برنامه ریزی ترک سیگار بر روی تقویم

برنامه ریزی ترک سیگار
   

برنامه ریزی ترک سیگار چگونه میسر می گردد؟ سخت ترین بخش در مورد ترک، عادت هایی است که با آن کنار می آیند. به عنوان مثال، اگر با دوستان خود سیگار کشیدید هنگامی که با هم جمع میشوید، سخت است با آنها بجنگید و سیگار نکشید. بهترین روش برای جلوگیری از سیگار کشیدن این است که خودتان را در موقعیت هایی قرار ندهید که افراد سیگاری سیگار می کشند و از مکان هایی که از سیگار استفاده می کنند فاصله بگیرید.   تصمیم بگیرید که چرا شما میخواهید ترک کنید و دلیل آن را بنویسید – «احساس بهتر»، «سریعتر»، و غیره. این به شما انگیزه میدهد و به شما یادآوری میکند که چرا شما در وهله اول ترک کردید.

کلمات کلیدی:(برنامه ریزی ترک سیگار|ترک سیگار|عوارض سیگار کشیدن|درمان ترک سیگار|درمان سیگار کشیدن|مشاوره ترک سیگار  )

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

  • اجتناب از مکان ها و موقعیت هایی که شما معمولا سیگار می کشید.
  • با افرادی که سیگار می کشند، زمان کمتری صرف کنی
  • با دوستان خود، به مرکز خرید و یا سینما ها، به مکان های غیر سیگاری بروید
  • الکل مصرف نکنید الکل احتمالا اراده را کاهش می دهد و شانس را برای کشیدن سیگار افزایش می دهد.
  • اگر خانواده شما سیگار می کشند، از آنها بخواهید در اطراف شما سیگار نکشند
  • در طول چند هفته اول فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید تا سیگار را ترک کنید اگر خود را مشغول نگه دارید، راحت تر می شود.

شاید اینها هم مفیدباشد

اعتیاد به سیگار: ترک سیگار با دوری از افراد سیگاری

داروهای ترک سیگار و بررسی عملکرد آن ها

مصرف سیگار : تحمل بوی بد دهان یک سیگاری برای افراد خانواده


احساس پس از ترک سیگار

برنامه ریزی ترک سیگار

اگر شما سیگاری منظمی هستید، بدن شما همیشه در معرض مصرف نیکوتین و سایر مواد شیمیایی است. شما احتمالا برخی از نشانه های ترک سیگار را احساس خواهید کرد. این بدان معنی است که شما ممکن است سردرد داشته باشید، احساس آرامش نکنید، ناراحت یا عصبی باشید یا ممکن است فقط به سیگار تمایل داشته باشید.

پیدا کردن کسی که می توانید در آن زمان تماس بگیرید وقتی احساس می کنید که لحظه ای ضعیف دارید و می خواهید سیگار بکشید. این شخص باید بداند که شما در حال تلاش برای ترک هستید و می تواند به تمام دلایلی که شما تصمیم گرفتید سیگار را ترک کنید یادآوری کند.

برنامه ریزی ترک سیگار

راه های بسیاری برای برنامه ریزی ترک سیگار وجود دارد و بعضی از آنها بهتر از دیگری کار می کنند. درمان جایگزینی نیکوتین، داروهای تجویزی و سایر روش ها در دسترس است. در مورد روش های ترک بیشتر بیاموزید تا بتوانید بهترین روش را پیدا کنید. این نیز یک ایده خوب است که با دکتر یا مشاور خود صحبت کنید و مشاوره و حمایت دریافت کنید.

پشتیبانی یکی دیگر از بخش های کلیدی برنامه شماست. برنامه های توقف سیگار، جلسات نیکوتین، مواد خودپس از جمله کتاب ها و جزوات و مشاوران می توانند کمک خوبی باشند. همچنین به خانواده، دوستان و همکاران خود بگویید که شما ترک کرده اید. آنها می توانند به شما کمک و تشویق کنند، که باعث افزایش شانس ترک می شود.

همانطور که برنامه ریزی ترک سیگار  را انجام می دهید، ممکن است درباره میزان موفقیت بسیاری از روش های مختلف در دسترس شگفت زده شوید. به دلایل بسیاری، میزان موفقیت آنها بسیار دشوار است. اول، نه همه برنامه ها موفقیت را به همان شیوه تعریف می کنند. آیا موفقیت به این معنی است که فرد در انتهای برنامه سیگار نکشد؟ پس از ۳ ماه؟ ۶ ماه؟ ۱ سال؟ آیا سیگار کمتر کشیدن (به جای متوقف شدن به طور کامل) به عنوان موفقیت به حساب نمی آید؟ اگر روشی که شما در نظر می گیرید، یک نرخ موفقیت خاص را بپرداید، اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تعیین موفقیت و نوع پیگیری برای تأیید نرخ ارائه می شود.

 

آیا اگر سیگار را ترک کنم، وزن بیشتری خواهم داشت؟

بسیاری از مردم نگران هستند که پس از ترک سیگار، وزن خود را افزایش دهند. در حقیقت، بسیاری از افراد کمی بدست می آورند اما به اندازه کافی تغییر نمی کنند. مردم به دلیل عدم مصرف سیگار، وزن پیدا نمی کنند. آنها وزن می گیرند، زیرا شروع به خوردن بیشتر می کنند. اغلب افراد احساس گرسنگی نیکوتین را اشتباه می گیرند و سپس سعی می کنند این احساس ناراحت کننده را از بین ببرند. سیگاری ها نیز برای داشتن چیزی در دست و دهان خود استفاده می کنند تا بتوانند غذا را جایگزین نگه داشتن سیگار کنند.برای جلوگیری از به دست آوردن وزن، این موارد را امتحان کنید:

  • وقتی احساس ناراحتی میکنید، به جای غذا خوردن آب بخورید.
  • اسنک هویج، کرفس، و دیگر غذاهای سالم به جای سیگار کشیدن.
  • ورزش. این امر همچنین باعث می شود ذهن شما از سیگار کشیدن دور شود
  • مشغول باشید اگر دیگر چیزها را انجام دهید، گرسنه نیستید.

مدیریت علائم ترک سیگار

اگر چه علائم ترک اعتیاد به چالش کشیده می شود، راههایی وجود دارد که می توانید به خودتان کمک کنید:

  • لیستی از دلایلی را که تصمیم گرفته اید ترک کنید و آن لحظات را برای زمانی که سعی در سیگار کشیدن دارید، نگهدارید.
  • برنامه ریزی کنید و مشغول باشید
  • دوستان و خانواده را درگیر کنید تا از شما دور نشوند و انگیزه ی شما را حفظ کنند.
  • تنفس عمیق انجام دهید
  • نوشیدن آب

چه کاری می توانم برای کمک به خودم در ترک سیگار انجام دهم؟

برنامه ریزی ترک سیگار

  • اگر قبل از آن تلاش کرده اید، فکر کنید که چرا کار نمی کند. شما می توانید این کار را برای موفقیت خود انجام دهید
  • به خانواده و دوستان خود بگویید که ترک کرده اید. از آنها بخواهید که شما را سیگاری ندانند، زیرا شما جدی هستید. از آنها بخواهید که شما را در معرض سیگار کشیدن قرار ندهند و سیگار نزنند.
  • همه سیگار ها، فندک ها را بیرون بکشید. اگر بخواهید سیگاری نباشید، دیگر نیازی به این چیزها نیستید.
  • با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد روش های جایگزین نیکوتین بدون نسخه مانند پچ نیکوتین، آدامس، یا داروهای تجویزی مانند اسپری ها یا داروهای غیر نیکوتین صحبت کنید. با این حال، برای استفاده از این محصولات، مهم است که آنها را به درستی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز توضیح می دهد که چگونه از آنها استفاده کنید.
  • پیوستن به گروه پشتیبانی در مدرسه، در جامعه و یا آنلاین.
  • پیدا کردن کسی که می توانید در آن زمان تماس بگیرید وقتی احساس می کنید که لحظه ای ضعیف دارید و می خواهید سیگار بکشید. این شخص باید بداند که شما در حال تلاش برای ترک هستید و می تواند به تمام دلایلی که شما تصمیم گرفتید سیگار را ترک کنید یادآوری کند.

مشاوره مجیب برای برنامه ریزی ترک سیگار

در عرض چند هفته، نیکوتین از بین خواهد رفت و شما بیشتر احساس خوبی خواهید کرد. در ابتدا شما ممکن است احساس نا امیدی، خجالت زدگی یا افسردگی داشته باشید. ممکن است به نظر برسد که شما تنها در رنج و تنهایی خود هستید و هیچکس نمی فهمد که چه چیزی را می گذرانید. اگر چه این سخت خواهد بود، این احساسات با گذشت زمان از بین می رود. پس از گذشت چند هفته، شما سخت ترین قسمت ترک را خواهید داشت – اعتیاد به مواد فیزیکی، زمانی که بدن شما احساس می کند نیاز به نیکوتین دارد.

با این حال هنوز ممکن است دشوار باشد که در برابر داشتن سیگار مقاوم باشید.  برخی افراد خیلی زود، عادت های قدیمی خود را می یابند و دوباره خود را معتاد می کنند. ترک بسیاری از مردم سخت است. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای برنامه ریزی ترک سیگار از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه