اختلال شخصیت دون ژوان

اختلال شخصیت دون ژوان
   

اختلال شخصیت دون ژوان چیست؟

دون ژوان شخصیت افسانه ای اسپانیایی است که اظهار می کرد علاقه شدید جنسی به قربانیان خود داشته است. در حالی که به اندازه قربانیان، خود انگیختگی جنسی نداشت. شخصیت این مرد به آهستگی وارد ادبیات آسیب شناسی بیماری های روانی شده است. از این رو، دون ژوان بودن به خصلت برخی از مردانی اشاره دارد که با تظاهر به علاقه به روابط جنسی، خود را هایپر نشان می دهند. اکثر دون ژون ها پس از رسیدن به مراد خویش، دیگر علاقه ای به آن زن نشان نمی دهند. این حالت را ساتیریازیس یا میل جنسی افراطی و بیمارگونه هم می گویند.

کلمات کلیدی:(اختلال شخصیت|اختلال شخصیت دون ژوان| میل جنسی افراطی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

دون ژوان کیست؟

اگر بخواهیم تیپ شخصیت دون ژوان را از منظر روانشناسی بررسی کنیم، دون ژوان فردی است که قادر به برقراری ارتباط عاطفی و عشق ورزیدن به همسر خود نیست. یکی از مهم ترین اختلالات شخصیت که منجر به اختلال دون ژوان و هرزه‌گری جنسی در مردان می شود، اختلال شخصیت خودشیفته یا نارسیستیک است. دون ژوان نه می تواند دوست بدارد و نه دوست داشته شدن را باور می‌کند. او یک حالت پارانویا و بدبینی نسبت به پیغام های دوست داشته شدن از شریک عشقی خود دارد. احساس می کند اگر کسی دوستش داشته باشد، حتما می خواهد از او بهره برداری خاصی بکند. در واقع به بیان ساده تر، به هیچ زنی اعتماد نمی کند.

در حقیقت این مردان تنها با بدن زنان ارتباط برقرار می کنند نه با ذات درونی آن ها. در واقع هدف این شخصیت ها به دست آوردن است نه رابطه داشتن. آن ها می خواهند زن را به دست بیاورند، تصاحب کنند و بعد با رها کردنشان، میل به انتقام جویی خود را که از رابطه با مادر ناکام کننده ریشه گرفته، ارضا نمایند.

 

میل جنسی افراطی

ویژگی افرادی که دچار اختلال دون ژوان هستند

اصطلاح اختلال دون ژوان عموما برای مردان به کار برده می شود. مردانی که در یک زمان می توانند وارد روابط جنسی متعدد شوند و اشتیاق شدیدی برای رابطه جنسی با زنان دارند. آن ها از درگیری های عاطفی دوری می کنند و هیچ گاه توانایی برقراری ارتباط عاطفی عمیق با زنان را ندارند.

آن ها اصولا میل و اشتیاق شدیدی به فتح کردن قله ها دارند، به خصوص اگر زن های مورد نظرشان دور از دسترس، سرد و بی اشتیاق به نظر برسند. برای آن ها اهمیتی ندارد که زن مورد نظر چقدر دور از دسترس باشد، آن ها بالاخره قله را فتح خواهند کرد. داستان با به دست آوردن قله تمام نمی شود، آن ها برای ماندن وارد رابطه ای نمی شوند. فقط می خواهند فاتح باشند و پس از فتح، قله را ترک می کنند.

مردان دارای اختلال دون ژوان، برای پنهان کردن حس حقارت عمیقشان، خود را درگیر روابط می کنند. آن ها مردانی با ظاهر جذاب، با سرو زبان، از لحاظ جنسی فعال، دلربا و خوش تیپ هستند. این مردان تمایل شدیدی دارند که از نظر جنسی فعال به نظر برسند و جنس مخالف آن ها را اینگونه تصور کند. در حالیکه ممکن است در واقعیت خود انگیختگی جنسیشان به اندازه شریک جنسی نباشد.

افراد دارای اختلال دون ژوان، تمایل به دوست داشته شدن ندارند بلکه بیشتر نیاز به تحسین دارند. دوست داشته شدن برای آن ها از جانب دیگران خطرناک است و فکر می کنند اگر کسی آن ها را دوست داشته باشد، نیت بهره گرفتن از آن ها را دارد.


خیانت مردان و تأثیر آن بر زندگی مشترک را کشف کنید.

درمورد ریشه های خیانت مردان بیشتر بخوانید.

شاید مطالعه درمورد اختلال ملال جنسیتی برای شما جذاب باشد.


مردانی که دچار اختلال دون ژوان هستند، به دنبال چه زنانی می روند؟

مردانی که اختلال دون ژوان دارند، دنبال افرادی هستند که به دست آوردنشان سخت و خسته کننده باشد. دون ژوان فقط می خواهد قدرتش را محک بزند. هیچ گاه شکستش را قبول نمی کند و همیشه تا مرز پیروزی جلو می رود. دون ژوان یک مبارز قدرتمند است و برای انسان های ضعیف هیچ وقتی ندارد.

تجربه نشان می‌دهد که دون ژوان ها به دو نوع از زنان بیشتر علاقه نشان می دهند:

دسته‌ اول زنان مورد علاقه دون ژوان ها

دسته‌ اول زنان، به دلیل شرایطشان مورد استقبال می‌باشند. شرایطی مثل زیبایی، ثروت، شهرت، مقام، و… . در این حالت مرد خودشیفته، خود را به او فرافکنی می‌کند. انگار خود اوست که دارای چنین محسنات و خوبی هایی است. مشاوران معتقدند زن اینجا وسیله ای است برای افزایش هرچه بیشتر خودشیفتگی مرد. البته در این مورد باز هم مردان خودشیفته مراقب هستند که زنان از آن ها در هیچ یک از این ابعاد برجسته‌تر و بالاتر نباشد. و اگر احساس کنند که بالاتر است، به سرعت او را تخریب می کنند.

مردانی که اختلال دون ژوان دارند، دنبال افرادی هستند که به دست آوردنشان سخت و خسته کننده باشد. دون ژوان فقط می خواهد قدرتش را محک بزند. هیچ گاه شکستش را قبول نمی کند و همیشه تا مرز پیروزی جلو می رود. دون ژوان یک مبارز قدرتمند است و برای انسان های ضعیف هیچ وقتی ندارد.

دسته‌ دوم زنان مورد علاقه دون ژوان ها

 

دسته دوم زنانی هستند با هویت هایی بسیار کمرنگ. به عقیده روانشناسان، این زنان تنها می توانند به صورت یک دنباله در کنار مرد خودشیفته باشند. این زنان، مرد خودشیفته را دائما تحسین می‌کنند و شخصیت او دائما باد می‌شود و بالا می رود. دون ژوان ها به جای عشق در رابطه، حس مالکیت زیادی دارند. در حقیقت زن در کنار آن ها مانند ماشین و لوازم زندگیشان است.

 

اختلال شخصیت دون ژوان

درمان اختلال دون ژوان در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

بهترین راه درمان اختلال دون ژوان، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. اختلال دون ژوان، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه