اشتباهات رایج کارجویان در رزومه نویسی

رزومه نویسی
   

شانزده واژه و عباراتی که نباید بر روی رزومه نویسی خود داشته باشید ترک کلمات و عبارات ضعیف فضای ارزشمندی را برای شما به ارمغان می آورد. در این بخش شما را با مواردی که باید به رزومه خود اضافه یا کم کنید را آموزش می دهیم تا شانس شما برای گرفتن کار افزایش یابد. همچنین شما می توانید جهت درایفت مشاوره تلفنی در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به صورت همه روزه تماس حاصل نمایئد.

کلمات کلیدی:(رزومه نویسی|استخدام |نحوه رزومه نویسی|مشاوره شغلی)

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

 

منابع موجود در رزومه نویسی

اگر درخواست دادن شغل برای شما به گونه ای است که باید برای آن اطلاعات لازم را برای مخاطبین به نمایش بگذارید و نیاز به تکرار تمایل شما برای درخواست وجود دارد، در واقع نشان دادن تمایل می تواند یک پرچم قرمز باشد. نایت ماسترسون، مدیر مسئول منابع انسانی می گوید: این که شما در صورت درخواست، یک مرجع را رد کنید برای فرد به صورت یک سم است. از این نکات ارزشمند در رزومه نویسی خود استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

نظر مسئول و کارشناس در مورد رزومه نویسی

ناتالی، کارشناس حرفه ای ZipJob می گوید: جذاب ترین شغل ها برای متقاضیان، مسئولیت هایی است که آن ها را به موفقیت برساند و رزومه نویسی کاری شما، در بدست آوردن این مسئولیت ها نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، ناتالی پیشنهاد می دهد تغییر را از همین الان آغاز کنید، مسئول ایجاد کمپین های بازاریابی آنلاین برای افزایش فروش خود به افزایش درآمدی ۲۱ درصد توانست با ایجاد کانال های جدید بازاریابی پرداخت شده که شامل تبلیغات فیس بوک است نتیجه ی خوبی بگیرد.

رزومه نویسی

هدف، واقعگرایانه در رزومه نویسی

یک بخش برای رسیدن به شغل هدف است و یک راه مفید برای اثبات این که شما به آن موقیعت نیاز دارید؛ اما بعضی مواقع هم ممکن است علیه شما عمل کند و کارایی نداشته باشد. بروس هوریتز، دکترای عالی رتبه و مشاور حرفه ای می گوید: اگر اهدافی را که یک شخص دارد آن ها را لیست کند می تواند بهترین آن ها را برگزیند و برای دریافت شغل مناسب خود انتخاب کند. برای اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما در ارتباط باشید و از خدمات متخصصین این مرکز به صورت تلفنی و همه روزه بهره مند شوید.

نتایج محرک و کار آمد در رزومه نویسی

شما باید توسط نتایج هدایت شده عمل کنید. در غیر این صورت، چرا شما کار می کنید؟ جنیفر مگاس، معاون رئیس Magas Media Consultants می گوید: شما می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید تا خودتان هم شگفت زده شوید پس بهتر است که آن را تقویت نمایید. آیا شما از اهداف مدیرتان برای موفقیت پیشی گرفته اید؟ برنامه ای را اجرا کردید که درآمد اضافی از آن به دست آوردید؟ این نتایج اگر رخ دهند برای شما نشانگر تلاش مثبت است پس برای داشتن رزومه نویسی مناسب دقت کنید.

رزومه نویسی شما به منظور اثبات مهارت های شما است، بنابراین مطمئن شوید که ادعاهای خود را پشت سر گذاشته است و توانایی انجام هر گونه مهارتی که در آن گفته اید را دارید.

حقوق قابل مذاکره بعد از تایید رزومه نویسی

این واقعیت که می خواهید در یک شرکت ارزشمند کار کنید هدف دست نیافتنی نیست. لورا پواسون، رئیس شرکت توسعه و مدیریت رهبری شرکت ClearRock می گوید: جایی که بهترین پیشنهاد را دریافت خواهید کرد احتمالا آن جا در حال حاضر در معرض کمبود حقوق و دستمزد قرار دارد اما اگر شما مذاکره نکنید شاید بعد ها پشیمان شوید. پیشنهاد خود را به مدیر شرکت ارائه دهید تا توانایی شما هدر نشود.


مقالات زیر را در خصوص مصاحبه شغلی مطالعه بفرمائید :

در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید

چطوری روز کاری را برای موفقیت فردی بهتر شروع کنیم

مدارک مورد نیاز برای آمادگی در مصاحبه شغلی

در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید


مهارت های رهبری قوی

رزومه نویسی شما به منظور اثبات مهارت های شما است، بنابراین مطمئن شوید که ادعاهای خود را پشت سر گذاشته است و توانایی انجام هر گونه مهارتی که در آن گفته اید را دارید. Mastic می گوید: فقط به این دلیل که شما کلمات کلیدی از رهبری را می دانید به این معنا نیست که شما یک رهبر بزرگ هستید. در حالی که می توانید مهارت های خود را برجسته کنید، نمونه هایی را برای اثبات این امر ارائه کنید. به عنوان مثال نمونه های مناسب و با کیفیتی در رزومه خود داشته باشید تا در صورت لزوم آن ها را به نمایش بگذارید.

سابقه اثبات شده در رزومه نویسی

خب، بنابراین شما یک سابقه اثبات شده داشته اید که توانستید آن را نشان دهید و برای دریافت شغل اقدام کنید. اکنون کدام شرکت ها این درخواست را پشتیبانی می کنند؟ مگاس می گوید: اگر می خواهید سابقه خود را به نمایش بگذارید، لیستی از دستاوردها یا اقداماتی را که سابقه رکورد شما را نشان می دهند، ارائه کنید. ضمنا کلمات مثبتی را که باید به رزومه نویسی خود اضافه کنید از دست ندهید. برای داشتن اطلاعات کافی در این زمینه با سایت زندگی ما تماس بگیرید تا به صورت تلفنی و آنلاین یک مشاوره با کیفیت را دریافت کنید.

هیجان زده عمل نکردن

شما ممکن است هیجان زده عمل کنید سعی کنید یک مسئولیت جدید را که به شما داده اند در انجام آن نهایت تلاش خود را ایفا کنید در غیر این صورت مهرات خود را زیر سوال برده اید؛ و سبب تنش در کار فرما می شوید که از انتخاب خود پشیمان شود. میسترسون می گوید: برای کسب کار موفق باید از هر چیزی در خود استفاده کنید و از انجام کارهای بیهوده اجتناب نمایید. اگر رزومه نویسی کردید و قصد دارید آن را ارسال کنید، مدیر استخدام فرض می کند که مایل هستید همه چیز را به شرح توصیفی که در آن داده اید انجام می دهید.

رزومه نویسی

ایمیل یا تلفن همراه در رزومه نویسی

پواسون می گوید: شماره تلفن و ایمیل خود را در بالای رزومه خود حتما درج کنید این کار باعث می شود که دسترسی به شما راحت تر امکان پذیر باشد و وقت شخص خواننده نیز هدر نشود زمانی که به شما نیاز دارد.

نوشتن روحیه ی تیمی در رزومه نویسی

تقریبا هر فردی در برخی از کارها در یک تیم کار کرده است، اما اگر مهارت های فردی شما در این خصوص قوی باشد موفق تر هستید، نمونه هایی را برای اثبات آن پیدا کنید، Mastic می گوید: این لزوما تنها به صورت نوشتن یک شماره نیست، بنابراین ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشید. او یادآوری می کند زمانی که شما در یک جلسه غیر رسمی شناخته شوید یا زمانی که همکاران نظرات خود را در مورد چگونگی کار با شما آسان می گویند، این نقل قول ها نشان می دهد که شما از روحیه تیمی بالایی برخوردار هستید. رزومه نویسی شما باید در حوزه فعالیت هایی که انجام می دهید به صورت خلاقانه نوشته شده باشد.

جهت گرفتن مشاوره عالی و با کیفیت آن هم به صورت تلفنی می توانید همه روزه حتی در روزهای تعطیل با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید. همچنین برای رزومه نویسی نیز می توانید با بهترین متخصصان این مرکز مشورت نمائید. برای برقراری ارتباط از سراسر ایران تنها کافی است با شماره زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر ارتباط برقرار نمایئد. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه