احساس تنهایی با اعتیاد به موبایل

اعتیاد به موبایل
   

اعتیاد به موبایل چگونه ما را دچار تنهایی می کند؟ بیایید ببینیم تکنولوژی با ما چه کار کرده است و ما چه کاری را با فناوری انجام می دهیم. اگر از تکنولوژی خوب و ماهر استفاده می کنید، می توانید پیشرفت بیشتری از آنچه تصور می کنید داشته باشید. اما اگر مهارت استفاده از آن را نداشته باشید، تنهایی، انزوا و پیچیدگی برای شما ایجاد خواهد شد.

کلمات کلیدی(احساس تنهایی با اعتیاد به موبایل |کار کردن با موبایل|اعتیاد به موبایل |عادت کارکردن با موبایل| درمان اعتباد به موبایل|بهترین مرکز مشاوره )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

راه هوشمندانه در مورد تکنولوژی داشته باشید، از گزینه های هوشمندانه در مورد تکنولوژی استفاده کنید که هم شما و هم افراد دیگر سود برند. ”

اندی پادی کامب:”من از خواندن اطلاعیه های تلفن همراه لذت می برم. من این واقعیت را دوست دارم که یک یا دو نفر با من حرف می زنند و با من صحبت می کنند. در حالی که با برخی از برنامه ها کار کنید، بسیار سرگرم کننده است.”

اما به تازگی، متوجه شدم که گوشی های هوشمند می توانند بسیار حیرت انگیز باشد. بسیاری از روزها من حتی نمی توانستم از تلفنم دور بشوم و اعتیاد به موبایل را حس کردم. من به آن چسبیده ام. روزهایی بود که تلفن را برای هزار بار باز کردم، به صفحه اش نگاه کردم و دوباره آن را قفل کردم. حتی گاهی اوقات در ذهنم احساس می کنم که من پیام های تلفن همراه خود را باز می کنم. آیا اعتقاد دارید که در ذهن صدای زنگ موبایل را میشنوم؟ روح موبایل در من نفوذ کرده است!

چرا ما به نبود گوشی موبایل خود عادت نداریم؟

نبود گوشی موبایل

همه ما می دانیم چک کردن گاه به گاه و بدون دلیل تلفن های همراه چیزی جز خستگی، اضطراب و تنهایی نیست. به گفته پژوهشگران، فرد معمولی تلفن خود را از ۸۰ تا ۱۰۰ بار در روز باز میکند. واضح است که همه ما بخاطر استفاده خاصی از گوشی های هوشمند خود استفاده نمی کنیم. اما زمانی که ما در زندگی احساس شادی نمی کنیم، در داخل تلفن همراه به دنبال آرامش از دست رفته خواهیم بود. اما اگر ب خواهیم وقت با ارزش خودمان را هر روز و هر روز بر روی تلفن هایمان خرج کنیم، زندگی معناداری نخواهیم داشت.

قبل از اینکه بتوانم به «اعتیاد به گوشی های هوشمند» غلبه کنم، به یاد دارم که هزار بار در روز در مرورگر گوشی خود وارد «ف» شدم تا وارد فیسبوک شوم. روزهایی بود که من بیش از بیست بار وارد صندوق پستی الکترونیکی  شدم.

من معتاد شدم. شما احتمالا می فهمید منظورم چیست. من به شدت وابسته به آن چک های روزانه بودم. بخشی از من منتظر چیزی جدید در زندگی من بودم که ایجاد شد. به تدریج متوجه شدم که این عادت تبدیل به روش عادی زندگی ام شد. خیلی خنده دار بود باید کاری بکنم.


موارد زیر هم برایتان سودمند است:

موبایل در همنشینی های خانوادگی را حذف کنید.

اثرات اعتیاد به موبایل بر شغل و زندگی شخصی

علایم اعتیاد به گوشی هوشمند و چک کردن های مداوم


هزینه واقعی چک کردن گوشی های هوشمند

آیا چک کردن گوشی های هوشمند می تواند احساسات من را تغییر دهد؟ شاید کمی می تواند این کار را انجام دهد اما پس از آن، تنها توهم به من احساس خوبی می دهد و در واقع منجر به عدم تمرکز و رضایت من خواهد شد. هنگامی که چند روز پیش گوشیم را خاموش کردم متوجه شدم.

احساس کردم که چیزی از دست داده ام. اما من نشستم و به خوبی فکر کردم و متوجه شدم که این فقط توهم بود؛ یک توهم که من را از خودآگاهی روزمره منحرف کرد. با گذشت زمان، متوجه شدم که با خودم ارتباط برقرار کردم. بعد از یک روز دیگر احساس کردم کاملا نزدیک به خودم و دیگران در اطرافم هستم.

فرض نهایی ما این است که گوشی های هوشمند می توانند وضعیت هیجان انگیز و جالب ما را به ما نشان دهند. اعتیاد به تلفن های همراه مانند سیگار یا شیرینی هیچ پایانی ندارد. اما هرچه بیشتر ما گوشی هایمان را چک می کنیم، بیشتر آرامش روانی خود را مختل کرده و از خودمان دور شویم.

 

اگر به طور کلی گوشی های هوشمند را کنار بگذارید چیز خوبی نیست

احساس کردم که مجبورم راهی برای ترک اعتیاد پیدا کنم. به همین دلیل است که استفاده از گوشی های هوشمند را کاهش دادم و بدون برنامه های نصب شده یک تلفن معمولی خریدم. اما با وجود آرامش ذهنی، از گوشی هوشمند دور شده ام.

پس از گذشت چند ماه از نقشه گوگل، گرفتن عکس و برقراری ارتباط با دوستانم از طریق شبکه های اجتماعی استفاده کردم. من می خواهم به آهنگ ها، کتاب های صوتی و پادکست هایی که بر روی گوشی های هوشمند خود دارم گوش کنم.

البته، کسانی هستند که می توانند گوشی هوشمند خود را به طور کامل کنار بگذارند. اما این یک گزینه ابدی برای این عصر تکنولوژیک نیست و به نوعی ما خودمان را از مزایای استفاده از فناوری محروم می کنیم. تلفن هوشمند دشمن ما نیست اما چطور باید از آن استفاده کنیم.

قبل از اینکه بتوانم به «اعتیاد به گوشی های هوشمند» غلبه کنم، به یاد دارم که هزار بار در روز در مرورگر گوشی خود وارد «ف» شدم تا وارد فیسبوک شوم. روزهایی بود که من بیش از بیست بار وارد صندوق پستی الکترونیکی شدم.

چند راه برای ترک اعتیاد به گوشی موبایل

گوشی موبایل خود را در جیب خود داشته باشید؟ شاید شما آن را کمی روی میز گذاشته اید، و از زمانیکه آن روی میز است  نگاهی به نور اطلاعیه هایتان خواهید کرد؟ با انجام این کار، تنها آرامش روانی، تمرکز و خودآگاهی را از بین می برید. از آنجا که بیشتر به صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود نگاه می کنید، زمان بیشتری برای از دست رفتن کارها در زندگی خود دارید. با استفاده از روش های زیر، من توانستم مقدار زمانی را که من به گوشی هوشمند خود اختصاص دادم، به نصف نرسانم، در نتیجه بهبود کارایی ذهنی و عملیاتی من افزایش یافت.

  1.  تلفن همراه خود را در حالت پرواز هر شب قرار دهید بهتر است این کار را در یک زمان خاص انجام دهید. شما نباید اجازه دهید تکنولوژی خواب شما را مختل کند.
  2. گوشی خود را یک روز در هفته خاموش کنید. این یک معامله بزرگی برای من بود؛ زیرا من متوجه شدم که تلفن همراه من فقط یک دستگاه است، نه چیزی که من باید تمام ۲۴ ساعت شبانه روز آن را حمل کنم.
  3. از یک برنامه ردیابی تلفن همراه برای پیدا کردن اینکه چند ساعت از وقت با ارزش خود را هر روز با استفاده از تلفن همراه می گذرانید، استفاده کنید. اگر سیستم عامل Android شما در حال اجرا است، برنامه Time Used را نصب کنید. برنامه Moment نیز برای iOS است.
  4. برنامه هایی را که استفاده نمی کنید غیرفعال کنید. فقط یک برنامه شبکه اجتماعی داشته باشید که واقعااز آن لذت ببرید. به عنوان مثال، من فقط از برنامه چت WhatsApp و Snap استفاده می کنم، بنابراین برنامه های Instagram، Facebook و Twitter را از تلفن حذف کردم.

 

مشاوره ترک نبود گوشی موبایل با مشاوره مجیب

نبود گوشی موبایل

نبود گوشی موبایل چه حسی به شما می دهد؟ از آنجا که وابستگی به گوشی موبایل ذهنی است تا جسمی ، روش ترک نبود گوشی موبایل هم متفاوت است و بخش روانپزشکی در ترک آن اهمیت خاصی دارد.  به همین دلیل لازم است ترک گوشی موبایل را تحت نظارت یک روانشناس بالینی و حمایت از یک روانشناس برای بهبود مهارت و بهبود روابط بین فردی بپردازیم. درمان های ارائه شده توسط روانشناسان و روانپزشکان می تواند میزان بازگشت فرد به استفاده بیمارگونه از گوشی موبایل را کاهش دهد. برای ترک اعتیاد به گوشی موبایل ، می توانید با مشاور متخصص روانشناسی مجیب برای مشاوره تماس بگیرید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نبود گوشی موبایل برای از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه