چه افرادی مناسب استخدام نیستند؟

افراد نامناسب
   

برای اینکه بتوانید در محیط کار خود بهتر عمل کنید باید از استخدام افراد نامناسب در شرکت خود بپرهیزید. در این مقاله ما شما را با این افراد آشنا خواهیم کرد و مسیر درست را به شما نشان خواهیم داد. شرایط زیادی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید به موفقیت برسید و راهکار های ما به شما کمک خواهد کرد، نکاتی که هرگز به شما در کار نمی گویند.برخی افراد مناسب استخدام نیستند.

کلمات کلیدی:(استخدام |افراد مناسب استخدام|شیوه استخدام|مشاوره شغلی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اشخاص پر حرف از جمله افراد نامناسب

بن دادنر، دکترای روانشناسی سازمانی و مربی اجرایی در LLC واقع در شهر نیویورک می گوید: من همیشه به مشتریانم می گویم که صحبت کنند، به طوری که اطرافیان همه در حال گوش دادن به صحبت های آن ها باشند، زیرا در این جهان تقریبا همه به دنبال کشف اطلاعات تازه هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که هنگام صحبت کردن چیزهایی را بگویید که خودتان هم بدانید ارزشمند است. یکی از افراد نامناسب برای استخدام شرکت همین افراد هستند که هر چیزی را در جلسه مطرح می کنند. شما همچنین می توانید از سایت زندگی ما به صورت همه روزه اطلاعات کسب کنید و با متخصصین با تجربه مشورت نمائید.

اهمیت ندادن به دیگران

این موضوع بسیار واضح است که تعدادی از جلساتی که در آن شرکت می کنیم ممکن است به نظر غیر ضروری باشند یا گمان کنیم که سبب اتلاف وقت می شوند. ملانی گرینبرگ متخصص روانشناسی بالینی در میل ویل کالیفرنیا، می گوید: زمانی که فردی در حال صحبت کردن است هرگز در جلسات با همکاران خود زمزمه نکنید یا با صدای بلند حرف نزنید. این کار باعث می شود رئیس شما فکر کند شما به کار تیمی آشنا نیستید چرا که این تصور بوجود می آید که شما آنها را خسته کننده می بینید یا کاری مهم تر از حضور در این جلسه دارید. پس از جمله افراد نامناسب کسانی هستند که به دیگران اهمیت نمی دهند.

افراد نامناسب

قضاوت کردن در مورد همکاران از افراد نامناسب

شما بهتر است که در مورد ظاهر و وزن همکارانتان اظهار نظر نکنید. دکتر گرینبرگ می گوید: شما نباید به یک زن راجع به وزن او بگویید یا به یک مرد راجع به موی سر. یکی دیگر از موارد و افراد نامناسب جهت استخدام کسانی هستند که در مورد دیگران قضاوت می کنند. به عنوان مثال هنگامی که به یک همکار می گویید امروز به نظر می رسد که موی سرتان کثیف است، باید تصور کنید که این جمله چه تاثیری روی او می گذارد. آیا به این معنی است که او را تحقیر کرده اید؟ یا قصد دارید بگویید که او معمولا به ظاهر خود اهمیت نمی دهد؟ شاید حرف شما دوستانه باشد اما می تواند در فرد تصوری اشتباهی را بوجود بیاورد.

یکی از افراد نامناسب اشخاص بی مسئولیت

هنگامی که رئیس از شما کاری یا پروژه ای را درخواست می کند، بهتر است با نگرانی به او پاسخ ندهید. این کار باعث می شود که سهل انگار جلوه کنید. دکتر گرینبرگ می گوید: هنگامی که شما در انجام مسئولیت محوله کوتاهی می کنید این تصور را ایجاد می کنید که فرد مسئولیت پذیری نباشید و از روحیه تیمی بالا برخوردار نیستید. این کار سبب می شود که رئیس از دادن مسئولیت های بزرگ که سبب موفقیت کاری می شوند، به شما پرهیز کند. یا این فکر بوجود می آید که شما به پروژه او اهمیت نداده اید و فرد سازنده ای برای شرکت نیستید، به این مورد مهم که از جمله افراد نامناسب در شرکت یا محیط کار شماست دقت بیشتری کنید.

شما بهتر است که در مورد ظاهر و وزن همکارانتان اظهار نظر نکنید. دکتر گرینبرگ می گوید: شما نباید به یک زن راجع به وزن او بگویید یا به یک مرد راجع به موی سر.

افراد نامناسب بد دهن در شرکت

زمانی که شما ایده ی جالبی دارید و فکر می کنید که مشتری شما اشتباه کرده یا دید غلطی به یک پروژه دارد، نیاز نیست که با صدای بلند ایده خود را به او تحمیل کنید. شما می توانید پیشنهاد خود را در کمال آرامش به او بدهید و برای نظر او هم احترام قائل شوید و به آرامی او را متقاعد کنید که فکر او مناسب این کار نیست.برخی افراد مناسب استخدام نیستند. پس کسانی که احترام گذاشتن به مشتری را نمی دانند و به اصلاح بد دهن هستند از جمله افراد نامناسب برای شرکت به شمار می روند. همچنین شما می توانید در این مورد با سایت زندگی ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمائید آن هم به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل.


مطالعه موارد زیر نیز می تواند برای شما مفید باشند:

اشتباهات رایج کارجویان در رزومه نویسی

در مصاحبه شغلی لباس مناسب بپوشید

برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم


رعایت نکردن اصول و آداب کاری

اگر فکر می کنید که یک مشتری تصمیمی اشتباه گرفته است یا چیز بدی از او مشاهده کرده اید، قطعا نباید کاری کنید و یا حرفی بزنید که احساس کند به او احترام نمی گذارید. این کار باعث می شود شما توانایی آن ها را نادیده بگیرید. این مورد یکی از افراد نامناسب است که اغلب کارفرمایان مرتکب آن می شوند و جدی نمی گیرند.

افراد نامناسب

استفاده نکردن از واژه درست برای صدا زدن

یکی از کارهای اشتباه یا حرکت غیر حرفه ای در محیط کاری این است که هر فرد را با نام و لقب سرگرم کننده برای خودتان صدا کنید. زمانی که شما این کار را انجام می دهید این تصور در ذهن همکار شما ایجاد می شود که به آن ها توهین کرده اید. دکتر داتنر می گوید: افراد نامناسب هر طور که بخواهند همکاران خود را صدا می زنند و این عمل در محیط های مختلف کاری متفاوت است. کارفرمایان می توانند به این نکته نظرات دقت لازم را به عمل بیاورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در ارتباط باشید.

عمل نکردن در حیطه کاری

هرگز از کارکنان برای انجام کارهای شخصی خود استفاده نکنید. بهتر است که در حیطه کاری خودتان مشغول باشید و سعی نکنید که از کار دیگران سر در بیاورید، این کار باعث بدبینی همکاران نسبت به شما خواهد شد و رفتار آن ها با شما تغییر خواهد کرد. اگر شما منتظر یک سند مهم در اتاق خود هستید یا اگر قرار است چیزی برای شما از بیرون برسد و نگران هستید بهتر است با افرادی که وارد اتاق شما می شوند با احترام برخورد کنید. کسانی که به دنبال کنجکاوی در کار دیگران هستند از جمله افراد نامناسب برای محیط شرکت بحصا می آیند که در کار اختلال ایجاد می کنند.

کارفرمایان عزیز و صاحبان شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در زمینه افراد نامناسب که می خواهند در شرکت استخدام کنند با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنند و از خدمات متخصصین حاضر در این مرکز به صورت تلفنی بهره مند شوند. جهت تماس گرفتن می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل نیز اقدام کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه