مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه کدام است؟

   

مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه کدام است؟ هورمون های مضر در همه جا هستند، در غذاهای فرآوری شده، شامپو و حتی عطر و شکلات و غیره … این هورمون ها پراکنده هستند و به نوعی باعث اختلالات هورمونی می شوند. از این رو، تلاش برای تنظیم هورمون بدن مهم است. هورمون ها سیستم کنترل بدن هستند. متاسفانه، هورمون ها بر تمام سطوح سلامت، از از دست دادن وزن تا حاملگی و حتی شادی تاثیر می گذارند. عدم تعادل هورمونی باعث افزایش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان ها و ایجاد برخی بیماری های مزمن می شود.

ما به دکتر ناتاشا ترنر، نویسنده کتاب بهترین کتاب سال به نام “بهترین رژیم شارژ کننده هورمون” رفتیم تا بهترین تنظیم کننده های طبیعی هورمونی را بیابیم، یک لیست از مواد مغذی و نوشیدنی های عالی که هورمون ها را متعادل می کند، در ادامه معرفی می گردد. سیری به شما برای کمک به بیماری ها کمک زیادی می کند و در عین حال به کاهش چربی کمک می کند. در ادامه مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه را بشناسید.

مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه

مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه

کلم بروکلی

بروکلی خوراکی برای تنظیم هورمونهای بدن  است. کلم بروکلی و دیگر سبزیجات برگ دار مانند گل کلم، کلم بروکسل و خرچنگ دریایی حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی گیاهی به نام ایزوتیوسیانات هستند، که غنی از اسید ایندول ۳، که باعث شکست و نابودی مواد استروژن مضر و قوی است به ویژه در افزایش رشد تومورهای سینه. در سال ۲۰۰۸، محققان دانشگاه کالیفرنیا ثابت کردند که اندول ۳ رشد سلولهای سرطانی را به تاخیر انداخته و حتی از گسترش سرطان در بدن جلوگیری می کند.

جزئیات استفاده: فقط ۲ و ½ فنجان بروکلی در هفته برای کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، به ویژه سرطان های سینه و پروستات مورد نیاز است.

تنظیم هورمون با بذر کتان

بذر کتان، یک ترکیب گیاهی استروژن است که در درمان انواع خاصی از سرطان، به ویژه سینه، پروستات و سرطان روده، بسیار موثر است.

اطلاعات تکمیلی: اضافه کردن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری بذر کتان به سوپ، سالاد و یا صبحانه روزانه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، در حالی که اسیدهای چرب ضروری لازم را فراهم می کند.

نکته: روغن دانه های کتان بلافاصله فاسد می شود و بوی انزجار آور دارد، بنابراین پودر آن را بخرید و آن را در فریزر نگه دارید. با این حال بهتر است مقداری روزانه بخورید.

راه اندازی هورمون با چای سبز

براساس مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، عصاره چای سبز به میزان زیادی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و یک چربی سوز است. در عین حال، کافئین انرژی را افزایش می دهد و چای سبز نیز دارای اثرات آرامش بخش است زیرا حاوی ترکیبات طبیعی به نام تینین است که از ترشح کورتیزول جلوگیری می کند و همچنین از تجمع چربی در شکم جلوگیری می کند.

جزئیات بیشتر: ۴ لیوان از این نوشیدنی خوشمزه را روزانه مصرف کنید و از کاهش وزن بدون ورزش لذت ببرید.

تنظیم هورمون بدن با شکلات تلخ

یک مطالعه در فنلاند ثابت کرده است که نوزادان متولد شده از مادرانی که هر روز در طول بارداری شکلات تلخ می خورند لبخند می زنند و بیشتر و بیشتر فعال می شوند. حتی مادرانی که در دوران بارداری شکلات مصرف می کردند سطح ترس کمتر فرزندان نسبت به محیط جدید در مقایسه با نوزادان مادرانی که حاضر به خوردن شکلات در دوران بارداری نبودند، نشان می داد. شکلات تلخ باعث افزایش ترشح اندورفین، و همچنین شامل ماده ای به نام تریپتوفان است، که یکی از عناصر ضروری سروتونین، و تحریک مواد شیمیایی مغز است که احساسات را مانند شیفتگی، هیجان و عشق را افزایش دهد.

جزئیات استفاده: ۳ فنجان شکلات در روز. شکلات آلی را که حداقل ۷۰٪ کاکائو دارد، انتخاب کنید.

تنظیم هورمون های بدن با روغن زیتون خالص

با افزودن روغن زیتون در برنامه رژیم غذایی روزانه، چربی های اشباع مونوساکارید را که در آن یافت می شود از بین ببرید، زیرا هورمون anti-appetite به نام لپتین را آزاد می کند. به ویژه، روغن زیتون افزایش حساسیت به انسولین را افزایش داده است. مزایای دیگر چیست؟ در سال ۲۰۰۳، مقاله ای در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد که نشان داد که موش هایی با رژیم حاوی روغن زیتون چربی بیشتری نسبت به موش هایی که به روغن سویا تغذیه می کردند، از دست دادند.

جزئیات مصرف: اجتناب از استفاده از روغن های صنعتی مانند مارگارین به جای استفاده از روغن زیتون خالص.

هورمون بدن را با آوکادو تنظیم کنید

آواکادو غنی از مواد طبیعی به نام بتا سیتوستول است که به میزان قابل توجهی باعث کاهش کلسترول می شود. ترکیبات آن نیز تنظیم هورمون استرس، کورتیزول را افزایش می دهد و اساسا به کاهش التهاب ناشی از استرس ورزش مرتبط کمک می کند.

تنظیم هورمون بدن با سیب های ارگانیک

سیب حاوی کورستین، آنتی اکسیدان فلاونوئیدها و آنتی هیستامین طبیعی است. کوورزین مانند دیگر فلاونوئیدها دارای خواص استروژنی است. یکی از بزرگترین مطالعات در این زمینه در فنلاند بود که بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر را برای بیش از ۳۰ سال مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که خوردن یک سیب در روز خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند استخوان، بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را که با سن مرتبط است کم می کند.

جزئیات استفاده: یک گفتگوی قدیمی می گوید: اگر هر روز یک سیب ارگانیک بخورید و به دکتر نیاز نخواهید داشت!

 هورمون ها را با دانه های چیا تنظیم کنید

دانه چیا یکی از قدیمی ترین دانه های بدون گلوتن است و تقریبا می تواند به هر غذا اضافه شود. هر گرم از دانه های چیا غنی از منابع فراوان امگا ۳ طبیعی و منبع فیبر است. مزایای هورمون Chia عبارتند از: کنترل قند خون، بهبود حساسیت انسولین و نشانه های بهبودی سندرم متابولیک مانند فشار خون بالا و افزایش ناگهانی قند خون.

جزئیات استفاده: حدود ۱۰ گرم از دانه چیا حاوی ۲۰ گرم امگا ۳، که حدود ۵۰۰ گرم از آتلانتیک است.

 

مشاوه مجیب برای مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه

مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه

اگر هورمونهای بدن تنظیم نشده باشند، می توانند تا حد زیادی کیفیت زندگی یک زن را تحت تاثیر قرار دهند و باعث بیماری مانند ، استرس، افسردگی و… شوند.

تغییرات هورمونی در زنان متفاوت است و برخی از آنها شدید یا کم هستند. متابولیسم و فیزیولوژی هر زن وابسته به پارامترهای ژنتیکی و رشته های DNA میباشند، اما با استراتژی هایی می توان این تغییرات را درمان کرد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مواد غذایی مناسب برای تنظیم هورمون زنانه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه