درمان های دارویی وسواس (نظیر الانزاپین، فلوگزتین، کلومیپرامین و ترانیل سیپرومین و….)

درمان دارویی وسواس
   

درمان دارویی وسواس نسبت به سال های گذشته در میان مردم شیوع پیدا نموده است. دارو های ضد افسردگی سروتونژیک همچون مهار کننده ها باز جذب سروتونین و کلومیرفین اولین داروهای درمانی وسواسی است. مصرف این دارو ها حداقل ۳ ماه توصیه می شود و پس ازپایان دوره بیمار باید این دارو ها را با دوز پایین تر مصرف نماید.

کلمات کلیدی( درمان دارویی وسواس|درمان وسواس | وسواس | ضمیر ناخودآگاه| علایم وسواسی | بیماری وسواس|نظریه فروید|مشاوره وسواس )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

OCD معمولا با یک روان درمانی و دارو، درمان می شود و اغلب مردم متوجه شده اند که ترکیبی از دو رویکرد موثرترین راه است. روانشناسان سایت زندگی ما از مشاوران متخصص و خانواده بوده و بازدیدکنندگان می توانند جهت بهره مندی از خدمات ما با شماره  zendeghima.ir در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.


معرفی بهترین مرکز مشاوره درمان وسواس تهران

 

داروهای درمانی وسواس

درمان دارویی وسواس

داروهای ضد افسردگی از اولین درمان دارویی وسواس است که برای درمان اختلال وسواس فکری استفاده می شود.

سازمان غذا و دارو، داروهای کلومیپرامین (Anafranil)، فلوکستین (Prozac)، فلووکسامین (Luvox)، پاروکستین (Paxil، Pexeva) و سرترالین (Zoloft)را برای درمان OCD تأیید کرده است.

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای نسبت به سایر داروها می توانند بسیار موثرتر باشند، اما این داروهای ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به سایر انواع داروهای درمان دارویی وسواس ایجاد کنند و معمولا به عنوان اولین درمان توصیه نمی شوند.

علت اصلی بروز وسواس ناشناخته است، هدف اصلی از درمان دارویی وسواس همراه مشاوره درمانی برای برطرف نمودن علائم شناخته شده آن عبارتند از کج خلقی، فکر های خطرناک، کاهش اشتها و …. تا فرد بتواند به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد.

فلوکستین (پروازاک)

اولین درمان دارویی وسواس می توان به دارو فلوکستین اشاره نمود. یک قرص ضد افسردگی شناخته شده در جهان است که به عنوان یک بازدارنده یا بازخورد انتخابی سروتونین (SSRI) است که با افزایش سطح سروتونین در مغز کار می کند. Fluoxetine برای درمان OCD در بزرگسالان و کودکان در سنین ۷ و ۸ ساله تایید شده است.

فلووکسامین (Luvox)

فلووکسامین (Luvox) نیز یک قرص ضد افسردگی SSRI است که توسط FDA برای درمان اختلالات وسواس فکری در بزرگسالان و کودکان ۸ سال و بالاتر تأیید شده است.

فلووکسامین در قرص و کپسول در داروخانه های موجود است. ار دیگر دارو هایی که در درمان وسواس استفقاده می شود می توان به سرترالین، الانزاپین، فلوگزتین و … اشاره نمود.

برای مصرف این دارو ها می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تلفنی مجیب کمک بگیرید. برای بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره تلفنی ما می توانید با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷ در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل  از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل نمایید.


درباره اختلال وسواس فکری بیشتر بخوانید.

شاید برای شما هم جالب باشد درباره تصاویر ذهنی بیمار مبتلا به وسواس بیشتر بدانید.

عوارض درمان دارویی وسواس

عوارض جانبی مصرف دارو های وسواسی عبارتند از :

  • خواب آلودگی
  • دهان خشک
  • بیخوابی
  • عصبی
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • سرگیجه
  • سردرد
  • کاهش میل جنسی
  • اختلال نعوظ
  • تاری دید

در بیشتر مواقع، عوارض جانبی بعد از چند هفته مصرف دارو کاهش پیدا می کند. اگر این عوارض همچنان ادامه داشته باشد،

ممکن است پزشک شما دارو های دیگری را برای شما تجویز کند. اگر در آینده شما قصد بارداری در آینده را دارید و یا اگر باردار هستید باید به روانپزشک و یا مشاوره خود اطلاع دهید.

مشترکین می توانند به صورت آنلاین و همیشه از تمامی نقاط ایران با سایت زندگی ما تماس بگیرند و در تمامی شهر های ایران از خدمات مشاوره روانشناسی با کیفیت و تخصصی استفاده نمایند.

برای تماس یا مرکز مشاوره تلفنی مجییب می توانید در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷ تماس حاصل فرمایید.

داروهای درمان وسواس که در لیست سازمان  FDA ثبت نشده اند:

پزشک یا روانپزشک شما ممکن است دارویی را برای درمان وسواس شما تجویز کند، که این دارو توسط FDA به عنوان مثال برای گروه سنی خاصی تایید نشده باشد.

سیتالوپرام (Celexa ) و اسکلیتوپام (Lexapro) دو داروی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) هستند که گاهی اوقات برای درمان اختلال وسواسی تجویز می شوند.

(Venlafaxine Effexor) و( Duloxetine Cymbalta) دو داروی ضد افسردگی هستند که به عنوان بازدارنده های بازجذب سروتونین-نوراپی شناخته می شوند (SNRIs) که بعضی اوقات برای درمان OCD تجویز می شوند.گاهی اوقات افراد SNRI بهتر از SSRI متابولیزه می شوند، پیدا کردن این که کلاس دارو بیشتر موثر است و عوارض جانبی کمتری دارد.

درمان دارویی وسواس

گاهی اوقات برای درمان افرادی که مبتلا به وسواس هستند، نوعی از داروهای شناخته شده بنزودیازپین را تجویز می کنند.

بنزودیازپین ها در کاهش اضطراب بسیار موثر هستند، اما این داروها به عنوان یک درمان موثر برای اختلال وسواسی در نظر گرفته نمی شوند.

بیماران به این داروها همچون مواد مخدر معتاد می شوند. گاهی اوقات این داروها با SSRI تجویز می شود تا زمانی که SSRI به اثر کامل خود برسد.

برای اکثر مردم، بنزودیازپین ها برای مصرف طولانی مدت مصرف نمی شوند.

بنابراین برای آن که راه درمان موثز تر و سریع تری را برای درمان وسواس خود پیدا کنید کافیست از یک مرکز مشاوره تلفنی کمک بگیرید.

مرکز مشاوره تلفنی مجییب با مشاوران مجرب و برتر کشور آماده ارائه خدمات و مشاوره عالی در زمینه وسواس به شما مردم عزیز ایران است.

تنها کافیست با شماره تلفن۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷ در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ۰۸صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل نمایند.

نتیجه گیری

اگر شما هم جزء افرادی وسواسی هستید و وقت آن را ندارید که به روانپزشک و یا مشاوره مراجعه کنید؛کافیست گوشی تلفن خود را بردارید و با مرکز مشاوره تخصصی مجیب تماس حاصل نمایید و از مشاوران کارآزموده این مرکز مشاوره تلفنی کمک بگیرید تا بتوانید با آگاهی بیشتر از عوارض جانبی داروهای وسواسی نسبت به مصرف آن ها تصمیم گیری نمایید.

شما می توانید در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۲ شب باشماره تماس حاصل نمایید و از خدمات ویژه ای سایت زندگی ما استفاده نمایید.

سایت زندگی ما یکی از برترین مراکز مشاوره تلفنی در کشور ایران است که می توانید از هر جای این کشور پهناور با این مرکز مشاوره تماس ۲۱۲۸۴۲۹۷۷ حاصل نمایید و با مشاوران تخصصی آن به صورت تلفنی گفت و گو نمایید و مشکلات خود را بازگو کنید آنها بهترین راه حل های را در خصوص مشکلات شما در اختیارتان قرار می دهند و شما در کثری از ثانیه می توانید برای مشکلات خود مناسب ترین راه حل را پیدا کنید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه