تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

تغذیه مناسب کودکان اوتیسم
   

تغذیه مناسب کودکان اوتیسم از جمله نکاتی است که باید به آن توجه بسیاری شود در واقع کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم اغلب از رژیم های خاص استفاده می کنند و یا مکمل های تغذیه ای را برای درمان علائم دریافت می کنند. هدف، ارزیابی اثربخشی و ایمنی رژیم غذایی یا مکمل های غذایی در کودکان اوتیسم است. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در ارتباط باشید به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل.

کلمات کلیدی:(کودکان اوتیسم|تغذیه مناسب برای کودکان اوتیسم |بررسی اختلال اوتیسم در کودکان|مشاوره کودک )
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بررسی اختلال اوتیسم در کودکان

اوتیسم یک اختلال بیولوژیکی پیچیده است که با مشکلات ناشی از گفتار مشخص شده است. ناهنجاری های وضعیت یا ژست، مشکلات درک احساسات دیگران؛ احساس و تصورات نادرست، ترس و اضطراب؛ و اختلالات رفتاری مانند رفتار های اجباری، وسواس و حرکات غیر عادی است که آگاهی از تغذیه مناسب کودکان اوتیسم می تواند به آن ها کمک بسیار زیادی کند. انجمن ملی اوتیسم بر این باور است که بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به اوتیسم در انگلیس هستند که تعداد پسران چهار برابر نسبت به دختران است.

تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

علت بیماری اوتیسم در کودکان

هیچ علت خاصی مشخص نشده است، گرچه عوامل ژنتیکی و محیطی با آن مرتبط است. شواهد رو به رشدی وجود دارد که درمان از طریق تغذیه مناسب کودکان اوتیسم واقعا می تواند برای کودکان مبتلا به اوتیسم تفاوت بزرگی ایجاد کند. بسیاری از آنها مشکل هضم دارند که هضم را برای آنها مختل کرده است؛ بنابراین بازگرداندن تعادل در روده، تمرکز اصلی برای درمان تغذیه ای است. همچنین مهم است که قند خون را متعادل کنید، از جمله مواد افزودنی در مواد غذایی، شناسایی آلرژی های غذایی و کمبود مواد مغذی را شناسایی کنید و از مصرف چربی های ضروری برای درمان مطمئن شوید.

برای کودکان مبتلا به اوتیسم که علائم بیش فعالی را نشان می دهند، قند خون باید یکسان باشد.

تاثیر تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

بسیاری از والدین کودکان مبتلا به اوتیسم می گویند که کودکشان دوره های تکراری یا طولانی مدت داروهای آنتی بیوتیک را برای گوش و دیگر عفونت های تنفسی طی سال اول خود، قبل از تشخیص اوتیسم، دریافت می کرده اند. با آنکه آنتی بیوتیک های طیف خوبی از باکتری های بد را درون روده می کوبند و این به همین دلیل است که کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب ناهنجاری های روده ای دارند؛ بنابراین اگر فرزندتان مبتلا به اوتیسم باشد، بازسازی یک روده سالم از موارد حیاتی است. برای تاثیر تغذیه مناسب کودکان اوتیسم شما می توانید به سادگی، با تکمیل آنزیم های گوارش و دادن پروبیوتیک برای بازگرداندن تعادل باکتری های روده شروع کنید. هر دو اقدام به بهبودی دستگاه گوارش کمک می کنند و جذب طبیعی را بالا میبرد و نتایج بالینی مثبت در کودکان مبتلا به اوتیسم را نشان میدهد.


مطالب مفید در رابطه با کودکان جهت کسب اطلاعات بیشتر:

کنترل خشم کودکان پیش فعال

درمان تیک کودکان

تفسیر نقاشی کودکان چه کمک هایی می کند؟

عوامل موثر بر دلبستگی ایمن


تغذیه مناسب کودکان اوتیسم و تعادل قند خون

برای کودکان مبتلا به اوتیسم که علائم بیش فعالی را نشان می دهند، قند خون باید یکسان باشد. مطالعات رژیم غذایی همواره نشان می دهد که کودکان بیش از حد خوردن قند بیشتری نسبت به سایر کودکان مصرف می کنند. تحقیقات دیگری تایید کرده اند که مشکل اصلی خود قند نیست بلکه فرم هایی است که در آن وجود دارد، عدم وجود تغذیه مناسب کودکان اوتیسم و رژیم غذایی متعادل و کلی متابولیسم غلظت گلوکز را بیشتر می کند. مطالعه در رابطه با ۲۶۵ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که بیش از سه چهارم از آنها تحمل غیر طبیعی گلوکز را دارند؛ یعنی بدن آنها قادر به رسیدگی به قند نیست و سطح قند خون متعادل را حفظ نمی کند.

بررسی افزایش چربی های امگا ۳

نقص در چربی های ضروری در کودکان مبتلا به اوتیسم رایج است. انجام یک تحقیقات توسط دکتر گوردون بل نشان داده است که برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم دارای نقایص آنزیمی هستند که چربی های ضروری را از غشای سلول های مغز حذف می کنند. این به این معنی است که یک کودک مبتلا به اوتیسم نیاز به مصرف بیشتر چربی های ضروری را نسبت به میانگین دیگر کودکان دارد. تغذیه مناسب کودکان اوتیسم می تواند تمرکز کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود می بخشد. جهت مشاوره تخصصی به صورت تلفنی در رابطه با این موضوع می توانید با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید.

گلوتن آزاد بدون کازئین رژیم غذایی

این محبوب ترین و شناخته شده ترین مداخله در رژیم غذایی برای کودکان اوتیسم است. کودکان مبتلا به اوتیسم دارای روده هایی هستند که عمدتا یا به اصطلاح نشتی می کند. کازئین، گلوتن ضعیف هضم شده را به جریان خون جایی که پروتئین در عملکرد عادی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و بر عملکرد و رفتار ذهنی نیز تاثیر می گذارد، می برد؛ بنابراین پیشنهاد می شود که با حذف مواد غذایی حاوی گلوتن و کازئین از رژیم غذایی و تغذیه مناسب کودکان اوتیسم، رفتارهای اوتیسمی در آنها کاهش یابد.

حذف مواد افزودنی از مواد غذایی

اعتقاد بر این است که کودکان مبتلا به اوتیسم قادر به تحمل طیف وسیعی از مواد افزودنی از قبیل:

  • آسپارتام
  • MSG،
  • رنگ مصنوعی مانند (E110)
  • تارتازین (E102)
  • کارماییزین (E122)، Ponceau 4R (E124)
  • و بنزوات سدیم (E211)

که منجر به بروز رفتارهای نامطلوب می شود، نیستند. در حالی که اجتناب از مواد افزودنی خاص بسیار رایج است، تحقیقات کمی در مورد اثرات افزودنی مواد غذایی در تغذیه مناسب کودکان اوتیسم انجام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید و از خدمات برترین متخصصین بهره مند شوید.

تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

روغن گیاهی در تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

رژیم غذایی کودکان اوتیسم باید حاوی روغن های گیاهی مانند کندر باشد که به کم شدن اضطراب و کاهش احساس های منفی در آن ها می انجامد. روغن نعنا برای آن ها مفید است و می تواند آرامشبخش باشد و عملکرد مغز آن ها را بهبود ببخشد. ویتامین دی، لازم است بدانید که کودکان اوتیسم اکثرا دچار کمبود ویتامین دی هستند. تغذیه مناسب کودکان اوتیسم می تواند حاوی ال کارنیتین باشد. این یک نوع آمینو اسید است که می تواند مکانیزم عملکرد آن ها را بهتر کند.

پروبیوتیک در تغذیه مناسب کودکان اوتیسم

خوردن روزانه این ماده یا استفاده از آن در رژیم غذایی کودکان اوتیسم می تواند به سلامتی معده و روده آن ها کمک شایانی کند. بیشتر غذاهای حاوی مواد شیمیایی هستند که برای این کودکان مشکل آفرین است. مواد غذایی سالم و بدون مواد نگهدارنده می تواند سلامت آن ها را بهبود ببخشد. خوردن فیبر به سیستم گوارشی آنها کمک فراروانی خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره از برترین متخصصان کشور که در سایت زندگی ما گرد آمده اند می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با آن ها تماس حاصل نمایئد. حتی در ایام تعطیل هم می توانید از سراسر ایران این کار را انجام دهید. ضمنا برای کسب اطلاعات در رابطه با تغذیه مناسب کودکان اوتیسم می توانید بدون گرفتن کد یا صفر با شماره زیر تماس برقرار کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه