چگونه بعد از دعوا با همسر خود آشتی کنیم؟

آشتی کردن با همسر
   

در این مقاله قصد داریم که طریقه آشتی کردن با همسر را برای شما بررسی کنیم چرا که بهترین همسر دنیا هم که باشید گاهی اوقات در زندگی مشاجره یا دعوا پیش خواهد آمد. بعضی از مردم می گویند که آدم ها حرف هایی را که در دعوا بیان می کنند قبلا بهشان فکر کرده اند و در ذهنشان بوده است.

کلمات کلیدی:( آشتی کردن با همسر|طریقه آشتی کردن با همسر |پیشقدم بودن برای آشتی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

هرچند که هر یک از این ها پس از یک دعوا، بعد از کمی بازبینی کلمات که در بین این اختلافات بینشان بوده است، فکر می کنند و در مورد آشتی کردن تمایل نشان می دهند، اما چگونه می توان راه را برای آشتی باز کرد؟ چگونه می توانم به همسرم بگویم که من حرف هایی را که گفته ام، از روی عصبانیت بوده است؟!

بررسی آشتی کردن با همسر

البته، اگر در طول بحث، در دعواها شدت وجود نداشته باشد، ما به آرامی دعوا کنیم و بیشتر صبر کنیم. راحت تر آشتی خواهیم کرد و برقراری ارتباط مجدد نیز آسان خواهد بود؛ اما در جنبه دوم، اگر دعوا شدیدتر و بدتر باشد یا حتی در طول یک دعوا یکدیگر را بزنیم، به سختی می توانیم این رابطه را دوباره ایجاد کنیم یا حتی زمانی که این رابطه برقرار شود، دیگر مانند جذابیت سابق نخواهد شد و مانند چینی ها به یک تلنگر بند است که برای همیشه از بین می رود. برای آشتی کردن با همسر همیشه این را در جریان دعوا به یاد داشته باشید، راهی برای بازگشت برای خودتان بگذارید و به گفته ما ایرانیان تمام پل های پشت سر خود را خراب نکنید، راهی برای برگشت قرار دهید.

آشتی کردن با همسر

طریقه آشتی کردن با همسر

نخستین گام برای مصالحه این است که فرض کنیم که همه انسان ها نسبت به یکدیگر متفاوتند و البته ما و فردی که با آن دعوا کرده ایم، ایده ها و نظرهای مختلفی داریم و اولین گام جهت آشتی کردن با همسر این است که یکدیگر را قبول کنیم و نظرات متفاوت هم را مورد پذیرش قرار دهیم و مهمتر از همه، پس از جنگ، ما به دنبال انتقام نیستیم و ما نمی خواهیم پس از دعوا با سخنان و رفتار بعدی تحقیر شویم و قصد صدمه و آزار همسر خود را ندشاته باشیم. سعی کنید به نقطه تفاهم برسید و با همسر خود سازش نمائید. همچنین می توانید از سایت زندگی ما به صورت تلفنی در این خصوص مشورت بگیرید و از خدمات متخصصین بهره مند شوید.

بررسی دعوای زنان

دقیقا نمی توان گفت که مردان بیشتر خشونت آمیزند یا زنان بیشتر هستند، اما بین مردان و زنان در برخورد با این رفتار تفاوت وجود دارد. قهر یک پاسخ تنبیهی برای نشان دادن نارضایتی زنان است که از نارضایتی خود رنج می برند. زنان برای آشتی کردن با همسر مشتاق هستند احساسات خود را در محیط اطراف نشان دهند، به طوری که آنها تصمیم می گیرند به سرعت ثابت کنند که ناراحت هستند، در واقع یک زن در حال تلاش برای جلب توجه طرف مقابل است. از سوی دیگر، زنان عواطف و احساسات خود را بیان می کنند از کلمات استفاده می کنند و فکر می کنند بدترین حالت برای دیگران، منع آنها برای حرف زدن است، اما این بدان معنا نیست که کل رابطه قطع شده است و آشتی کردن حتمی خواهد بود.

بررسی دعوای مردان

مردان از قاعده کلی هیچی یا همه استفاده می کنند، رابطه از نظر آن ها یا کاملا بسته و تمام شده است است و یا پایدار در نظر آنها می باشد، آنها هیچ نقطه مرکزی در رابطه برای خود ندارند و از آنجا که آنها در رابطه با زنان در رابطه با قضیه حرف زدن ضعیف هستند، بنابراین نمی توانند به عنوان عبارت قهر کردن ناراحتی یا عصبانیت خود را نشان دهند. از آنجایی که آنها با مکالمه و حرف نزدن با همسر کمتر اذیت می شوند، ممکن است برخی از مردان، اگر قهر کنند از روی لجبازی دیگر میلی به آشتی کردن با همسر نداشته باشند. حتی اگر رابطه آن ها در معرض خطر قرار گیرد. جهت این کار می توانید به صورت تلفنی و در تمام طول هفته از سایت زندگی ما درخواست کمک نمائید.

پیشقدم بودن برای آشتی کردن با همسر

هنگامی که هر دو در مورد موضوع خاصی ناراحت هستید، ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا مرحله بعدی اولین گام آشتی را دیگری شروع کند، بدین معنی است که شما نمی توانید آسیب های عاطفی که در زندگی شما ایجاد شده است را اصلاح کنید و متوجه نشوید که با توجه به این اشتباه، شما ممکن است در طول زمان، علاقه خود را به همسر از دست بدهید و یا از شدت آن کم شود؛ بنابراین برای آشتی کردن با همسر و بدست آوردن دل همسر، خودتان پیش قدم شوید.

آشتی کردن با همسر

آماده کردن خود از لحاظ روحی

اگر احساس کنید که حتی یک درصد برای مصالحه آمادگی ندارید، به هیچ وجه ادامه ندهید، زیرا ممکن است صحبت را شروع کنید و کنترل خود را از دست بدهید و وضعیت بدتر از آن شود، بنابراین گفته شده است که از لحاظ روحی آماده شوید سپس قدم بگذارید و پیش بروید. جهت آشتی کردن با همسر شما از خودگذشتگی کرده و با وجود تمام احساسات منفی که به نحوی شما را منع به انجام این کار می کنند، به سمت طرف مقابل خود بروید و رابطه را ادامه دهید. این باعث می شود که او از اشتباهات خود پشیمان شود و ارزش شما را بهتر درک کند. در این نزاع ها قضاوت زودرس نداشته باشید و مثل نوجوانان عصبانی نباشید. ضمنا می توانید در روزهای تعطیل نیز از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب استفاده نمائید.

پیدا کردن ریشه جهت آشتی کردن با همسر

در بسیاری از ازدواج ها، زن و شوهر هرگز سعی نمی کنند ریشه های اشتباهات و مشکلات خود را پیدا کنند و بعد از هماهنگی، در مورد علل دعوا و پنهان سازی مشکلات خود فکر نمی کنند. در نتیجه، گاهی اوقات مشکلات هنوز حل نشده است و این خود را دوباره در دعوا نشان می دهد و یا در روح باقی می ماند. به جای پوشش دادن مشکلات، بهتر است احساسات خود را با همسر خود حل کنید، جهت آشتی کردن با همسر به احساسات خود گوش کنید و سعی کنید همدیگر را درک کنید، اگر این کار را انجام دهید، از بسیاری از دعوا ها جلوگیری خواهد شد.

همسران و زن و شوهر های گرامی می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس گرفته و در رابطه با آشتی کردن با همسر خود مشاوره با کیفیت تلفنی از برترین مشاوران کشور دریافت نمایند. همچنین می توانید در روزهای تعطیل نیز این کار را انجام دهید و برای برقراری ارتباط از سراسر ایران با شماره زیر تماس حاصل بفرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه