دستور غذایی برای درمان سرد مزاجی مردان: تغذیه و سرد مزاجی مردان

عسل، تغذیه ای مناسب برای درمان و بهبود سرد مزاجی مردان
   

تغذیه و سرد مزاجی مردان

تغذیه و سرد مزاجی مردان ! آیا سرد مزاجی مردان با تغییر الگوی تغذیه قابل حل است؟ این سوالی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. سردمزاجی مردان (میل جنسی پایین) از جمله معضلات مهم روابط زناشویی است که موجب نارضایتی جنسی همسر می شود اما نکته .

کلمات کلیدی( تغذیه و سرد مزاجی مردان | سرد مزاجی مردان|نارضایتی جنسی|میل جنسی پایین|مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۸ دقیقه

نارضایتی های جنسی عامل مخربی است که پیامدها و عواقب منفی دیگری نیز به همراه دارد. چه بسیارند زنان و مردانی که به دلیل نارضایتی های جنسی از یکدیگر جدا شده اند و زندگی فردی را به تشکیل خانواده ترجیح داده اند. اگر سرد مزاجی پیشرفت کند احتمال بروز اختلالات عصبی، افسردگی، و حتی خودکشی نیز وجود دارد. مردان عاقل و بالغ که سرد و گرم روزگار را چشیده اند هنگام رودررویی با مشکلات سعی در حل کردن آن ها دارند. مردان عاقل و پخته هیچ گاه مشکل تراشی نمی کنند بلکه سعی می کنند با مسائلشان مطنقی برخورد کرده و آن ها را حل کنند. سرد مزاجی هم یکی از هزاران مشکلی است که هر مردی می تواند با آن روبرو شده و آن را کنترل کند. برای درمان سردمزاجی راه های بسیاری وجود دارد، یکی از این راه ها، کنترل این بیماری از طریق تغذیه است. یعنی مردان به واسطه مصرف برخی از مواد غذایی و عدم مصرف برخی دیگر، می توانند به درمان سردمزاجی شان امیدوار باشند. تغذیه و سرد مزاجی مردان رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند که بهتر است به این رابطه دقت کنیم و بدانیم طبیعت موادی که مصرف می کنیم گرم است یا سرد.

چه در طب سنتی و چه در طب غیرسنتی، به این مطلب اشاره و تاکید شده که برخی از بذرها، حبوبات، میوه ها، سبزیجات، ادویه ها و مغزها در بهبود سردمزاجی موثرند.  حال اجازه دهید هر کدام از مواردی که ذکر شد را دقیق تر مشخص کنیم.

نکات زیر را به دقت به خاطر بسپارید و سعی کنید هر کدام از موارد را در صورت امکان در برنامه غذایی تان لحاظ کنید.

حبوبات

برخی از حبوبات که قدرت غذایی بالایی دارند را حتما در برنامه غذایی تان بگنجانید. حبوبات نفخ آور، نخود، لوبیا و باقلا را در وعده های غذایی تان تا حد امکان مصرف کنید.

حبوبات نفخ آور، تغذیه ای مناسب برای کاهش سرد مزاجی مردان

 

بذرها

بذر شنبلیله یکی از موثرین و گرم ترین بذرها است. حتما این بذر را در وعده هایی غذایی تان قرار بدهید. بذرهایی دیگر مانند بذر کرفس، بذر کتان، بذر شاهی، بذر هویچ، بذر ترب، بذر یونجه، بذر خربزه، بذر ترتیزک آبی هم بر درمان و بهبود سرد مزاجی تاثیرگذارند. بذر شلغم را هم از قلم نیندازید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید.


مطالب زیر نیز شاید برایتان مفید باشد:

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه است

عوارض سردمزاجی مردان در طولانی مدت و کوتاه مدت


میوه ها

بر خی از میوه ها در بدتر شدن اوضاع موثرند و به عبارتی سرد مزاجی را تشدید می کنند. به طور مثال از خوردن میوه هایی مانند هندوانه، شفتالو و خیار برای افراد سرد مزاج مناسب نیست و بهتر است این میوه ها را افراد گرم مزاج مصرف کنند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از مصرف میوه، در مورد خاصیت و گرم یا سرد بودن میوه اطلاعات کافی کسب کنید. اما میوه های مانند نارگیل، خرما، انار شیرین، گلابی، خربزه شیرین، مویز و کشمش، انگور شیرین و موز از جمله میوه هایی است که سرد مزاجی را کاهش می دهد.

مغزها

به مصرف مغزهای بادام، فندق، گردو، پسته و تخمه آفتابگردان توجه داشته باشید. مغز گردو در درمان سرد مزاجی تاثیر زیادی دارد.

سبزیجات

شلغم و پیاز از جمله مهمترین سبزیجاتی هستند که سرد مزاجی را تا حد چشمگیری کاهش می دهند. نعناع، خارخسک، هویج، تره، کلم، کرفس، شاهی و مارچوبه را هم در برنامه های غذایی تان قرار دهید.

ادویه ها

در مصرف ادویه ها هم به طبعیت ادویه توجه کنید. سیر، جوز هندی، فلفل سفید، فلفل سیاه، زعفران و کنجد از جمله مهمترین ادویه هایی هستند که به شما کمک می کنند سرد مزاجی تان را کنترل کنید. به ادویه های دیگر مانند شقاقل، عسل، مربای شقاقل، خولنجان، سورنجان، زرمباد، زنجبیل و دارچین، بوزیدان، تودری سرخ و سفید و زنیان هم توجه کنید و در وعده های غذایی از این ادویه ها استفاده کنید. مربای زنجبیل، آقرقرها، کندر، جین سینگ، حبه های داخل میوه کاج، انیسون، قسط شیرین و مربای آمله و انقوزه هم از دیگر ادویه های مفیدی است که سرد مزاجی را بهبود می بخشد. سیاهدانه و هل بوا را هم فراموش نکنید. می توانید یک یا چند ادویه را با هم مخلوط کرده و با آب ولرم یا عسل میل کنید.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


عسل، تغذیه ای مناسب برای درمان و بهبود سرد مزاجی مردان

 

کلام پایانی

سعی کنید با هر مسئله ای هوشمندانه و منطقی برخورد کنید. در طول زندگی مشکلات بسیاری پیش می آید و هیچ کس از مشکلات و مسائل زندگی در امان نیست. یکی از مشکلاتی که مردان زیادی با آن روبرو شده اند، سرد مزاجی است. میل پایین مرد در روابط جنسی باعث دردسرهایی می شود که تمام زندگی او را تحت الشعاع قرار می دهد. برخی از مردان در مواجهه با سرد مزاجی دچار افسردگی می شوند، بسیاری از زندگی ها به دلیل سرد مزاجی از بین  می رود و خیلی مسائل دیگر. این یعنی سرد مزاجی معضلی خطرناک است که بهتر است راه های حل و برطرف کردن آن را دقیق تر بشناسیم. شواهد نشان می دهد تغذیه و سرد مزاجی مردان با یکدیگر در ارتباط هستند.

خوردن بعضی از خوراکی ها، سرد مزاجی را تشدید می کند و از طرف دیگر مصرف بسیاری از خوارکی ها سرد مزاجی را کاهش می دهد. بهتر است هر چه سریع تر سرد مزاجی را از طریق تغییر الگوی غذایی کنترل کنید. حتما رابطه تغذیه و سرد مزاجی مردان جدی بگیرید. در برخی موارد، فرد برای درمان سرد مزاجی اش اقدام نمی کند و درمان را به تعویق می اندازد. به تعویق انداختن درمان، عواقب بعدی را موجب خواهد شد. عواقبی مانند طلاق و افسردگی، و خودکشی و غیره. به افرادی که به مرحله پیش گیری و درمان توجهی نکرده اند و وارد فازهای بعدی شده اند توصیه می شود مشکلاتشان را با یک مشاور خبره در میان بگذارند. فراموش نکنید هر مسئله ای راه حلی دارد و فرار کردن از مسئله، ترفند انسان های ضعیف است.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه