درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان هورمونی سردمزاجی مردان
   

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چگونه امکان پذیر است؟ مهمترین نشانه ای از رمز و راز تفاوت های جنسیتی در افسردگی این است که زنان از سن بلوغ تا یائسگی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. سوال این است که چگونه این را تفسیر می کنید؟ و یک مورد واضح هورمون های زنانه است. یکی از نظریه ها این است که زنان به علت تعاملات متقابل میان هورمون های استرس و هورمون های تولید مثل بیشتر در افسردگی آسیب می بینند. در افرادی که تحت استرس قرار دارند، استروژن باعث اضطراب و افسردگی می شود و تستوسترون هم مخالف آن است.

کلمات کلیدی( درمان دارویی سردمزاجی | درمان سردمزاجی|درمان هورمونی سردمزاجی| دلایل درمان سردمزاجی| راهکارراه های درمان سردمزاجی |مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

این ممکن است بخشی از این واقعیت باشد که مردان ظاهرا در احساسات نسبت به زنان حساس تر هستند. براساس برخی تحقیقات، میزان افسردگی در دو جنس مشابه خواهد بود اگر علائم غم انگیز، ناامیدی و … در آنها ظاهر شود. این اختلاف ناشی از اضافه شدن علائم فیزیکی در زنان است – خستگی، آشفتگی، بی خوابی یا سرماخوردگی، و از دست دادن اشتها و یا برون گرا شدن.

درمان هورمونی سردمزاجی مردان

درمان هورمونی سردمزاجی مردان

یک آزمایش حیوانی شواهدی از تأثیر درمان هورمونی سردمزاجی مردان بر تفاوت های جنسیتی در افسردگی را نشان می دهد. برای تولید یک حالت مشابه با افسردگی انسانی، موش ها بارها مجبور به شنا بودند و با راه هایی که برای فرار بودند شبیه به آن بودند. این دستگاه مرتب شده بود، به طوری که تلاش های فرار آنها همیشه نا امید شد، بنابراین بسیاری از آنها در نهایت سقوط کردند و تلاش کردند متوقف شوند.

این حالت بی تفاوتی یا بی کفایتی آموخته، که شبیه افسردگی است، اگر به موش ضد افسردگی داده شود، رشد می کند. مردانی که تمایل داشتند تلاش بیشتری نسبت به زنان انجام دهند، و اگر به آنها استروژن داده شود، دیرتر از آنها می گذشت. اگر تستوسترون به آنها داده شود، زنان بیشتر تلاش می کنند.


بیشتر بدانید:

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان


اما این تفاوت ها در تمام آزمایشات حیوانی ظاهر نمی شود و ارتباط چنین شرایط آزمایشگاهی با افسردگی انسانی مشکوک است. علاوه بر این، تغییرات هورمونی تنها در افراد بزرگسال و نوجوان تاثیر نمی گذارد. تأثیرات فرهنگی و خواسته های اجتماعی نیز مهم هستند. “هزینه مراقبت” و خطرات عاطفی همراه با آن به طور عمده به زنان مربوط می شود. در نوجوانی، دختران شروع به نشان دادن اعتماد به نفس کمتر نسبت به پسران می کنند. بعضی معتقدند که نرخ افسردگی همگام است به این دلیل که وضعیت اجتماعی زنان تغییر می کند. و در برخی از گروه ها، برابری ممکن است قبلا به دست آمده باشد. تحقیقات دیگر نشان می دهد تفاوت های جنسیتی در افسردگی در میان دانشجویان کالج همان کلاس اجتماعی که در یک خوابگاه زندگی می کنند، یافت نشد.

 

تستوسترون و افسردگی

خود افسردگی اثرات مضر روی عملکرد جنسی دارد. تقریبا ۴۰ درصد مردان در ۴۰ تا ۶۰ سالگی دچار مشکل در دستیابی یا حفظ نعوظ هستند و افسردگی یکی از علل شایع این مشکل است. یکی دیگر از علل رایج، میزان تستوسترون کم است که در ۲۵ تا ۵۵ درصد مردان بالای ۵۰ سال و ۷۵ درصد مردان بالای ۷۰ سال رخ می دهد.

کمبود تستوسترون همچنین ممکن است علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​را به دنبال داشته باشد، بنابراین می تواند یک چرخه علت و اثر پیچیده بین افسردگی، تستوسترون پایین و اختلال نعوظ، که گاهی اوقات با بیماری های پزشکی و داروهای مورد استفاده برای درمان آن، استنباط شود. برای مثال، داروهای دیابت و فشار خون دارای عوارض جانبی جنسی هستند.

خطرات استفاده طولانی مدت تستوسترون شامل سردرد، آکنه و احتمالا بیماری قلبی، آسیب کبدی، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات است. مشکل دیگر این است که تستوسترون مصنوعی تولید تستوسترون طبیعی را سرکوب می کند، که ممکن است در زمانی که هورمون مصنوعی از بین برود، کاهش یابد.

برای برخی از مردان، درمان تستوسترون ممکن است به افسردگی و عملکرد جنسی کمک کند. در یک مطالعه، اضافه کردن تستوسترون به داروهای ضد افسردگی در مردان افسرده با کمبود تستوسترون باعث کاهش علائم افسردگی شد. در مطالعه دیگری، تستوسترون به تنهایی، بدون داروهای ضد افسردگی، علائم افسردگی را در مردان مسن تر با سطوح نرمال تستوسترون کاهش می دهد. چند مطالعه کنترل شده نیز نشان می دهد که دی هیدرواپیاندروسترون (DHEA)، هورمون غده فوق کلیوی مورد نیاز برای سنتز تستوسترون و استروژن، می تواند به کاهش افسردگی در مردان کمک کند.

تستوسترون

تستوسترون می تواند به صورت خوراکی، تزریقی، یا به صورت ژل پوستی مصرف شود. استفاده از قرص ها آسان تر است اما خطر متابولیسم کلسترول و آسیب کبدی وجود دارد. دانشمندان در حال کار بر روی آماده سازی داروهای سالم هستند. تزریق (معمولا هر دو تا سه هفته) باعث افزایش خطر ابتلا به تستوسترون می شود و باعث تغییرات خلقی می شود. این مشکل با پچ یا ژل پوستی که باعث آزاد شدن تدریجی و پایدار هورمون می شود، اجتناب می شود.

خطرات استفاده طولانی مدت تستوسترون شامل سردرد، آکنه و احتمالا بیماری قلبی، آسیب کبدی، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات است. مشکل دیگر این است که تستوسترون مصنوعی تولید تستوسترون طبیعی را سرکوب می کند، که ممکن است در زمانی که هورمون مصنوعی از بین برود، کاهش یابد.

سیلدنافیل و تادالافیل

سیلدنافیل و تادالافیل (Cialis)، یک درمان مناسب برای درمان اختلال نعوظ، چه به علت افسردگی خود، داروهای ضد افسردگی و یا کمبود تستوسترون، است. مصرف یک ساعت قبل از فعالیت جنسی، این داروها با افزایش جریان خون به آلت تناسلی، باعث ایجاد و تقویت عصب می شود. عوارض اصلی آن عبارتند از سوزش، سردرد، سوء هاضمه و سوزش سر دل. مردان مبتلا به آنژین نیتروژن ممکن است خطر ابتلا به کاهش خطرناک فشار خون را به خطر بیندازند. بعضی از گزارش های مربوط به سیلدنافیل موجب بهبود علائم افسردگی می شود.

 

مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای درمان هورمونی سردمزاجی مردان

درمان هورمونی سردمزاجی مردان

هنگامی که مردی از افسردگی رنج می برد، نمی تواند به راحتی به نیازهای خود برسد. در روابط سالم، مردم به طور مداوم رشد می کنند و شکوفا می شوند. اما در رابطه با افسردگی، رشد و پیشرفت  قطعا غیر میسر خواهد بود. گاهی اوقات وقتی کسی به مدت طولانی در وضعیت سخت افسردگی قرار می گیرد، برایش باور رهایی از بند و سختی افسردگی سخت است. اما این شمایید که می توانید او را از این بحران نجات دهید. کافی است که با مشاوران با تجربه سایت زندگی ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

شاید خیلی از افراد به خاطر ترس از نرسیدن به نتیجه مطلوب به مشاوره مراجعه نمی­ کنند. درصورتی که اگر افراد در مراحل اولیه افسردگی به مشاوره مراجعه کنند، مشاور می­ تواند راه حل هایی ارائه نماید و اوضاع را به سرعت بهبود بخشد. از این رو قبل از اینکه دیر شود می توانید با کمک مشاوران مجیب دوباره به زندگی عادی برگردید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم دوباره زندگی کنید و از زندگی سالم بدون افسردگی لذت ببرید. درمان هورمونی سردمزاجی مردان یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سرد مزاجی در مردان است. با سایت زندگی ما دوباره به زندگی برگردید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه