تصمیم خود را برای ترک سیگار به خانواده و دوستانتان بگویید

ترک سیگار
   

ترک سیگار چگونه ممکن است؟ هنگامی که شما تصمیم به ترک سیگار می روید، می توانید به پیدا کردن آنچه که انتظار دارید که از طریق این روند کار می کند کمک کنید. بعضی از افراد فقط چند مورد از علائم خفیف را هنگام ترک سیگار تجربه می کنند اما برای دیگران سخت تر می شوند.

در حالی که ترک سیگار می تواند چالش برانگیز باشد، می تواند به شما در برخی علائمی که بدن شما از آسیب های ناشی از سیگار کشیدن به دست می آورد، کمک کند.

کلمات کلیدی:(ترک سیگار|عوارض سیگار کشیدن|درمان ترک سیگار|درمان سیگار کشیدن|مشاوره ترک سیگار  )

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بسیاری از افراد علائم ترک خود را پس از دو تا چهار هفته به طور کامل از بین می برند، اگرچه ممکن است برای بعضی دیگر طول بکشد. علائمی که در آن زمان وجود دارد و می آیند. به یاد داشته باشید، این امر منتقل خواهد شد، و اگر احساسات و خواسته هایتان را به چالش بکشید، احساس خوبی خواهید داشت.

کمک خانواده و دوستان برای ترک سیگار

ترک سیگار

خانواده و دوستان خود را در صف ترک سیگار و مواد مخدر قرار دهید و از آنها بخواهید از شما حمایت کنند. به عنوان مثال، از آنها بخواهید که از اطراف شما نروند، سیگار نکشند و شما را مجبور به ترک سیگار کنند. اجتناب از رفتن به مکان و برقراری ارتباط با افرادی که دچار سیگار کشیدن هستند. بعضی از مکان ها و برخی افراد به طور مستقیم با ذهنیت شما تداخل دارند و اثرات روی روان شما باعث تحریک شما از استفاده مجدد از سیگار می شود. بنابراین، اگر شما تصمیم به ترک دارید از آنها اجتناب کنید.


شاید اینها هم سودمند باشد

اعتیاد به سیگار: ترک سیگار با دوری از افراد سیگاری

داروهای ترک سیگار و بررسی عملکرد آن ها

مصرف سیگار : تحمل بوی بد دهان یک سیگاری برای افراد خانواده


علائم هنگام ترک سیگار

علائم رایج در طول بهبودی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گرایش ها – این ممکن است در ابتدا قوی باشد، اما معمولا معمولا چند دقیقه طول می کشد. اگر شما در برابر هر یک از آنها مقاومت کنید، در زمان کمتری قدرتمند خواهند شد
  • بی دقتی و مشکل در تمرکز یا خوابیدن – این ها در بدن شما ایجاد می شوند تا وقتی که سیگار نکشید. آرامش و تنفس عمیق می تواند کمک کند. همچنین توصیه می شود که مصرف کافئین خود را کاهش دهید زیرا هنگامی که شما سیگار را ترک می کنید، بدن شما تقریبا دو برابر کافئین را به طور معمول جذب می کند، که می تواند باعث احساس اضطراب، تحریک پذیر و بی قراری
    ، خشم، خلق و خوی افسرده شود – این ها همه طبیعی است: هراس نداشته باشید. فقط بپذیرید که برای مدتی احساس عاطفی خواهید کرد و آنرا منتقل خواهید کرد.
  • افزایش اشتها و افزایش وزن – ممکن است چند هفته طول بکشد. برنامه ریزی پیش رو می تواند کمک کند. بهتر است در کانال بهداشتی نکاتی در مورد مدیریت افزایش وزن هنگام ترک شما داشته باشد.

بسیاری از افراد علائم ترک خود را پس از دو تا چهار هفته به طور کامل از بین می برند، اگرچه ممکن است برای بعضی دیگر طول بکشد. علائمی که در آن زمان وجود دارد و می آیند. به یاد داشته باشید، این امر منتقل خواهد شد، و اگر احساسات و خواسته هایتان را به چالش بکشید، احساس خوبی خواهید داشت.

علایم رایج ترک سیگار

علائم رایج که ممکن است شما تجربه کنند – که همچنین تصویب می شود – عبارتند از:

  • نشانه هایی مانند سرفه، گلودرد و عطسه
  • یبوست
  • سرگیجه یا سرگیجه
  • زخمهای دهان.

با گذشت زمان، شما این علائم را ضعیف تر خواهید دید و در مورد سیگار کشیدن کمتر فکر می کنید. اگر علائم شدید یا طولانی مدت دارید، ممکن است لازم است برای بحث در مورد آنها با یک متخصص بهداشت و یا یک متخصص کمکی یا مشاور کمک بگیرید.

همچنین ممکن است به استفاده از داروهای جایگزین نیکوتین یا ترک دارو روی آورید. در روزهای اول و هفته هایی که سیگار را ترک می کنید، افزایش و کاهش احساسات داشته باشید. تغییرات بزرگی در زندگی شما می تواند به طور طبیعی منجر به احساسات شدید شود. برخی افراد توصیف می کنند که سیگار کشیدن را احساس می کنند چون احساس می کنند که دوستشان را از دست می دهید. تا زمانی که متوجه شوید که این فقط یک مرحله است و احساس شما عادی است، می توانید از طریق خانوده و دوستان به راحتی بدون سیگار احساس راحتی کنید.

بازیابی سلامتی با ترک سیگار

ترک سیگار

دانستن اینکه چقدر سریع می توانید با ترک خود را بازیابی کنید می تواند کمک کننده باشد:

  • در عرض شش ساعت ضربان قلب شما کاهش می یابد و فشار خون شما پایدارتر می شود.
  • ظرف یک روز جریان خون شما تقریبا پایدار خواهد بود، سطح مونوکسید کربن خون شما کاهش خواهد یافت و اکسیژن به راحتی به قلب و عضلات خود می رسد.
  • ظرف مدت یک هفته احساس سلیقه و بوی شما بهبود می یابد.
  • در عرض سه ماه شما سرفه نخواهید کرد و خس خس سینه نخواهید داشت ، عملکرد و گردش خون شما به دست و پا بهبود خواهد یافت و ریه ها در از بین بردن مخاط، قیر و گرد و غبار بهتر خواهند شد.
  • در عرض شش ماه سطح استرس شما احتمالا کاهش یافته است، و شما کمتر احتمال سرفه کردن و خلط می کنید.
  • پس از یک سال، ریه های شما سالم خواهند بود و تنفس راحت تر خواهد بود.
  • در طی دو تا پنج سال خطر ابتلا به بیماری قلبی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (و همچنان در طول زمان ادامه خواهد یافت)
  • در عرض پنج سال، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم کم می شود
  • بعد از ۱۰ سال خطر ابتلا به سرطان ریه کمتر می شود اگر سیگار نکشید.
    پس از ۱۵ سال خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی شبیه به فردی است که هرگز سیگار نکشید.

 

مشاور مجیب برای ترک سیگار

نیمی از همه افرادی که تا به حال سیگار می کشند ترک کرده اند و بنابراین شما می توانید. اگر سعی کرده اید سیگار را ترک کنید و کار نکرد، می توانید از آنچه که قبلا آموخته اید استفاده کنید، بنابراین می توانید این بار موفق شوید. آن هنگام ترک بسیار سخت است، اما هنگامی که شما انجام می دهید، شما احساس می کنید بهتر و سالم ترید.

مزایای بسیاری برای لگد زدن به عادت سیگار وجود دارد. برای کاهش بسیاری از مشکلات سلامتی که شامل انواع مختلفی از سرطان، مشکلات قلبی و تنفسی است سیگار را ترک کنید. با این حال، به منظور موفقیت در ترک، شما نیاز به کشف دلیل اینکه شما چرا باید ترک کنید، دارید. به عنوان مثال،شما می توانید یک الگوی خوب برای خواهر و برادر جوان خود باشید، انرژی بیشتری خواهید داشت و یک ورزشکار خوب خواهید بود. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای ترک سیگار از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه