رابطه وابستگی عاطفی زنان و ابراز نیاز های شدید آن

افراط در وابستگی
   

افراط وابستگی در زنان نسبت به مردان در دنیای امروز بیشتر قابل مشاهده است. وابستگی در یک رابطه باید قابل کنترل باشد. کنترل احساسات در زنان نسبت به مردان کمی دشوار تر به نظر می رسد. برای داشتن یک رابطه سالم باید هر دو طرف مخصوصا خانم ها احساساتشان را کمی کنترل نمایند تا بتوانند یک رابطه عاطفی متعادل و با دوام تری را در زندگی خود تجربه نمایند.

کلمات کلیدی( افراط وابستگی در زنان|وابستگی در زنان|دلایل وابستگی در زنان| راهکارراه های وابستگی در زنان|مشاوره روانشناسی )
زمان مطالعه تخمینی : ۵ دقیقه

ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که وابستگی با سلامت روان ارتباطی ندارد، اما این چنین نیست. در واقع، برخی از افراد معتقدند که موضوعات مربوط به وابستگی و دلبستگی فقط مربوط به نوزادان و کودکان نوپا است.

واقعیت این است که وابستگی یک پدیده طبیعی است که در هر رابطه انسانی رخ می دهد و طی چند سال اول زندگی آغاز می شود. افراط وابستگی در زنان بیشتر از آقایان است و علت ابراز وابستگی شدید آن ها شاید احساساتی بودن خانم ها باشد.

بنابراین برای کنترل احساسات زنان و آقایان می توانند با کمک مشاوره های متخصص در این حوزه کمک بگیرند.


شاید مطالعه وابستگی و آسیب های روحی زنان و ترس از صمیمیت برای شما هم جالب باشد.

افراط در وابستگی

مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی مجیب با مشاورینی متخصص در زمینه کنترل احساسات در زنان و آقایان و علت ابراز وابستگی شدید آن ها می توانند به شما مشاوره دهند و در تمامی روز های هفته حتی در روز های تعطیل این امکان را به شما می دهند که مشاورین متخصصی را در کنار خود داشته باشید، برای کسب این مشاوره های تخصصی می توانید از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق بخش نظرات پست با مشاورین خود در ارتباط باشید.

افراط وابستگی در زنان در هنگام یافتن عشق

برخی از خانم ها در برقراری احساسات عاطفی در رابطه به مشکل بر می خورند. آن ها احساسات خود را بیش از حد کنترل می کنند و همین امر باعث می شود که آن ها از ارتباط با مردم و ایجاد روابط به طور کلی جلوگیری کنند.

کنترل وابستگی عاطفی و کنترل احساسات در زنان می تواند یک امر عالی باشد، اگر بتوان آن را متعادل نگه داشت. برای رسیدن به کسی در سطح عمیق و ایجاد یک ارتباط قوی نیاز به این صمیمیت دارید. اما با افراط وابستگی ممکن است او را از دست دهید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با مشاورین متخصص در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان می باشند. برای تماس با این مرکز مشاوره کافیست شماره zendeghima.ir را شماره گیری نمایید و مشکلات خود را برای مشاوره متخصص ما بازگو نمایید تا بتوانند در کثری از ثانیه بهترین راه حل ها را در اختیار شما عزیزان بگذارند.


درباره  آسیب های وابستگی عاطفی زنان و علائم آن بیشتر بدانید.

مقاله رابطه وابستگی عاطفی زنان و ابراز نیاز های شدید آن را هم بخوانید.

وابستگی عاطفی در زنان در چه صورت ناخوشایند است؟

افراط در وابستگی

افراط وابستگی در زنان و علت ابراز وابستگی شدید در زنان دارای دلایل متفاوتی است. اگر شما هم جزء خانم هایی هستید که در کنترل احساساتشان دچار مشکل هستند و نمی دانند که به طرف مقابل خود تا چه اندازه وابسته هستند می توانید علائمی که در زیر بیان شده است را در خود جستجو نمایید. اگر این علائم را داشته باشید شما دچار افراط وابستگی شده اید، که می توانید این مساله را به کمک بهترین و کار آزموده ترین مشاوران سایت زندگی ما حل نمایید.

  • اگر شما هم جزء خانم هایی هستید که نمی توانید بدون فرد مورد نظر خود باشید و یا احساس ناامیدی دارید، مبتلا به افراط وابستگی در زنان شده اید. درواقع نباید این گونه فکر کنید که بدون او نمی توانید زندگی کنید با کنترل احساسات خود می توانید بر این موضوع غلبه کنید. دانشمندان معتقد هستند که احساس ترس و یا نگرانی در هر زمانی از رابطه یکی از نشانه های افراط وابستگی در زنان است.
  • افرادی که دچار افراط وابستگی عاطفی هستند، همیشه اولین نفری می باشند که هر چیزی را آغازمی کنند. اگر شما همیشه اولین کسی هستید که این تلاش را انجام می دهید، می تواند نشانه ای از مسائل وابستگی عاطفی باشد. خانم ها به دلیل آن که نسبت به آقایان احساسی تر هستند و غرور کمتری را دارا می باشند در برابر عشق خود بیشتر دچار افراط وابستگی عاطفی می شوند.
  • سازش و توافق برای یک رابطه عاطفی سالم امری ضروری است اما انجام این کار به طور مداوم به صوزت یک طرفه افراط در وابستگی عاطفی به شمار می آید. باید به این نکته توجه نمایید که اگر همیشه نیازهای خود را در نظر نگیرید، در واقع می توان بیان نمود که به خودتان خیانت کرده اید. بنابراین باید به این نکته توجه نمایید که بعضی مواقع لازم است که خواسته های خودتان را به طرف مقابلتان ترجیح دهید، حتی اگر مجبور شوید که مدتی از او دور بمانید.


آیا می دانید  وابستگی عاطفی با دلبستگی چه تفاوتی دارد؟

نتیجه گیری

وابستگی در هر رابطه ای امری طبیعی به شمار می آید اما نباید در آن افراط داشته باشید، زیرا با این کار شریک زندگی تان از شنا دور تر خواهد شد و روز به روز فاصله بیشتری از شما می گیرد. اگر در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به طور مرتب به شریک زندگی تان بگویید، بدون او زندگی کردن ممکن نیست، در واقع به او  این پیغام می دهید که شما در زندگی هیچ گونه استقلالی ندارید و در صورتی که  او یک روز در کنارتان نباشد، نمی توانید احساسات خود را کنترل نمایید.

جالب است بدانید با این حرف طرف مقابلتان احساس می کند مسئولیت های شریک زندگیش چندین برابر شده است و برای کمتر شدن این بار مسئولیت از شما فرار می کند و حتی ممکن است شما را برای همیشه ترک کند.

به شما توصیه می کنیم اگر وارد رابطه عاطفی شده اید باید استقلال عاطفی داشته باشید . برای کنترل وابستگی عاطفی می توانید با مرکز مشاوره تخصصی روانشناسی مجیب با مشاورینی متخصص در زمینه کنترل احساسات در زنان و آقایان و علت ابراز وابستگی شدید آن ها می توانند به شما مشاوره دهند و در تمامی روزهای هفته حتی در روزهای تعطیل این امکان را به شما می دهند که مشاورین متخصصی را در کنار خود داشته باشید، برای کسب این مشاوره های تخصصی می توانید از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق بخش نظرات پست با مشاورین خود در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه