اولین روز ترک سیگار چگونه است؟

اولین روز ترک سیگار
   

اولین روز ترک سیگار در واقع زمانی است که شما تصمیمی مهم و با ارزش را برای زندگیتان رقم می زنید. اولین روز شما بدون سیگار می تواند دشوار باشد؛ اما شما می توانید با بهره گیری از خدمات تلفنی سایت زندگی ما با این مشکل مواجه شوید، متخصصان حاضر در این مرکز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. حتی در روزهای تعطیل هم می توانید تماس حاصل فرمائید.

کلمات کلیدی( اولین روز ترک سیگار | ترک سیگار| درمان ترک سیگار | علائم ترک سیگار | مشاوره ترک سیگار)
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

برنامه اولین روز ترک سیگار

داشتن یک برنامه مناسب می تواند روز شما را بهتر کند. برنامه ای که تمرکز شما را بر روی چیزی به جز سیگار قرار دهد و انگیزه شما را برای ترک آن بیشتر کند.

گر شما نمی دانید که روش ها های ترک سیگار چگونه است؟ و این که آیا روش شما درست است یا خیر.

باید بدانید که هیچ روش واحدی برای ترک آن وجود ندارد. در واقع اولین روز ترک سیگار قطعا می تواند برای شما کاری سخت باشد. در ادامه شما را با برخی از روش های ترک سیگار آشنا خواهیم کرد.

مشغول کردن ذهن

مشغول نگه داشتن ذهن یک راه عالی برای ترک سیگار در روز اول است.

مشغول بودن به شما کمک می کند ذهنتان را از سیگار کشیدن دور نگه دارید و از گرایش های آن دور شوید.

برخی از این فعالیت ها را انجام دهید.

  • ورزش.
  • پیاده روی
  • آدامس یا آب نبات سخت بخورید
  • دستان خود را با یک قلم مشغول کنید
  • آب زیادی بخورید
  • استراحت با تنفس عمیق کنید
  • رفتن به سینما
  • با دوستان و خانواده های غیر سیگاری وقت بگذرانید.

این موارد در اولین روز ترک سیگار به شما انگیزه می دهد که این کار را ادامه دهید.

اولین روز ترک سیگار

دوری از سیگار کشیدن

انگیزه های مردم، مکان ها، جاها و موقعیت هایی که در آن قرار می گیرید می تواند شما را به سیگار کشیدن تشویق کند.

سعی کنید از این موقعیت ها دور باشید. این از موارد دوری کنید برای ترک سیگار:

  • دست گرفتن فندک
  • اجتناب از خوردن کافئین که حس شما را افزایش می دهد.
  • وقت گذراندن با دوستان سیگاری
  • رفتن به مکان هایی که افراد سیگار می کشند.
  • استراحت نکردن و خوردن غذاهای ناسالم
  • خستگی زیاد باعث کشیدن سیگار می شود.

روال خود را در اولین روز ترک سیگار تغییر دهید تا از چیزهایی که ممکن است با سیگار کشیدن شروع شود، دور شوید.

گرایش شما به سیگار کشیدن در اولین روز ترک سیگار معمولا به سرعت اتفاق می افتد، آنها در ابتدا قوی هستند و ظرف مدت سه تا پنج دقیقه شدت می گیرند.

بررسی اولین روز ترک سیگار

ترک سیگار دشوار است، پس به این موضوع فکر نکنید که چند وقت است که شما سیگار نمی کشید (یک دقیقه، یک ساعت، چند ساعت) سعی کنید که به موضوعات دیگر که فکر شما را از این کار دور می کند بیاندیشید. اولین روز ترک سیگار شما ممکن است کامل نباشد؛ اما نکته مهم این است که شما سیگار نکشید. برای این کار به خودتان پاداش بدهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه شما می توانید همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار کنید و از خدمات آن ها بهره مند شوید، برای استفاده از خدمات نیاز به حضور شما نیست، پس از مشکلات ترافیک در امان خواهید بود.


مقالات مرتبط با سیگار که شاید برای شما جالب باشند:

رفتار بعد ترک سیگار و بررسی خلق و خوی

ترک سیگار با غذا و بررسی تاثیرات آن

داروهای ترک سیگار و بررسی عملکرد آن ها


درخواست کمک کردن

شما لازم نیست که تنها به اراده خودتان تکیه کنید، می توانید از دوستان و خوانواده هم برای تشویق خودتان استفاده نمایید. از آن ها بخواهید تا شما را حمایت کنند، مخصوصا در اولین روز ترک سیگار این کار را انجام دهند. لازم به ذکر است که بدانید سایت زندگی ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب برای کمک و راهنمایی به شما فعال است و می توانید از تمام نقاط ایران با این مرکز تماس حاصل فرمائید.

رفتن برای پیاده روی

یک پیاده روی کوتاه در هر روز، حتی کمتر از ۱۵ دقیقه، می تواند شگفتی هایی برای مبارزه با دوباره سیگار کشیدن و بهبود خلق و خوی شما باشد. ورزش اندورفین ها، هورمون های (احساس خوب) را آزاد می کند، بنابراین در اولین روز ترک سیگار یک یا دو بار در روز برای پیاده روی در اطراف محل زندگی خود بروید. تنفس های عمیق انجام دهید.

مقابله با سیگار کشیدن

گرایش شما به سیگار کشیدن در اولین روز ترک سیگار معمولا به سرعت اتفاق می افتد، آنها در ابتدا قوی هستند و ظرف مدت سه تا پنج دقیقه شدت می گیرند.

سعی نکنید وحشت داشته باشید وقتی که اشتیاق به سیگار کشیدن دارید. چند لحظه برای تمرکز تنفس کنید. در صورت امکان چشم خود را ببندید و به آرامی تنفس کنید.

اجازه دهید تا ذهن خود را کنترل نمایید بعد از آن درخواست شما متوقف خواهد شد و شما احساس می کنید قوی تر از آن چیزی هستید که فکرش را می کردید.

اولین روز ترک سیگار

تغییر دادن عادت ها

به احتمال زیاد سیگار کشیدن تنها عادت زندگی شما نیست، بنابراین روش های دیگر خود را برای جلوگیری از آن امتحان کنید. راه دیگری را به کار ببرید، صبحانه را در جای دیگری بخورید، یا دوش بگیرید.

گاهی اوقات اولین روز ترک سیگار به شما احساس ناخوشایندی می دهد اما این نکته را در یاد داشته باشید که تصمیم شما درست است و سلامتی شما را در پی خواهد داشت. در نهایت، این رویه های جدید تبدیل به عادت خواهد شد.

تاثیر استرس با ترک سیگار

ترک سیگار احتمالا نگرانی شما را به استرس تبدیل می کند و حالا شما باید کار مدیریت تنش را از راه های جدید شروع کنید. در اولین روز ترک سیگار هنگامی که احساس می کنید میل شما شروع به تشدید شدن برای سیگار می کند، سعی کنید از طریق یک دوست از طریق تلفن، خواندن یک کتاب، یا رفتن به خارج از خانه برای پیاده روی سریع اقدام کنید.

خوردن غذاهای مناسب

مواد غذایی را انتخاب کنید که باکیفیت بالا هستند و بدن شما به آن ها نیاز دارد، میوه ها و سبزیجات تازه، دانه های کامل، پروتئین های ناب، غذاهای خوبی هستند. در اولین روز ترک سیگار کرفس و هویج با پودر زیتون کم چربی یک میان وعده خوب برای شما است. میوه های تازه مانند تکه های آناناس، انواع توت ها، خربزه و یا دیگر میوه های فصلی می تواند جایگزین خوبی برا یتامین انرژی شما باشند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده و مشاوره برای فرزندان و همچنین دریافت اطلاعات راجع به اولین روز ترک سیگار و غیره با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه