نقش سیگار کشیدن و پیری زودرس

سیگار کشیدن و پیری زودرس
   

نقش سیگار کشیدن در ابتلا به پیری زودرس

ما همواره در طی زندگی روزمره خود با حوادث، اتفاقات، بحران ها و هیجانات مختلف روبرو می شویم. واکنش هر یک از ما به آنها متفاوت بوده و برای فرار از اضطراب و استرس ناشی از آنها به رفتارهای مختلفی دست می زنیم. سیگار کشیدن یکی از آن رفتارهای پر خطری است که افراد در مقابله با شرایط تنش زا اتخاذ می کنند. آنها بر این باورند که سیگار کشیدن باعث آرامششان شده و می توانند شرایط را تحمل نمایند. در حالیکه با این باور غلط صدمات روحی و جسمی بسیاری به خود می زنند. اعتیاد به سیگار باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها در افراد می شود. همه ی کسانی که سیگار می کشند می دانند رابطه ی مستقیمی بین سیگار کشیدن و پیری زودرس وجود دارد ولی به دلیل وابستگی جسمی و روحی به سختی می توانند آن را ترک نمایند.

کلمات کلیدی:(سیگار کشیدن و پیری زودرس |عوارض سیگار کشیدن|پیری زودرس|عوارض سیگار کشیدن|مشاوره ترک سیگار  )

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سیگار کشیدن و پیری زودرس

در این مقاله از چه با شما سخن خواهیم گفت

ابتدا توضیحی در مورد اعتیاد به سیگار و انواع وابستگی به آن  ارائه می دهیم و در ادامه رابطه ی سیگار کشیدن و پیری زودرس را بررسی می نماییم.

اعتیاد به سیگار

سیگار کشیدن و پیری زودرس

مصرف و اعتیاد به سیگار رفتاری است که فرد در واکنش به اتفاقات زندگی و به طور معمول بحران ها برای دستیابی به آرامش جسمی و روحی انجام می دهد. زمانی که این وابستگی به اعتیاد تبدیل شود درمان و ترک آن بسیار سخت است.

این اعتیاد و وابستگی به دو شکل است:

وابستگی روانی: احساس آرامش کاذبی که در فرد به دنبال کشیدن سیگار ایجاد می شود باعث شده که این رفتار به بخش جدایی ناپذیری در زندگی او تبدیل شود.

وابستگی جسمی: وقتی فرد برای مدتی سیگار نمی کشد نیکوتین خون او پایین آمده و نشانه های قطع نیکوتین به صورت زنگ هشدار به فرد اعلام می کند که هرچه زودتر باید برای تامین نیکوتین اقدام کند.

اما آنچه که مشخص است وابستگی روانی سیگار بسیار موثرتر در اعتیاد فرد به سیگار است و حتی می توان گفت زمینه ساز وابستگی جسمی فرد هم می گردد.

زندگی شما هیچوقت از مشکل و بحران خالی نمی شود و همیشه شرایط غیر قابل پیش بینی در زندگی رخ می دهد اما انجام رفتارهای پر خطر و روی آوردن به انواع مخدر مشکلی را حل نمی کند. اعتیاد به سیگار تنها به مشکلات شما اضافه می کند بدون اینکه تاثیر مثبتی در زندگیتان داشته باشد. قبل از اینکه صدمات بیشتری به جسم و روح خود وارد کنید برای ترک اعتیاد به سیگار اقدام نمایید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در زمینه ی انواع اعتیاد می تواند مشاوری مناسب برای شما باشد. مشاوران با تجربه ی ما در نهایت دقت به مشکلات شما گوش می دهند. عواملی را که در اعتیاد شما به سیگار موثر بوده شناسایی می کنند و شما را راهنمایی می نمایند که چطور هم بحران  ها و مصائب پیش آمده در زندگی خود را حل نمایید هم اعتیاد به سیگار را برای همیشه کنار بگذارید. شما می توانید با شماره ی ثابت  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت آنلاین و بدون نیاز به گرفتن وقت قبلی با مشاوران ما گفتگو نمایید تا هرچه زودتر از اعتیاد به سیگار کشیدن و پیری زودرس و مرگ زود هنگام نجات یابید.


مطالعه یاین مقالات را به شما پیشنهاد می کنیم :

چهره ای که سیگار برای شما می سازد

سیگار کشیدن و پیری زودرس

کلید حل مشکلات شما در دستان خودتان است و یک نخ سیگار که هیچ هزاران پاکت  هم نمی تواند کمکی به شما نماید. قطعاً شما هم می دانید که با هر پک سیگار چه خطراتی سلامت و جان شما را تهدید می کند. در اینجا به تاثیراتی که اعتیاد به سیگار بر پیری زود رس و  پوست به عنوان اولین آسیب های قابل رویت دارد اشاره می نماییم تا شاید حداقل به دلیل عواقبی که برای ظاهر و زیبایی شما دارد تصمیم قاطع برای ترک آن بگیرید.

مهمترین نشانه ای که ارتباط سیگار کشیدن و پیری زودرس را آشکار می کند، پیدایش چین و چروک بر روی صورت و اعضای بدن در سنین جوانی است. سیگار کشیدن با ایجاد اختلال در سیستم خونرسانی به پوست باعث تسریع روند پیری می شود که این خطوط و چین و چروک محدود به صورت نبوده وسایر نواحی بدن را هم شامل می شود. همچنین کسانی که سیگار می کشند با پک زدن های متمادی به سیگار چروک های اطراف لب را افزایش می دهند.

از اثرات مخربی که اعتیاد به سیگار بر ظاهر شما دارد می توان به کم پشت شدن موها اشاره کرد. مواد سمی موجود در نیکوتین سیگار باعث آسیب فولیکول های مو و در نتیجه ریزش و سفید شدن زود موها می شود که ظاهر شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان می دهد.

لبخند هر آدمی اولین پل ارتباطی او با دیگران است و زیبایی این لبخند در گرو سلامت و زیبایی دندان هاست. وقتی شما سیگار می کشید احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های دهان و لثه در شما افزایش می یابد و جوانی و زیبایی شما را تحت شعاع قرار می دهد.

از دیگر آسیب هایی که در ارتباط با سیگار کشیدن و پیری زودرس است از بین رفتن شادابی و درخشش پوست صورت می باشد. سیگار کشیدن باعث جایگزینی مونواکسید کربن به جای اکسیژن در سلول های پوست شده که منجر به خشکی و از بین رفتن مواد مغذی پوست مثل ویتامین C که برای شادابی پوست ضروری است می شود.

یکی از بلاهایی که اعتیاد به سیگار بر سر زیبایی شما می آورد آسیب به بافت های زیرین لایه های پوست و از بین رفتن انعطاف آنها بر اثر از دست دادن کلاژن پوست است که باعث ترک خوردگی، افتادگی پوست و قرمزی آن می شود.

از دیگر نشانه های پیری زودرس بر اثر سیگار کشیدن ایجاد لکه های بسیار شبیه کک و مک و ریز خالها است که ظاهر شما را زشت  جلوه می دهد.

در کنار تمام این مسائل که در ظاهر شما اتفاق می افتد یکی از بدترین عواقب سیگار کشیدن که منجر به پیری زودرس می شود و آهسته آهسته در درون شما اتفاق می افتد کاهش قدرت حافظه، یادگیری و منطق شما بر اثر نازک شدن لایه خارجی مغز است.

لذت بردن از نعمت سلامتی به عهده ی خودمان است. می توانیم عمری طولانی سرشار از سلامت جسم و روان داشته باشیم یا یک زندگی مملو از دردهای جسمانی و روانی که در صورت طولانی بودن جز عذاب چیز دیگری برای ما به همراه نخواهد داشت. بهتر نیست که به جای اعتیاد به سیگار به عنوان مسکن دردها و مشکلات زندگی رفتارها و عادات مفید را جایگزین نماییم تا هم از زندگی خود لذت ببریم و هم قدرت تفکر و حل مسئله را بدست آوریم. شما می توانید با گرفتن مشاوره از روانشناسان متخصص مدیریت بحران را در زندگی خود بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه با برخورد منطقی و صحیح مشکلات و موانع زندگی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. مرکز مشاوره ی تلفنی مجیب هم یکی از مراکز روان درمانی است که دارای سالها تجربه و تخصص در امر مشاوره و روانشناسی است. برای سهولت دسترسی به توصیه های مشاور خدمات این مرکز به صورت تلفنی و آنلاین انجام می شود تا هم مشکلات مراجعه ی حضوری مثل ترافیک، هزینه های رفت و آمد و نگرانی از برخورد حضوری با مشاور را نداشته باشید و هم در هر زمانی که برای شما مناسب تر و راحت تر باشد بتوانید در آرامش به گفتگو بپردازید. برای همین شماره ثابت zendeghima.ir را بدون نیاز به گرفتن کد و صفر برای تمامی نقاط کشور در نظر گرفته ایم تا شما در طول تمام هفته و حتی ایام تعطیل بتوایند با ما در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه