دلایل ترس از پیری

ترس از پیری
   

ترس از پیری

ترس حالت عاطفی نیرومند  و پیچیده ای است که با علایمی همچون اضطراب ، تپش قلب، سر در گمی، عدم تمرکز ، سردرد و نگرانی همراه است.
انسان زمانی دچار ترس می شود که احساس می کند خطری زندگی او را تهدید می کند. همه افراد در زندگی به گونه ای دچار ترس شده اند. ترس انواع مختلفی دارد مانند ترس از تنهایی، ترس از اظهار وجود، تصمیم گرفتن، صحبت کردن در جمع،ترس از تاریکی، تغییر شغل، ترس از پیری و…

کلمات کلیدی( ترس از پیری| دلایل ترس از پیری | راهکارارهای مقابله با پیری |مشاوره روانشناسی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

امروزه در بسیاری از جوامع ترس از پیری و خداحافظی با دوران جوانی برای برخی از افراد به یک کابوس تبدیل شده است و تا جایی که ترس از پیری فرد را به سمت افسردگی مزمن می برد.

پیر شدن برای بیشترافراد خوشایند نیست و برخی از آنها به شدت از پیری و ناتوانی هراس دارند. هرچند بسیاری از افراد هم به علت زندگی سالم ،  شاد و پر انرژی خود مشکلی با ورود به دوران پیری ندارند.

یکی از هراس های عجیب قرن ۲۱ ترس از پیری است.پیری‌ هراسی نوعی از هراس‌های خاص محسوب می‌شود که هم شامل مردان می شود و هم شامل زنان. این هراس می‌تواند به دلیل نگرانی شخص در خصوص تنها ماندن،  ناتوانی در مراقبت از خود و نیازمند شدن به دیگران برای انجام امور روزمره ایجاد شود.بسیاری از افراد هم این ترس را دارند که با پیر شدن دیگر قادر نیستند که مانند گذشته به سایر فعالیت های اجتماعی بپردازند و موقعیت‌ها و جایگاه‌های خود را از دست می دهند.

که این ترس ها موجب می شود که شخص در ارتباط با دیگران دچار مشکل شود و احساس افسردگی و بی ارزشی می کند. که  در نهایت باعث از دست دادن شور و شوق برای زندگی  می شود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ترس از پیری عمر انسان را کوتاه می‌کند. این افراد زودتر دچار ضعف و ناتوانی شده و به ‌طور میانگین ۷ تا ۸ سال کمتر از افرادی که نسبت به این موضوع نگرش مثبت دارند عمر می کنند.

دلایل ترس از پیری

مهار ترس از پیری

استرس و ترس  از پیری ناشی از افزایش سن، و قابل هدایت و کنترل است. روانشناسان و محققان برای مهار این هراس راهکارهای متفاوتی را ارائه کرده‌اند.

  • به علاقه مندی های خود بپردازید

ورزش کنید ، موسیقی گوش دهید ، با دوستان خود به تفریح ، گردش و مسافرت بروید و….

  • سعی کنید به ظاهر خود برسید و همیشه آراسته باشید

لباس های خود را از رنگ های شاد و پر انرژی انتخاب کنید ، به پوست و مو و سلامت خود اهمیت دهید و…

  • ذهن ‌تان را زنده نگه دارید

روزنامه بخوانید، جدول حل کنید ، به  یادگیری زبان بپردازید، در سایت ها جستجو کنید و مطالب جدید را کسب کنید و اطلاعات خود را به روز کنید.

  • مرتب سنتان را تکرار نکنید

سن و سال هیچ اهمیتی ندارد و چیزی نیست جز یک عدد.این سن و سال شما نیست که شخصیت شما را تعیین می ‌کند و خیلی چیزهای مهم دیگری وجود دارد که هویت شما را شکل می‌ دهد؛ مثل رفتار و عملکردتان ، تلاش و فعالیتتان، هدف‌ های شما و تمام آن چیزهایی که در کنترل شما است و باعث  طرز فکر و رفتارتان می شود.

  • بیشترمراقب خودتان باشید

غذای های سالم بخورید و ویتامین های لازم برای بدنتان را مصرف کنید.هر چند ماه یک بار چکاپ کنید و مانع احساس ضعف و بیماری در خود شوید. یادتان باشد پیری فرآیندی است که در جسم شما رخ می ‌دهد و به احساس ‌تان راه پیدا می‌ کند

  • با خودتان جملات مثبت تکرار کنید و به خود احترام بگذارید

مدام با خود تکرار کنید که می توانید  به هدفتان برسید و آرزوهای تان را بخواهید پس تلاش کنید تا به آن ها برسید.

هر روز، کار تازه ‌ای بکنید

به پارک،  سینما، تئاتر، کنسرت و نمایشگاه  های مختلف گل و گیاه ، نمایشگاه کتاب ، موزه و مکان های دیدنی بروید. رفتن به یکی از این مکان ها  می ‌تواند برای شما لذت ‌بخش باشد.

باید توجه داشته باشید از علائم حیات، زنده بودن و سیر تکاملی، تغییر و دگرگونی است وتسلط و آگاهی یافتن به نحوه ایجاد استرس‌های روزمره، کلید آرامش درونی است. اگر شما معنا و مفهومی در زندگیتان پیدا کنید  دلتان می خواهد که رو به جلو حرکت کنید  و پیش بروید و در این راه ترس از پیری نمی تواند مانع حرکت شما به سمت خوشبختی شود.

دلایل ترس از پیری

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی  می توان به ارائه و مشاوره در زمینه ترس از پیری و کنترل آن اشاره کرد.

مشاوره ترس از پیری و راه های کنترل آن توسط کارشناسان و روانشناسان متخصص مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی  همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب صورت می گیرد.

مشاوره تلفنی ، سریع و آنلاین

مشاوره در زمینه راه هایی برای جلوگیری ترس از پیری در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی به صورت تلفنی و آنلاین و بدون نیاز به وقت قبلی در هر زمان و مکانی که شما باشید انجام می گیرد.برای این کار فقط کافیست با شماره  zendeghima.ir تماس بگیرید.

مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به انتخاب شما توسط روانشناس خانم یا آقا

از امکانات دیگر مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب می توان به انتخاب مشاور خانم یا آقا توسط مراجعه کننده اشاره کرد.

شما می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و از تمام نقاط ایران از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی  استفاده کنید فقط کافیست با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در راستای هدف خود که معرفی خدمات این مرکز تخصصی به ایرانیان است این طرح ویژه را برای اولین بار در کشور اجرا می کند.

ما با همراهی شما به زودی به یکی از بهترین مراکز مشاوره روانشناسی تلفنی در سطح کشور تبدیل خواهیم شد.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه