آشنایی با آزمون های عصب شناختی آپاما

آزمون های عصب روانشناختی آپاما
   

ارزیابی آزمون های عصب شناختی آپاما چیست؟ عصب روانشناسی به عنوان علم کاربردی روابط و رفتار مغز (آکادمی ملی روانشناسی عصبی، ۲۰۰۱) تعریف شده است. روانشناسان باید درک، آگاهی و دانش عمیقی در زمینه روانشناسی، فیزیولوژی و مغز و اعصاب به منظور ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران مبتلا به اختلالات عصبی، پزشکی، رشدی تحولی، شناختی و غیره داشته باشند.

ارزیابی عصب شناختی بر اساس روش های اندازه گیری و تست های مبتنی بر عملکرد است که برای ارزیابی عملکرد عصبی، رفتاری و احساسی طراحی شده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات همه روزه این مرکز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بهره مند شوید، ضمنا در ایام تعطیل نیز می توانید تماس حاصل فرمائید، مشاوران پاسخگوی شما عزیزان هستند.

بررسی آزمون های عصب شناختی آپاما

طیف وسیعی از توابع شناختی مانند:

  • حافظه
  • توجه
  • سرعت پردازش اطلاعات
  • توانایی تفکر
  • قضاوت
  • حل مسئله
  • عملکرد زبان
  • مهارت های زبان

و غیره، همراه با رفتارهای شناختی و احساسی، در طی این آزمون های عصب شناختی آپاما مورد بررسی قرار می گیرند. عصب روانشناس را به ارزیابی تاثیر این عوامل بر محیط روانی، علاوه بر بررسی اختلال شناختی از بیماری های عصبی، آسیب مغزی و مانند آن (به منظور ارائه فرضیات در مورد عملکرد سیستم عصبی مرکزی از بیماران) به بررسی چگونگی تاثیر این عوامل بر محیط روانی و اجتماعی بیماران نیز می پردازند.

آزمون های عصب شناختی آپاما

آشنایی با آزمون های عصب شناختی آپاما

امروزه آزمون های عصبی روانشناختی برای بررسی توابع و رفتارهای کودکان و بزرگسالان (مانند توجه، یادگیری، ادراک، شناخت، شخصیت و روانپزشکی) و ارتباط آن با سیستم عصبی مورد استفاده قرار می گیرند. آزمون های عصبی، جنبه های شناختی توانایی ها یا مهارت ها را تعیین می کنند و آسیب مغزی را تشخیص می دهند و آسیب مغزی را از عملکرد طبیعی مغز جدا می کنند.

آزمون های عصب شناختی آپاما به متخصصان در زمینه ارزیابی روانشناختی، بالینی، روانی و عصبی در تمام سطوح پیش دبستانی و دبیرستان کمک خواهد کرد.

چندین آزمون های عصب شناختی آپاما در این زمینه وجود دارد. جهت کسب مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به صورت تلفنی و آنلاین نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات این مرکز در تمام طول هفته بهره مند شوید. همچنین می توانید با برترین مشاوران و روانشناسان کشور از سراسر ایران نیز در ارتباط باشید.

معرفی آزمون های عصب شناختی آپاما

تست های عصب شناختی که برای ارتقا و بهینه سازی استفاده می شود عبارتند از:

  • آزمون رتبه بندی ویسکانسین

آزمون ویسکانسین برای اندازه گیری عملکرد اجرایی و ارزیابی عملکرد پیشانی در مغز استفاده می شود.

این آزمون نیاز به برنامه ریزی، تفکر انتزاعی، انعطاف پذیری ذهنی، هدف گیری و کنترل تکانشی دارد.

  • نحوه انجام آزمون

در آزمون های عصب شناختی آپاما افراد آزمایشی دو دسته از ۶۴ کارت (هر دسته به طور جداگانه) اختصاص داده می شوند و از آنها خواسته می شود که کارت ها را با توجه به یک معیار خاص (به عنوان مثال یک رقم) طبقه بندی کنند و برای دریافت بازخورد مثبت یا منفی براساس پاسخ آنها انجام می شود . اگر یک بازخورد منفی دریافت کنید، باید یک قانون جدید برای قرار دادن کارت (به عنوان مثال، رنگ) تنظیم کنید. کارت ها حاوی اشکال (مثلث، ستاره ها، صلیب و حلقه ها) و رنگ ها (قرمز، سبز، زرد و آبی) هستند. آزمونگر با دقت پاسخ های پاسخ دهندگان را براساس هماهنگی تعداد ابعاد کارت های محرک و پاسخ در یک ورق خاص ثبت می کند و پس از اتمام آزمون، آزمون را ارزیابی خواهد کرد.

آزمون های عصب شناختی آپاما بندر گشتالت

آزمون بندر گشتالت برای بررسی سطح درک- حرکتی از مراجعه کنندگان و شناسایی آسیب مغزی استفاده می شود. علاوه بر این، برای کودکان، این آزمون می تواند برای:

  • سنجش پیشرفت تحصیلی
  • تشخیص معلولیت های یادگیری
  • مطالعه نقص های رشد
  • مشکلات عاطفی
  • نیز آزمون های غیرکلامی
  • مشکلات هیجانی

استفاده شود. نحوه انجام آزمون های عصب شناختی آپاما در این آزمون شامل ۹ کارت مجزا است که بر روی هر کارت  شکلی قرار می گیرد.

  • بررسی نحوه انجام

برای انجام این آزمون، ورق کاغذ A4، یک مداد و مداد‌پاک‌کن برای این موضوع در دسترس باشد. سپس کارت ها در برابر آزمودنی یکی پس از دیگری قرار می گیرند و از آنها خواسته می شود که این شکل را طراحی کنند. سپس، آزمون بر اساس دستورالعمل استاندارد نمره گذاری شده و توانایی های ادراکی حرکتی و درجه آسیب مغزی تشخیص داده می شود. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون های عصب شناختی آپاما می توانید به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

آزمون های عصب شناختی آپاما

شناخت مجموعه آزمون های تشخیص بالینی

مجموعه آزمون‌های تشخیص بالینی و عصب ‌شناختی (نسخه دوم) یک آزمایش فردی است که برای اندازه گیری توانایی شناختی و پردازش کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۸ ساله طراحی شده است. آزمون های عصب شناختی آپاما به متخصصان در زمینه ارزیابی روانشناختی، بالینی، روانی و عصبی در تمام سطوح پیش دبستانی و دبیرستان کمک خواهد کرد. این مجموعه یک ابزار بالینی مبتنی بر نظریه است که معیار ارزشمند فرهنگ را ارائه می دهد. هدف از این مطالعه، استاندارد سازی فرایندهای شناختی بود.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • روش های انجام این آزمون ها

این پژوهش یک روش توصیفی برای وضعیت موجود بود. جمعیت آماری در تمامی کودکان ۷-۱۱ ساله ایلام بوده است. اندازه نمونه با در نظر گرفتن ۹۵٪، حداکثر خطای ۰٫۳۸ و انحراف استاندارد ۳ (حداکثر انحراف معیار ۱۰ آزمون α) تعیین شد که از نمونه اولیه ۲۵۰ نفر برآورد شد. این نمونه به صورت تصادفی در توزیع متناسب مدارس ابتدایی شهرستان ایلام با نسبت مساوی دختران و پسران انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده Kaufman مقیاس آزمون‌های تشخیص بالینی و عصب ‌شناختی  است که برای مدل Luria ساخته شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

کاربران و هموطنان عزیز که می خواهند در تمام طول روز و به صورت آنلاین مشاوره تلفنی دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی لازم  در خصوص آزمون های عصب شناختی آپاما می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه