روانشناسی حرکات دست و بازو در زبان بدن

روانشناسی حرکات دست
   

روانشناسی حرکات دست و بازو در زبان بدن چگونه امکان پذیر است؟ ما در مورد زبان بدن در این بخش صحبت می کنیم. دست ها اشاره گران ما هستند، سخنران خوب همیشه به دستانش کمک می کند تا کلمات خود را بهتر بیان کند. آیا شما یک موضوع را در نظر گرفتید؟ ما همچنین وقتی که ناخودآگاه صحبت می کنیم، دست ها را حرکت می دهیم، این حرکات برای گفتن زیاد است، و ما به اطلاعات مفیدی در مورد زبان بدن خواهد داد.

کلمات کلیدی:(روانشناسی حرکات دست| زبان بدن|روانشناسی زبان بدن )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

انواع روانشناسی حرکات دست

روانشناسی حرکات دست

احساس با دست

چگونگی تماس با دیگران، احساسات شما را در مورد آنها نشان می دهد. هنگامی که آنها را به طور کامل با دست های خود لمس می کنید، نشان دهنده عشق، آشنایی و علاقه است. لمس دیگران، فقط در نوک انگشتان خود، به معنی علاقه کمتر یا حتی کمی خشم است.

وقتی کسی دست شما را لمس کند، دستانش گرم است، به این معنی است که او تقریبا راحت و گرم است. دست های سرد و مرطوب نشان می دهد که فرد عصبی و هیجان زده است. البته، لزوما نه به خاطر شما، ممکن است تحت تاثیر محیط  و شرایط قرار گیرد.

دست رو به بالا

به طور معمول کف دست بر مردم تأثیر مثبتی دارند. این حرکت در هنگام قراردادن یا جبران یک موضوع موثر است. باز بودن کف دست ها با بازوها به معنای پذیرش، وضوح و اعتماد است. این حرکت، اگر همراه با تکان دادن شانه ها، می تواند به معنی تسلیم شدن یا اعتراف به ضعف باشد. همانطور که می گویید، “من آگاه نیستم”.

دست رو به پایین

این حرکت به معنای اعتماد به نفس است و نشان می دهد که شما کار خود را می دانید. اما همچنین به معنای استحکام و عدم انعطاف پذیری است. کف دست با انگشتان صاف رو به پایین نشان دهنده احساس قدرت، حتی سلطه یا مبارزه است. اگر کسی به این طریق با شما صحبت کند، به این معنی است که او ذهن خود را تغییر نخواهد داد و احتمالا باید روش خود را تغییر دهید. اگر این حرکت با تأثیر کمتری همراه باشد، مخالفت قوی وجود دارد.

دست ها را در پشت قرار دادن

روانشناسی حرکات دست

چگونگی تماس با دیگران، احساسات شما را در مورد آنها نشان می دهد. هنگامی که آنها را به طور کامل با دست های خود لمس می کنید، نشان دهنده عشق، آشنایی و علاقه است. لمس دیگران، فقط در نوک انگشتان خود، به معنی علاقه کمتر یا حتی کمی خشم است.

زبان بدن دست در این مورد، به طور معمول، درجه ای از اعتماد به نفس را نشان می دهد، زیرا قسمت بالای تنه در دسترس چشم است. این حالت اغلب در مردان دیده می شود. اگرچه همیشه بهتر است که دستان خود را نشان دهید، اما این احتمالا به استثناء قاعده می باشد، اگر از طریق دستانتان اعتماد به نفس خود را نشان ندهید. برای بسیاری از مردم، این حالت دست وقتی که دیگران به آنها نگاه می کنند، احساس خوبی ندارند. مثل اینکه آنها لخت هستند.

گره کردن مشت

گره کردن دست به طور معمول به معنای تصمیم گیری است. به عنوان مثال، زمانی که یک فرد خود را برای بازی فوتبال یا مشت زنی آماده می کند. این وضعیت می تواند یک نوع شورش باشد. گره کردن مشت با انگشت شست جمع شده نشانه ای از ناراحتی است. این شخص مضطرب است و سعی دارد رفتار سختی را نشان دهد.

دستان را روی قلب قرار دادن

زبان بدن در این مورد نشان می دهد که فرد تمایل به باور یا پذیرش دارد. اگر چه این ممکن است خلوص قصد را نشان دهد، اما لزوما به معنی صداقت نیست. این فقط به معنی “من می خواهم به من اعتقاد داشته باشد”، چه حرف من درست است یا نه. “این به این معنی است که” آنچه که من می گویم کاملا درست است. ”

تکان دادن دست

این حرکت نشان دهنده تأکید است، همانطور که عرف و دیکتاتوری است. این نشان می دهد که شخص تصمیم خود را گرفته و احتمالا آن را تغییر نخواهد داد. اغلب این می تواند برای طراحی داستان استفاده شود. برای مثال، این حرکت می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا یک ایده را به دو دسته مجزا تقسیم کند. اگر از این ژست استفاده کنید، سعی نکنید بیش از حد خشن و تهاجمی باشید.

اشاره انگشت

اشاره به شخص در زمان صحبت کردن، یک ژست و دیکتاتور معتبر است. افراد چیزی را می خواهند با آن نشان دهند، از جمله والدین و معلمان برای فرزندان و دانش آموزان شیطان از آن استفاده می کنند. راهی برای نشان دادن خشم. اگر از این ژست برای کسی که هم سن شما است،استفاده می کنید، نشانه ای از افتخار و تکبر است. یک حرکت جنجالی، تهاجمی و توهین آمیزاست. حالت بد تر ضربه زدن با انگشت است.

در هر صورت، اشاره به دیگران رفتار بدی است. بهتر است که دیگران را با تمام دستان خود اشاره کنید. با این حال، اشاره به شوخی و چشمک زن تأیید را نشان می دهد. اشاره به انگشت در هوا می تواند به اهمیت جملات شما افزوده شود. به این ترتیب مردم اعتماد و قدرت شما را باور خواهند کرد. توجه کنید که سیاستمداران و واعظان در سخنان خود از این حرکت استفاده می کنند.

مالش دست با هم

مالیدن دست ها به یکدیگر نشانگر پیش بینی چیزی است. همیشه در ذهن داشته باشید که حرکات مالش برای از بین بردن استرس استفاده می شود و هیجان برای چیزی که اتفاق می افتد استرس مثبت است. شکل دیگری از این حرکت این است شکستن بند انگشتان دست است که نشان از آمادگی فرد برای انجام کار است.

فشردن دست

روانشناسی حرکات دست

تکان دادن و فشردن به هم یکی دیگر از جنبه های “آرامش بخش” است. شخصی که این کار را انجام می دهد ناراحت است و شاید حتی عصبی یا ترسیده باشد. او سعی می کند به عقب برود: “همه چیز خوب می شود.” نوع دیگری از حرکت، مالیدن مچ دست است. دست های قلاب شده نشان دهنده اضطراب و بی کفایتی هستند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای روانشناسی حرکات دست

شما احتمالا با اهمیت زبان بدن در ارتباط آشنا هستید. در این مقاله ما درباره روانشناسی حرکات دست به شما گفته ایم. هنگامی که شما با دیگران ارتباط برقرار می کنید، مغز خود را به طور خودکار در انتقال افکار و احساسات بدون دانستن خود درگیر می کنید. به این ترتیب، زبان بدن دست شما را از طریق واژگان بیان می کند. توانایی خواندن زبان بدن به درستی کلید موفقیت در هر رابطه است.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای روانشناسی حرکات دست طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه