فوبیا و وحشت زدگی را اینگونه درمان کنیم

فوبیا و وحشت زدگی
   

فوبیا و وحشت زدگی بعد از یک حادثه و یا مورد ناگوار تقریبا به صورت خاطره بد در ذهن و روح آدمی باقی می مانند، برخی از این خاطره تنها به صورت یک رویا تیره و تار کم کم پاک می شوند و ممکن است که هر از گاهی با دیدن یک اتفاق مشابه خود را دوباره آشکار کنند و دوباره محو شوند.

کلمات کلیدی(فوبیا |فوبیا و وحشت زدگی|وحشت زدگی | درمان فوبیا |بهترین مرکز مشاوره فوبیا )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

اما برخی از انواع فوبیا و وحشت زدگی به صورت عمیق و زنده در ذهن باقی می مانند و در بیشتر مواقع در اکثر کار های روزمره خود را به ما گوشزد می کنند و  واکنش های عاطفی قوی را با خود در بیشتر لحظات زندگی به دنبال دارند که در نهایت ایجاد مشکلات متعدد و وحشتناک در زندگی شخصی  می شوند. البته تمامی این موارد در صورتی است که فوبیا و وحشت زدگی درمان نشود.

 فوبیا و وحشت زدگی به همراه اختلالات استرس و اضطراب

فوبیا و وحشت زدگی

ترومای وارده یا همان آسیبی که از سوی فوبیا و وحشت زدگی بر بدن وارد می شود، به صورت استرس و اضطراب های روحی و گاهی جسمی باقی می مانند.

مثلا ممکن است فردی که تصادف ناگوار و یا حوادث طبیعی مثل زلزله ویا از دست دادن عزیزی را تجربه کرده است، افکار و خاطرات بعد از فوبیا و وحشت زدگی حادثه را به صورت دائم و یا گاهی اوقات در خود ملاحظه کند.که برای خلاصی از استرس و اضطراب هایی که به عنوان پس لرزه های فوبیا و وحشت زدگی بر بدن ظاهر می شوند، درمان امری کاملا ضروری است.

چه نوع رویدادی فوبیا و وحشت زدگی را به همراه دارد

معمولا حملات و اتفاقاتی خشونت آمیز مثل تجاوزات جنسی، حملات تهاجمی، رویداد های بیماری مثل بیماری قلبی، شاهد مرگ و میر های ناگهانی و تصادفی مثل سقوط قطار و یا هواپیما از جمله رویداد هایی هستند که می توانند عامل فوبیا و وحشت زدگی در فرد شوند.

البته رویداد های اینگونه بسیار زیاد هستند و هر کدام می توانند، درجات مختلف و متفاوتی از فوبیا را در فرد ایجاد کنند.

 درمان ترومای حاصل از فوبیا و وحشت زدگی

تروما(نوع اسیب، جراحت و شوک بر بدن بعد از حادثه تلخ) وارد شده بر بدن که از سوی فوبیا  و وحشت زدگی یک حادثه اتفاق می افتد، نیاز به درمان دارد، که معمولا کل درمان و هر آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، در یک جلسه اتفاق می افتد، اما برای اینکه بیمار به وضعیت کاملا عادی و نرمال خود دست یابد نیاز به یک سری پیگیری ها و درمان های ریشه ای دارد تا  هر آنچه که از سلامت روح و فیزیک فرد در اثر فوبیا و وحشت زدگی از بین رفته، به بیمار بازگردد.

برای این منظور معمولا سطح افسردگی، استرس و کاهش اعتماد به نفس فرد سنجیده می شود تا مطابق با آن درمان های منظوره اتخاذ شود.

فوبیا و وحشت زدگی: انواع فوبیا

فوبیا انواع گوناگونی دارد که از جمله مهم ترین و شایع ترین ان ها می توان به

ترس از ارتفاع

ترس از اجتماع

ترس از مرگ

ترس از بیماری و میکروب

ترس از موقعیت

هر یک از ترس های بالا در موقعیت های گوناگون به وجود آمده اند و نیاز به شرایط ویژه جهت درمان های موثر دارند، همچنین هر یک از فوبیایی که در بالا ذکر شد، به نوبه خود آثار وخیمی از شرایط روحی مثل انواع اضطراب ها و استرس ها و همچنین علائم جسمی را بر روی بیمار می گذارند.

به خاطر همین یکی از حسن هایی که طبقه بندی فوبیا دارد، این است که مشاور متناسب با نوع فوبیا صورت گرفته، ریشه یابی و علت یابی را با سوالات و تست های مورد نظر انجام می دهد تا به راحتی هر یک از درمان ها به خوبی و با نتیجه همراه شوند.

چگونه متوجه ترومای فوبیا شویم

فوبیا و وحشت زدگی

اما سوالی که بعضی اوقات پرسیده می شود، این است که گاهی خود ما نمی توانیم دقیقا تشخیص دهیم که آیا ما به ترومای بعد از فوبیا یا همان اثراث سوء بعد از حادثه تلخ مبتلا شده ایم یا نه؟

که در این مورد تنها با بررسی علائمی مثل کابوس، استرس، اضطراب های شبانه، بی خوابی ها، بی اشتهایی و گاهی سرگیجه نشان از آن دارد که شما در طی ترس صورت گرفته، دارای علائم و عوارضی هستید که باید هر چه زودتر درمان شوند تا دچار مشکلات و عوارض وخیم و پیچیده تر روحی و جسمی نشوید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

روانشناسان معتقدند درمان فوبیا که یکی از اختلالات اضطرابی شایع می باشد و تقریبا قریب به اکثریت آدم ها به آن مبتلا هستند، متاسفانه درمان این نوع بیماری گاهی با مشکلات متعددی همراه است که اولین مشکل آن عدم مراجعه به موقع در شروع بیماری است، که دلیل عدم مراجعه در بیشتر مواقع این است که بسیاری از افراد تصور می کنند اگر حادثه تلخی را پشت سر گذاشته اند، وجود علائم افسردگی، کابوس و اضطراب همگی طبیعی می باشد و این مسیر را باید بدون هیچ گونه درمانی طی کرد، یا برخی از افراد تصور می کنند که فوبیا و ترومای بعد از حادثه به هیچ وجه قابل درمان نیست و مواردی مثل درمان پذیری و از بین رفتن فوبیا چیزی جز صحبت های بیهوده نیست.

اما باید اذعان کرد، که اینگونه افراد در جهت بیماری و تحلیل روحیات خود دچار اشتباه و سوتفاهم هستند  و همگی بیماری های روحی راهی برای درمان دارند، البته اگر به موقع درمان آغاز شود و شکل بهبودی را با مشکل یا مشکلات متعدد و پیچیده ای همراه نکنند.

سایت زندگی ما در مورد درمان بیماری های روحی و اضطراب های پیچیده و بی نهایت مضری که از سوی فوبیا و وحشت زدگی بر جسم بیمار اثر می گذارد، تحقیقات وسیعی انجام داده که با انجام مشاوره های متعدد و بررسی علل هر یک در طی جلسات مشاوره به نتایج بسیار عالی دست یافته است. همین موضوع در برطرف کردن مشکل فوبیا و انواع آن بسیار نتیجه بخش بوده است.

برای کمک گرفتن از مشاوران مرکز تلفنی مجیب کافی است با بخش نظرات پست از صبح ساعت ۸ تا ساعت ۱۲ شب هر زمان که وقت کافی داشته باشید، به مشاوره اقدام کنید و در صورت مشکلات روحی مثل فوبیا و وحشت زدگی مسیر سلامت خود را هر چه زودتر مهیا کنید.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه