راه های جلوگیری از اضطراب

Prevent Anxiety 8 راه های جلوگیری از اضطراب
   

روش های جلوگیری از اضطراب

برای جلوگیری از اضطراب راه های فراوانی وجود دارند که در بعضی افراد متفاوت است .

تقریبا اکثر مردم در زندگی با اضطراب و نگرانی مواجه شده اند. زمانی که فرد در مواجهه با یک مشکلی قرار می گیرد به خاطر زمینه های اضطراب موجود در ذهن خود، به طور ناگهانی دچار نگرانی و دلشوره می شود.

برای مثال ممکن است شما موقع رانندگی راحت و بدون استرس باشید ،ولی فرد دیگری یک رانندگی پر از اضطراب و نگرانی داشته باشد.

یک کنفرانس کاری ساده که حتی ممکن است شما به آن اهمیت ندهید و فکر هم نکنید، می تواند باعث چند شب بی خوابی فرد دیگری شود. برای بسیاری افراد، نگرانی و اضطراب یک مشکل سخت و جدی است.

اضطراب بیشتر به حالت هیجانی و دلواپسی به علت خطری نامعلوم و مبهم مربوط می شود.

برای جلوگیری از اضطراب و نگرانی نیز راهکارهایی در این مقاله ارائه شده که در ادامه معرفی خواهیم کرد.با ما همراه باشید…

 

اضطراب و نگرانی

بدن به هر احساسی که تجربه می کند واکنش نشان می دهد. مثلا وقتی خجالت می کشید صورت شما سرخ می شود. زمانی که ناراحت هستید گریه می کنید.

وقتی فرد عصبانی می شود ،ماهیچه هایش سفت می شود و این منجر می شود تا در ناحیه صورت اخم به وجود آید در این حالت ممکن است فرد دندان قروچه، یا مشت خود را گره کند.

وقتی فرد تحت اضطراب و استرس قرار می گیرد مواد شیمیایی در بدنش ترشح می شود که او را ضعیف و لرزان می کند و در نهایت احساس دلشوره و نگرانی را تجربه کند.

همچنین هنگامی که به هیجانات شدیدی دچار می شوید ممکن است پیشانی، زیر بغل، دست ها و حتی داخل آرنج تان عرق کند.

زمانی که آشفته و دست پاچه هستید زانوهایتان می لرزد و در واکنش به احساسات شدید نیز داغ می شوید و صورتتان سرخ می شود.

جلوگیری از اضطراب

علائم شایع اضطراب و نگرانی

احساس خستگی – عصبی بودن و بی قراری – ترس و نگرانی – دلواپسی – بی خوابی یا بد خوابی – تپش قلب و تنفس نامنظم و سریع – عرق کردن – سردرد و سرگیجه -حواس پرتی- مشکل در تمرکز و حافظه – لرزش یا پرش عضلات – تکرر ادرار -علائم گوارشی

 

اضطراب اجتماعی ناشی از تنهایی

کسانی که به انجام دادن کارهای روزمره در خانه عادت کنند ،باعث می شود گرایش بیشتری به تنها بودن داشته باشند،و به مرور زمان از محافل اجتماعی مانند جمع دوستان و آشنایان فاصله بگیرند.

نکته حائز اهمیت این است که این تنهایی طولانی مدت ممکن است شما را به انزوا بکشاند، و این منزوی شدن شما را مستعد ابتلا به یک نوع اضطراب اجتماعی نموده که به آن “ترس از تعامل با دیگران” هم می گویند.

افرادی که در معرض ابتلا به اضطراب اجتماعی قرار میگیرند، معمولا با قرار گرفتن در یک جمع احساس ناراحتی می کنند. از اینکه در حین صحبت و گفتگو مورد قضاوت و انتقاد قرار بگیرند هراس دارند،و اغلب اوقات از بودن در اجتماع دوری میکنند.

 

روش هایی برای جلوگیری از اضطراب

برای صرف غذا بیرون بروید

هفته ای یک بار برای غذا خوردن به رستوران یا جایی غیر از میز کارتان بروید، یا حتی اگر وقت کافی ندارید بهتر است یکی از دوستان یا افراد خانواده را برای صرف غذا به منزل خود دعوت نمایید. هدف این است که تنها غذا نخورید و یک هم صحبت داشته باشید.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

بهترین راه طبیعی برای جلوگیری از اضطراب، قرار گیری در معرض نور خورشید است. جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علائم افسردگی و اضطراب می شود. حتی مشخص شده کسانی که زیر نور آفتاب و در فضای باز پیاده روی می کنند، سطح هورمون های استرس شان نسبت به کسانی که در باشگاه های ورزشی، فعالیت بدنی دارند، بسیار پایین تر است. قرار گرفتن روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور آفتاب برای جذب ویتامین دی و کاهش اضطراب توصیه می شود.

 

به نتایج فکر کنید

زمانی که همه چیز تمام شده است، به نگرانی هایتان زیاد نیاندیشید و سخت نگیرید.به بدترین نتیجه ممکن، بهترین نتیجه و نتیجه ی احتمالی فکر کنید. زمانی که متوجه شوید می توانید حتی از پس بدترین نتیجه ی ممکن هم بر بیایید ،احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت.

به زمانی که بی دلیل،نگرانی و اضطراب گرفته بودید فکر کنید و دریابید که نباید همه چیز را بزرگ و سخت کرد، و در آینده که دلشوره گرفتید یادتان بیاید انتهای این ماجرا چیزی نخواهد بود.

 

جلوگیری از اضطراب

صحبت کردن درباره چیزی که شما را آزار می دهد

کسی که قابل اعتماد باشد و از نظر شخصیتی مانند شما نبوده و اهل تنش و اضطراب نباشد، می تواند گوش شنوای شما شود و انرژی مثبت بدهد و باعث شود شما با گفتن موضوع ،از بار استرس و نگرانی که در دل دارید بکاهید. البته باید دقت کنید سفره دل تان را پیش هر کسی باز نکنید.

 

استفاده از تکنیک های آرام سازی (ریلکسیشن)

انجام بعضی حرکات نرمشی و شل کردن عضلات و همچون مدیتیشن و یوگا می تواند کمک کننده باشد و از اضطراب و دلشوره تان بکاهد. حتما ساعتی را به خودتان اختصاص دهید و آن کاری که از آن لذت می برید انجام دهید.

 

مصرف خوراکی های مفید

جو سرشار از فیبر است که به تنظیم قند خون کمک میکند. هم چنین منجر به افزایش میزان سروتونین در بدن می شود که موجب افزایش خلق و خوی میشود. آووکادو، تخم مرغ، شیر، اسفناج همگی حاوی ویتامین های گروه ب هستند و برای جلوگیری از اضطراب مفید هستند. 

مصرف اسید های چرب امگا ۳ مانند: ماهی، تخم کتان، گردو موجب کاهش سطح کورتیزول که همان هورمون استرس است می شود.

 

فعالیت بدنی

افزایش تولید آندورفین ناشی از ورزش با احساس خوب و افزایش خلق و خوی مرتبط است. اگر براساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. با ورزش کردن اضطراب ،نگرانی و چاقی مفرط از بین می رود.

جلوگیری از اضطراب


در صورتی که هیچ کدام از روش های بالا برای شما موثر نبود،برای مشاوره درمان اضطراب با سایت زندگی ما تماس بگیرید.

 

فردی که از اضطراب و نگرانی رنج میبرد باید به مشاور روانشناس مراجعه کند.روانپزشک به ریشه یابی مشکلات و اضطرابهای فرد بیمار رسیدگی می کند و به دنبال علل مسایل آزار دهنده در ناخودآگاه فرد می گردد، در این جلسات عوامل آزار دهنده شناسایی و آموزشهای مقابله با آنها به فرد تعلیم داده می شود.

برای مشاوره در زمینه استرس،اضطراب و نگرانی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایید.تماس از طریق تلفن های ثابت با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل امکان پذیر است.

 

فواید استفاده از مشاوره تلفنی چیست؟

 

بدون نیاز به رزرو وقت قبلی:

با مشاوره تلفنی شما دیگر به گرفتن نوبت برای مشاوره احتیاجی ندارید و در لحظه و بسیار سریع میتوانید یا مشاوره تلفنی مشکلات خود را برطرف نمایید.

 – صرفه جویی در زمان :

 با ارتباط از طریق مشاوره تلفنی مجیب شما در واقع ، زمان گران قیمت خود را می خرید هزینه کردن زمان، می تواند خیلی بیشتر از پولی که شما برای انجام کاری خرج می کنید ، اهمیت داشته باشد.

با مشاوره تلفنی می توانید، بدون صرف کردن هزینه و زمان اضافه برای رفت و آمد، ماندن در ترافیک و شلوغی، مشکلات خود را در همان مکانی که هستید، حل کنید .

 

مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور:

در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، بهترین و مجرب ترین کارشناسان متخصص روانشناسی مشغول فعالیت اند و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

شما می توانید جهت مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف روانشناسی،مشاوره کودک،مشاوره تحصیلی،اضطراب و افسردگی ،مشاوره طلاق ،مشاوره خانواده، قبل از ازدواج، زوج درمانی، مشاور جنسی ،مشاوره رابطه زناشویی ،از طریق تلفن ثابت با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما در بستری امن و بصورت مشاوره آنلاین راه گشای مشکلات شما بوده و تا رسیدن به آرامش شما را همراهی نمایند.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه