آسیب های وابستگی عاطفی زنان و علائم آن چیست؟

آسیب های وابستگی عاطفی زنان
   

وابستگی عاطفی زنان چیست؟

وابستگی عاطفی در تمامی انسان ها امری غریزی است که از زمان تولد با هر فردی همراه است. احساس وابستگی در مراحل اولیه از طریق نوازش های کودکانه، تماس چشمی یا پوستی با پدر و مادر به فرزند انتقال می یابد. در حقیقت وابستگی عاطفی تا زمانی که شدت پیدا نکند و از حالت استاندارد خارج نشود برای هر شخصی لازم و ضروری است.

احساس وابستگی عاطفی در زنان نسبت به مردان قوی تر است.

زنان را خداوند طوری خلق کرده است که در ذات و غریزه شان حس وابستگی وجود دارد و نسبت به مردان سریع تر وابسته می شوند.

به همین دلیل در معرض خطرهای شدیدتری از لحاظ روحی و روانی هستند.

کلمات کلیدی( وابستگی عاطفی زنان | انواع وابستگی عاطفی زنان | درمان وابستگی عاطفی زنان | علائم وابستگی عاطفی زنان| کنترل وابستگی عاطفی زنان|مشاوره روانشناسی)
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

آسیب های وابستگی عاطفی زنان چیست؟

احساس خشم، ترس از طرد شدن، نگرانی از تنهایی، شک و تردید نسبت به خود و حس عدم امنیت، از آسیب های وابستگی عاطفی زنان است.

کسی که از آسیب های وابستگی زنان رنج می برد، فقط برای دیگران زندگی می کند، به خودش بی توجه است و حاضر است هرکاری انجام دهد تا مورد توجه فرد مورد نظر باشد.

عدم عزت نفس که باعث می شود فرد ارزش خود را پایین بیاورد نیز از آسیب های وابستگی عاطفی زنان می باشد. آسیب های وابستگی عاطفی زنان به این معنی است که زن، بدون وجود شخص یا چیزی که به او وابسته است نمی تواند زندگی کند و در مسیر زندگی اش دچار مشکل می شود.

آسیب های وابستگی عاطفی زنان به قدری شدید است که فرد را وادار می کند تا به شخص دیگری نیازمند باشد.

وابستگی عاطفی به شرایط و موقعیت ها: اینکه گاهی برخی خانم ها تمایلی به عوض کردن خانه یا انتقال به شهری دیگر را ندارند و با آن مقابله می کنند، نمونه ای دیگر از آسیب های وابستگی عاطفی زنان است.

این مسأله اصولا میان زوج هایی که به شکل افراطی یکدیگر را دوست دارند دیده می شود. طوریکه زن مانند یک فرد معتاد منتظر است تا دوز معینی از عشق و محبت را از مرد خود دریافت کند تا سرحال و شاداب شود. در غیر این صورت ممکن است دچار یأس و افسردگی شود.

 

آسیب های وابستگی عاطفی زنان

 

انواع وابستگی عاطفی و آسیب های وابستگی عاطفی زنان

وابستگی عاطفی انواع مختلفی دارد که شامل:

وابستگی عاطفی به افراد:

این مورد دقیقا مثالی هست که در قسمت قبل بررسی کردیم. وابستگی عاطفی شدید زنان به همسرانشان در زندگی مشترک.

این مسأله که زن نتواند دوری همسر خود را تحمل کند و زندگی اش دچار اختلال شود از آسیب های وابستگی عاطفی زنان است.

وابستگی عاطفی به تملکات:

  • آیا شما جزو افرادی هستید که در خانه خود وسائل انبار می کنید؟
  • اگر شئ ای از وسائلتان بشکند یا گم شود ناراحت می شوید؟
  • آیا وسیله ای دارید که با از دست دادنش حس کنید کل زندگی برایتان بی ارزش شده؟

اگر این احساسات در شما وجود دارد دچار آسیب های وابستگی عاطفی زنان شده اید. لذت بردن از تملکات و اسباب و وسائل، کار بدی نیست.

اما وابستگی عاطفی شدید به حدی که با نبود آن دچار مشکل و گرفتاری در زندگی روزمره شوید، بسیار اشتباه است.

افرادی که دچار آسیب های وابستگی عاطفی زنان شده اند به هرچیزی اعم از گوشی تلفن همراه، ظرف و اسباب خانه، وسائل دکوری منزل، لباس ها و حتی کفش های خود، وابسته می شوند.

درست مثل کودکی که حس وابستگی به اسباب بازی دارد.

وابستگی به عادات: بعضی از عادت های زندگی روزمره برای انسان اعتیادآور است. افرادی که دچار این نوع اعتیاد می شوند می دانند که برایشان مضر است اما توان غلبه بر آن را ندارند. آن ها گمان می کنند بدون این عادات نمی توانند زندگی کنند و چیز مهمی را از دست خواهند داد، اما سخت در اشتباهند. عاداتی نظیر پرخوری، سیگار کشیدن و …

وابستگی عاطفی به شرایط و موقعیت ها: اینکه گاهی برخی خانم ها تمایلی به عوض کردن خانه یا انتقال به شهری دیگر را ندارند و با آن مقابله می کنند، نمونه ای دیگر از آسیب های وابستگی عاطفی زنان است.

وابستگی عاطفی به خاطرات: ماندن در خاطرات گذشته و زندگی در دنیای پیشین برای یک زن، یکی دیگر از آسیب های وابستگی عاطفی زنان است که برای او می تواند بسیار مشکل ساز باشد.


درمورد وابستگی عاطفی زنان و احتیاط بیش از حد آنان در تعاملات بیشتر بخوانید.

شاید مطالعه درمورد چگونگی کنترل وابستگی عاطفی زنان و امنیت مالی آنان برای شما جذاب باشد.

وابستگی عاطفی زنان و ایجاد توقع را کشف کنید.


چگونه از آسیب های وابستگی عاطفی زنان رهایی یابیم؟

پیشنهادهای بسیاری برای رهایی از بند تعلقات و وابستگی ها وجود دارد تا بتوانیم از آسیب های وابستگی عاطفی زنان در امان باشیم:

۱)حس استقلال خود را بازیابی کنید و بدانید که می توانید درمقابل مشکلات زندگی به تنهایی بایستید.

۲)اهمیت نیازهای زندگی خود را بدانید.

۳)آگاه باشید که شما مسئول شادی خود هستید نه کس دیگری. پس تلاش کنید تا شاد باشید.

۴)از زمان هایی که تنها هستید لذت ببرید.

۵)خودتان را دوست داشته باشید و به خود عشق بورزید.

۶)با تمامی احساساتی که در وجود شماست رو به رو شوید و آن ها را قبول کنید.

۷)سعی کنید کمال طلب نباشید.

۸)برداشت های غلط و فاجعه بار نداشته باشید.

۹)از دیگران انتظار نداشته باشید.

۱۰)آرام و خونسرد باشید و همیشه در زندگی صبوری پیشه کنید.

 

آسیب های وابستگی عاطفی زنان

 

راه های درمان آسیب های وابستگی عاطفی زنان در مرکز مشاوره

راه های درمان برای آسیب های وابستگی عاطفی زنان، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، نزد متخصصان و روانشناسان ماست. مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب، می توانند انواع وابستگی های عاطفی زنان را شناسایی کرده و پس از تشخیص، مشکل را درمان کنند.

افرادی که دچار آسیب های وابستگی عاطفی زنان شده اند، برای درمان باید با افراد خبره و متخصص در زمینه مشکلشان صحبت و گفتگو داشته باشند.

متخصصان سایت زندگی ما با بهره گیری از بهترین متخصصان علم روانشناسی، کمک شایانی را برای بهبود وابستگی های عاطفی مراجعین می کنند.

داشتن حق انتخاب برای مشاوران مرد و زن، از مزیت های سایت زندگی ما است.

شما می توانید براساس نوع مشکلی که دارید مشاورهای زن یا مرد سایت زندگی ما را انتخاب کنید. آن ها همانند پدر و مادری دلسوز برای مشکل شما زمان می گذارند و پس از شنیدن صحبت هایتان آرامش را برایتان به ارمغان می آورند. روانشناسان مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی در روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما عزیزان خواهند بود. با مراجعه به سایت زندگی ما، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را در ترافیک های سنگین شهری بگذرانید، تلفن را برداشته و روی مبلمان گرم و نرم خود با مشاورین ما صحبت می کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور است تا ما نهایت تلاش خود را برای رفاه حال شما عزیزان کرده باشیم. آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا سهم کوچکی در آرامش زندگی تان داشته باشیم.

برای گفتگو با روانشناسان خبره ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه