده کودک شناسایی کرده اند. این مرکز بهترین مرکز مشاوره درمان ترس کودکان از تاریکی تهران می باشد که نوین ترین روش ها را برای داشتن یک خانواده سالم و به دور از تنش به افراد مراجعه کننده پیشنهاد می کند.

علل ارتباط تنش های خانوادگی با ترس بچه ها از تاریکی

تنش های موجود در خانواده موجب ترس های بسیاری می شوند که ترس از تاریکی شایع ترین آنها می باشد.

در ادامه با چند پیش زمینه که تنش های خانوادگی و ترس از تاریکی کودکان را به هم متصل می کنند را معرفی می کنیم:

ترس های اکتسابی: ترس ممکن است از مادر به کودک سرایت کند و کودک ترس را از مادر خود کسب کند.  در یک خانواده پر تنش که مادر امنیت لازم را به عنوان یکی از اصلی ترین رکن های خانواده ندارد، چگونه کودک حس امنیت را لمس کند! مادری که توانایی دفاع از خود را ندارد نمی تواند به کودک خود این اطمینان را دهد که می تواند در شب با هیولای زیر تخت یا داخل کمد او مقابله کند و ترس خود را به آسانی به کودکش منتقل می کند.

ترس های عاطفی: کودک هیچ‌گاه در محیطی پر تنش از نظر عاطفی ارضا نمی شود، او مدام این ترس را دارد که در تاریکی رها شود بدون اینکه حتی کسی متوجه غیبت او شود. ترس از تاریکی در این حالت می تواند جز ترس های دائمی افراد شود.

ترس بچه ها از تاریکی و اضطراب ناشی از دوری پدر و مادر

این حالت عمده ترین علل به وجود آمدن ترس از تاریکی در کودکان می باشد که تا سال های بسیار و بزرگسالی فرد همراه او می باشد، به طوری که این فرد در فعالیت های طبیعی خود در شب دچار اختلال می شود.

سایت زندگی ما بهترین مرکز درمان ترس کودکان تهران می باشد. این مرکز مشاورانی متخصص دارد که می تواند با درمان های نوین از قبیل گروه درمانی به خانواده شما آموزش دهد که محیطی آرام و به دور از تنش برای خود و فرزندانتان بسازید تا در آینده آنها شاهد ترس های بزرگتری نباشید. شما می توانید از سراسر ایران در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با متخصصین مجرب این مرکز از طریق بخش نظرات پست در ارتباط باشید. ارتباط تنش های خانوادگی و ترس از تاریکی بچه ها


 مقاله درمان ترس کودکان و نوجوانان را هم مطالعه نمایید.

 مقاله رابطه ی ترس از تاریکی در دوران کودکی و ادامه آن در سنین بالاتر را نیز بخوانید.

ترس بچه ها بنا به سن آنها دستخوش تغییراتی می شود. ترس از تاریکی اغلب بین سنین ۲ تا ۵ سال مشاهده می شود. در این سن کودک بسیار شکننده و وابسته است، یک خانواده پر تنش تنها به او حس اضطراب و ناامنی می دهد. خانواده ها باید به این موضوع دقت کنند که اگر برای رفع این محیط پر استرس نکوشند عواقب بسیار وخیمی را برای خود و آینده فرزندانشان رقم خواند زد.

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره درمانی ترس کودکان از تاریکی تهران می باشد. سایت زندگی ما این امکان را ایجاد نموده تا تمامی افراد خانواده از سراسر کشور با مشاورینی متخصص در ارتباط باشند. از این رو ما به شما سایت زندگی ما را پیشنهاد می کنیم، شما می توانید در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مشاورین خود از طریق شماره تماس zendeghima.ir در ارتباط باشید و از راهنمایی ها و کمک های آنها بهره مند شوید.

نتیجه گیری

داشتن والدینی حمایتگر که هنگام ترس از تاریکی کودکان را سرزنش نمی کنند آیتمی است که شاید شما به آن اهمیت چندانی ندهید ولی سایت زندگی ما با خانواده ها و کودکان بسیاری آشنا شده است که با بی اهمیتی به این نکات به ظاهر کوچک سلامت روان کودک خود را به خطر انداخته اند. سایت زندگی ما هر خانواده و کودک آن ها را به صورت تخصصی مورد تحلیل قرار می دهد تا مناسب با شرایط آنها، راه حل درمانی پیشنهاد کند.

سایت زندگی ما اهمیت بسیاری به سلامت افراد جامعه به خصوص کودکان می دهد. از این رو با فراهم ساختن ارتباطی آنلاین با بهترین متخصصین برای تمامی افراد خانواده از سراسر کشور سعی بر بهبود شرایط محیطی کودکان دارد. از این رو شما می توانید در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تماس zendeghima.ir با مشاورین خود در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه