سندروم پاریس و راه غلبه بر آن را بشناسیم

سندروم پاریس
   

سندروم پاریس چیست؟ وقتی اسم پاریس را می شنوید، میز شام و رستوران های مجلل، مردم با فرهنگ و کوچه های شیک برایتان تداعی می شود. در علم روانشناسی موضوعی با عنوان سندروم پاریس مطرح شده است که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم. لطفا تا پایان مقاله با سایت زندگی ما همراه باشید.

اجازه بدهید این موضوع را با ذکر یک نمونه توضیح دهیم. تصور کنید شما از طریق داستان ها، فیلم ها، تئاترها و شعرهای مختلف تصویری زیبا از شهر پاریس در ذهنتان ساخته بودید. تصویری که در آن، به مغازه ها مراجعه می کردید و با مغازه داران پاریسی شروع به صحبت کردن می کردید؛ به قول معروف گل می گفتید و گل می شنیدید!

سندروم پاریس

در ذهنتان مردمان با فرهنگ اصیل، خیابان های آرام و شیک، پرنده های زیبا و در یک کلام تصویر به شدت ایده آل و رویایی پرورانده بودید. مدتی می گذرد و شرایط برای مسافرت کردن شما به شهر پاریس فراهم می شود. وارد شهر پاریس می شوید و ناگهان متوجه می شوید آنچه که در ذهنتان از شهر پاریس ساخته بودید تصویری غیر حقیقی بوده و چیزی جز وهم نیست.

اینجاست که سندروم پاریس وارد ماجرا می شود و بحث داغ می شود. شما از شهر پاریس، تصویری ساخته بودید که با حقیقت فاصله داشته است. این فاصله باعث می شود شما احساس ناامیدی و نگرانی کنید و حتی گاهی دچار واکنش های روحی – روانی شدید شوید. حتی احتمال دارد آن قدر احساس اضطراب و ناامیدی کنید که نیاز به بستری شدن در شما نمایان شود.

سندروم پاریس

متخصصان و محققان حوزه روانشناسی، احساس ناامیدی، نگرانی و اضطراب شدید به دلیل عدم تطابق تصویر ذهنی و حقیقت را سندروم پاریس می نامند. به باور پژوهشگران، توریست های ژاپنی بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلای به این اختلال یا عارضه روحی – روانی هستند.

سندروم پاریس می تواند در هر فردی ایجاد شود و به نژاد، جنسیت، و سن افراد ربطی ندارد. شاید در افراد مذهبی که از بیت المقدس به عربستان و مکه سفر می کنند یا در افرادی که از ایران برای مسافرت کردن به هندوستان می روند نیز سندروم پاریس اتفاق بیفتد.

نیکولاس بوویر در کتاب خاطراتش در سال ۱۹۶۳ اذعان کرد: شما خیال می کنید که در حال سفر هستید اما دیری نمی پاید شما متوجه می شوید که این سفر است که شما را تحت تاثیر قرار داده است!

بوویر عمیقا احساسات توریست هایی که برای سیر و سیاحت به پاریس سفر می کرده اند را درک می کند. او معتقد است که پاریس در طی سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده و از آن پاریسی که نماد زیبایی و مکان رمانتیک بوده فاصله گرفته است. دیگر آن مغازه های شیک، مردمان خنده رو و مبتسم که لباس های جالبی می پوشند وجود ندارد. همه چیز تغییر کرده و افراد نیز افراد سابق نیستند!

به جای آن سکوت دلپذیری که بر شهر حاکم بوده، صدای ترافیک و بوق های ممتد شنیده می شود. گارسون ها دیگر گارسون های مودب سابق نیستند و بی ادبی پیش خدمت های رستوران ها آزار دهنده است. مشکلات زبانی مانع بزرگی برای صحبت کردن با مردمان پاریس است و شما احساس می کنید گنگ هستید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندروم پاریس می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

چگونه با سندروم پاریس مقابله کنیم؟

سندروم پاریس در سطرهای بالا توضیح داده شد و امیدواریم تا اینجای مقاله مفهوم سندروم پاریس را درک کرده باشید. سندروم پاریس می تواند در هر فردی ایجاد شود و به نژاد، جنسیت، و سن افراد ربطی ندارد. شاید در افراد مذهبی که از بیت المقدس به عربستان و مکه سفر می کنند یا در افرادی که از ایران برای مسافرت کردن به هندوستان می روند نیز سندروم پاریس اتفاق بیفتد.

به موجب سندروم پاریس فرد دچار گیج شدن، وهم و خیال، و گاهی دچار احساس زوال و نابودی شخصیت می شوند و برای لحظاتی شخصیت و احساساتشان را از دست می دهند.

توصیه می شود هنگام سفر کردن به شهر پاریس چند کلمه ای پاریسی یاد بگیرید و فرهنگ لغت پاریسی به همراه داشته باشید. سعی کنید تا حدودی به زبان فرانسوی مسلط شوید تا هنگام صحبت کردن با مردمان پاریس احساس لال بودن به شما دست ندهد.

مقالات پیشنهادی مجیب

شاید صحبت های مردم پاریس را به طور کامل درک نکنید، این بدیهی است که یک فرد ایرانی نباید هم زبان فرانسوی را به طور کامل بفهمد. اما آنگونه هم رفتار نکنید که گویی هیچ کدام از واژه های فرانسوی را نشنیده اید. امروزه که به تکنولوژی های نوین دسترسی دارید کارتان راحت تر شده و به سادگی می توانید فرهنگ لغت های آنلاین را به کار بگیرید.

قبل از سفر کردن به پاریس حتما به خاطر داشته باشید که شهر پاریس با آن چه که در فیلم های سینمایی دیده اید عمیقا تفاوت دارد. سعی کنید واقع بین باشید و نه تنها از پاریس بلکه از هیچ مکانی تصویر خیالی ایده آل در ذهنتان ایجاد نکنید.

سایت زندگی ما سندروم پاریس

سندروم پاریس

سعی کنید یک دوست ایرانی که به فرانسوی مسلط است را در کنارتان داشته باشید. این مورد اکسیری است بر دردهای ناشی از تفاوت های شدید فرهنگی! در پاریس چاق سلامتی ما ایرانی ها رواج ندارد و باید بهتر است که فردی ایرانی که به فرهنگ فرانسوی آشناست با شما همراه باشد.

خونسردی تان را حفظ کنید و از سفرتان لذت ببیرید. فارغ از تصویر ایده آلی که در ذهنتان است سعی کنید از واقعیت های موجود در شهر پاریس لذت ببرید. اگر احساس اضطراب کردید حتما با یک مشاور تماس بگیرید و موضوع را با او در میان بگذارید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه راهکارهای غلبه کردن بر سندروم پاریس آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه