علل بروز اضطراب چیست؟

علل بروز اضطراب
   

یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب، تغییرات مبتنی بر علل بروز اضطراب مانند اعتیاد به اعصاب و روان را که در این مقاله بیشتر توضیح داده شده است، تجربه می کند. همانند اضطراب، ویژگی های شخصیتی مختلف و پاسخ های احساسی، محصولات جانبی تعامل بین ژنتیک و تاثیرات محیطی هستند. ژن ها می توانند یکی از علل بروز اضطراب باشند و ما را به برخی از محرک های خاص پذیرش بخشند و در ایجاد انعطاف پذیری به برخی از محرک های دیگر نیز نقش داشته باشند.

کلمات کلیدی( علل بروز اضطراب|عوامل  اضطراب |دلایل محیطی و اضطراب|اختلال اضطراب|مشاوره شخصیتی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

ترس یکی از علل بروز اضطراب

ترس و استرس یکی از علل بروز اضطراب است که جزء واکنش های دفاعی عادی به تهدیداتی است که به بدن ما کمک می کند تا موثرتر با چالش های پیش آمده روبرو شویم. اضطراب از ترس متفاوت است، زیرا این مجموعه ای از واکنش های عاطفی و جسمی به تهدید آینده است که می تواند یا ناپایدار یا پایدار باشد. تا حدودی، اضطراب یک واکنش طبیعی انسان است. با این حال، اگر آن را برای یک دوره طولانی ادامه دهد، ممکن است تأثیر منفی بر زندگی و سلامت روزانه ما داشته باشد. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با برترین متخصصان کشور برای دادن خدمات مشاوره ای به شما فعال هستند.

علل بروز اضطراب

برخی از علائم و علل بروز اضطراب

در وضعیت اضطرابی، نگرانی در مورد آینده باعث تمرکز و منجر به تحریک پذیری می شود. علائم جسمی مانند کف دست، عرق کردن و تغییرات دستگاه گوارش نیز در این حالت رایج هستند. اضطراب به عنوان یک اختلال در نظر گرفته می شود اگر این علائم در طی شش ماه یا بیشتر ادامه داشته باشد مشکل ساز خواهند شد. علل بروز اضطراب و اختلالات اضطرابی در میان افرادی که اختلالات روانپزشکی دارند بیشترین شیوع دارند و در زمان های معین حدود ۱۰٪ از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال، تنها تعداد کمی از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی به درمان نیاز دارند. اختلال اضطراب عمومی، اختلال هراس، ترس های خاص و اضطراب اجتماعی بعضی از رایج ترین انواع اختلالات اضطرابی هستند.

بررسی آسیب اضطرابی با علل بروز اضطراب

ماهیت ارثی از اشکال مختلف اختلالات اضطرابی از طریق مطالعات بالینی و مشاهده رفتار آن ها صورت گرفته است. مطالعات متعدد نشان داده است که یک فرد در معرض خطر اختلال اضطراب در ۳-۵ برابر در جهت آسیب بیشتر قرار دارد، اگر چنین شرایطی در میان بستگان درجه اول یافت شود. اهمیت خوشه بندی خانوادگی در اضطراب با تعدادی از مطالعات نشان داده شده است. سایر علل بروز اضطراب مانند ویژگی های شخصیتی خاص، فرد را به ایجاد اختلالات اضطرابی می رساند. برخلاف عوامل داخلی، عوامل محیطی نیز ممکن است موجب اضطراب برخی از افراد شوند. این عوامل شامل قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا، مصرف مواد مخدر یا الکل، سبک والدین و حوادث زندگی استرس زا هستند.

اختلالات اضطرابی هنگامی اتفاق می افتد که فرد به طور مرتب ناراحتی، اضطراب، نگرانی و یا ترس از یک عامل عاطفی را احساس می کند. شناسایی علت اضطراب می تواند کلید موفقیت در درمان باشد.

زمان و علل بروز اضطراب

اختلالات اضطرابی هنگامی اتفاق می افتد که فرد به طور مرتب ناراحتی، اضطراب، نگرانی و یا ترس از یک عامل عاطفی را احساس می کند. شناسایی علت اضطراب می تواند کلید موفقیت در درمان باشد. برای کمک به تشخیص شرایط اختلالات اضطرابی، ویژگی های خاصی وجود دارند که آنها را از احساس اضطراب طبیعی جدا می کند. انواع مختلفی از عوامل می توانند به اختلالات اضطرابی کمک کنند. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره جهت علل بروز اضطراب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین متخصصان این مرکز بهره مند شوید.


مقاله های مرتبط با اضطراب که شاید بخواهید مطالعه کنید:

عوامل زیست شناختی و جسمانی در بروز اضطراب چیست؟

عوامل ژنتیکی و ارثی و تاثیر آن بر اضطراب یک فرد

اضطراب چیست؟


دلایل و علل بروز اضطراب

اختلالات اضطراب یک شبکه پیچیده از علل است که شامل:

  • عوامل محیطی، عناصر محیطی در اطراف فرد می توانند اضطراب را افزایش دهند. استرس از یک رابطه شخصی، شغل، مدرسه یا مشکل مالی می تواند تا حد زیادی به اختلالات اضطرابی کمک کند. حتی سطوح اکسیژن پایین در مناطق بلند بالا می تواند به علائم اضطراب افزوده شود.
  • ژنتیک، افراد دارای اعضای خانواده با اختلالات اضطرابی، بیشتر احتمال دارد خودشان هم داشته باشند.
  • عوامل پزشکی، سایر شرایط پزشکی می تواند منجر به اختلالات اضطرابی مانند عوارض جانبی دارو، علائم بیماری یا استرس از یک بیماری جدی پزشکی شود که ممکن است به طور مستقیم در ایجاد علل بروز اضطراب منجر نشود، اما ممکن است منجر به درمان برای آن شود.

عوامل مغزی از علل بروز اضطراب

شیمی مغزی، تجربه های شدید یا تهاجمی و عوامل ژنتیکی می توانند ساختار مغز و عملکرد مغز را به شدت مورد آسیب قرار دهد. این واکنش ها موجب اضطراب می شود. روانشناسان و متخصصین مغز و اعصاب بسیاری از علل بروز اضطراب و اختلالات خلقی را به عنوان اختلالات هورمونی و سیگنال های الکتریکی در مغز تعریف می کنند. ضمنا سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب همه روزه حتی در ایام تعطیل فعال است و پاسخگوی تماس شما خواهد بود. گاهی اوقات رخدادهای شدید مانند یک نتیجه از یک شخص ثالث مانند یک کارفرما یا شریک زندگی رخ می دهند، اما ممکن است احساس اضطراب احساسی بر اساس آن ها ظاهر شود. اختلال اضطرابی ممکن است بدون تحرک خارجی هم رخ دهد.

علل بروز اضطراب

تشخیص علل بروز اضطراب

یک فرد باید تمام معیارهای یک اختلال اضطرابی را برای واجد شرایط بودن و برای تشخیص علل بروز اضطراب داشته باشد. یک مشاور روانی متخصص و توانا می تواند اضطراب را تشخیص دهد و علل احتمالی را شناسایی کند. برای دریافت تشخیص اختلال اضطراب عمومی، فرد باید:

  • تجربه نگرانی بیش از حد و اضطراب در مورد چند رویداد و یا فعالیت های مختلف در روز برای حداقل شش ماه را داشته باشد.
  • نگرانی را کنترل کند
  • حداقل سه مورد علائم اضطراب را در روزهای اخیر داشته باشد تا در شش ماه گذشته

شناسایی علل بروز اضطراب

برای شناسایی وضعیت یکی از علائم اضطراب و شناخت علل بروز اضطراب می توان موارد زیر را بررسی کرد:

  • بی سر و صدا بودن
  • خستگی بیش از حد
  • تحریک پذیری
  • تنش عضلانی
  • مشکل خواب
  • مشکل تمرکز

این موارد اگر درمان نشوند، می توانند باعث عدم حضور در محل کار یا مدرسه یا مشکلات جدی تری شوند.

معرفی تعدادی از علل بروز اضطراب

تعدادی از عوامل می توانند با هم کار کنند تا باعث اختلال اضطرابی شوند. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی به طور منظم خویشتن داری ژنتیکی دارند و عوامل فیزیکی مانند عدم تعادل هورمون ها و پیام های شیمیایی در زمینه مغز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند. با این حال، عوامل محیطی، از جمله استرس و حوادث زندگی تروماتیک، همچنین یک واکنش عاطفی به یک اندازه تاثیر گذار باشند.

شما مشترکین گرامی برای دریافت مشاوره روانشناسی و خانواده و مشاوره و دریافت اطلاعات در مورد علل بروز اضطراب و غیره می توانید با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مشترکین می توانند بصورت آنلاین و همیشگی از تمامی نقاط ایران با مرکز مشاوره تماس بگیرند و از خدمات با کیفیت و تخصصی متخصصان استفاده نمایند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه