کنترل خشم: طی کردن ۸ مرحله در طول ۱۵ ثانیه

کنترل خشم
   

کنترل خشم به خصوص زمانی که با بی عدالتی بر شما محتمل شده قدری سخت و تحملش برای شما غیر ممکن است، گاهی وقت ها کنترل خشم و متقاعد کردن خود جهت اینکه اتفاقی نیفتاده است و  باید به اعصاب خودم مسلط باشم،  واقعا دیوانه کننده است و حرکت دست خود را احساس می کنید که به سمت مشت کردن حرکت می کند تا به کمک آن عمل ناعادلانه را محکوم کنید.

با این حال، بسیاری از مشکلات مربوط به این واکنش  فوری و  برگشت ناپذیر است و متاسفانه هیچ گونه مسئله و مشکلی را که حل نمی کند تازه چند برابر هم نیز می کند.

این مقاله با ارائه ۸ مرحله در مدت  ۱۵ ثانیه ابتدایی یعنی زمانی که خشم بر شما غلبه کرده و کنترل خشم بر شما مشکل است، به شما در کنترل و حفظ آرامش تا حدودی کمک می کند.

آرام شوید تا خشم خود را بهتر بیان کنید

کنترل خشم

وقتی به وضوح به سرخوردگی ها و ناکامی های  بعد از خشم فکر کنید، بهتر می توانید راه تحقیر آمیز خشم را کنار بزنید و با یک آرامش چند ثانیه ای بدون اینکه به خود ودیگران آسیبی وارد کنید با یک لحظه آرامش کنترل خشم خود را به دست گرفته و از فجایع بعد از خشم نجات می بابید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

کمی ورزش کنید

البته این نوع فعالیت مربوط به ۲۰ ثانیه ابتدایی نیست، این فعالیت برای کسانی که فوق العاده عصبی هستند و در بیشتر مواقع کنترل خشم ندارند، بسیار مفید است و ورزش در آرامش ذهن و تسلط بر روی اعصاب سازنده است. این عمل ورزش کردن بیشتر در جهات پیشگیری از خشم مفید است.

شناسایی راه حل های ممکن

به جای تمرکز بر روی آنچه که شما را دیوانه کرده، به حل و فصل مسئله دست بزنید. مثلا  آیا اتاق کثیف کودک شما را  دیوانه  کرده؟ در را ببند. آیا همسر شما هر شب برای شام دیر می آید؟ موافقت کنید تنها چند بار در هفته با هم غذا بخورید و یا برای زمان بعد از ظهر برنامه ریزی کنید تا با یکدیگر شام بخورید. در بیشتر مواقع  که کنترل خشم برای شما میسر نیست باید از قدرت یاد آوری استفاده کنید که با خشم تنها همه چیز خراب تر می شود.

یادگیری کنترل خشم یک بار برای همه چالش برانگیز است اما اگر بتوانید به کمک راه های کنترل خشم اقدامات لازم مانند روش های بالا را انجام دهید، مسائل خشم تا حدودی سخت و غیرقابل کنترل به نظر می رسند اما شدنی هستند.

استفاده از قدرت بخشش

استفاده از این نیرو در بیشتر مواقع سخت است  معمولا برای افراد عصبی کمی شکنجه وار است اما بهترین حرکت ممکن است که فرد مقابل بیش از شما از وضعیت کنونی درس بیاموزد، شما تجربه کرده اید که با خشم چیزی درست نمی شود و با بخشش و کنترل خشم حال بسیار خوبی بعدا خواهید گرفت که چیزی جز شور و شعف پیروزی بر خشم نیست فرد مقابل از حرکت خود پشیمان می شود و او هم می آموزد که خشم درست نیست و این چرخه ادامه می یابد. شاید این روش بیشتر به آموزش کتابی نزدیک باشد اما امتحانش بد نیست.

استفاده از چاشنی طنز

برای فروکش کردن خشم، استفاده از چاشنی طنز مثل خنده و موضوع را جدی نگرفتن در حدی که طرف مقابل هم احساس طنز و صمیمت به او دست بدهد و اینگونه به کمک همان طنز اجتماعی انتقاد های خود را انجام دهید به جای خشمی که بر هم زننده ی همه چیز است اختلافات خود را واضح و روشن حل و فصل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مهارت های آرامش را تمرین کنید

در بیشتر مواقع کنترل خشم به یک پروسه زمانی طولانی احتیاج دارد تا تمرین کنید، تمرین هایی برای حفظ آرامش و کنترل خشم که به کمک ورزشی مثل یوگا امکانپذیر است و افراد زیادی با این ورزش به نتیجه دلخواه خود رسیده اند.

در سایت مشاوره مجیب راجع به ورزش یوگا مطالب زیادی نوشته شده که توصیه می شود برای کنترل خشم خود هم دست به دامان یوگا شوید.

یوگا ارتباط دهنده بین روح و جسم آدمی است و تزریق کننده آرامش به حس انسان می باشد.

 یادگیری کنترل خشم یک بار برای همیشه

کنترل خشم

یادگیری کنترل خشم یک بار برای همه چالش برانگیز است اما اگر بتوانید به کمک راه های کنترل خشم اقدامات لازم مانند روش های بالا را انجام دهید، مسائل خشم تا حدودی سخت و غیرقابل کنترل به نظر می رسند اما شدنی هستند.

کمک از مشاور

یکی ز اخلاقیات بد که در ما نیاز به درمان ویژه دارد؛ همین کنترل خشم است که از نظر خیلی ها این امر شدنی نیست چون خشم به یکباره می آید و می رود این تنها شانس ماست که در درون آن نیفتیم اگر تصادفات و شانس ها را از زندگی خود حذف کنیم و با درایت بیندیشیم که به کمک نیروی ذهن و عقل خود می توانیم از خیلی اتفاقات ممانعت کنیم خوب به طبع کنترل خشم هم به همین صورت می باشد.

با مراجعه به یک روانشناس مشکل خشم و عدم کنترل خشم را اذعان کنید اینگونه بعد از یک مدت درمان می بینید نه تنها کنترل خشم بلکه کنترل سایر صفات بد را بدست گرفته اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

 مرکز مشاوره تلفنی مجیب

سایت زندگی ما برای اختلالات رفتاری و روحی برنامه ها و درمان های متعددی را در طی سال های اخیر گذرانده است که نتایج خوبی در بر داشته است و با کمک روش های طبیعی و تشویق فرد متقاضی سلامت روح به ورزش های اثربخش مثل یوگا، شنا و دیگر ورزش ها توانسته با یک سری تکنیک کاملا طبیعی افراد را در کنترل روحیات خود به خوبی تشویق کنند و در نهایت نتیجه لازم را بگیرند.

در سایت زندگی ما جلسه ابتدایی طرح توجیهی از آنچه که قرار است بر روی فرد پیاده شود، اعمال می شود و از خود فرد قول همکاری را می گیرد تا درمان به خوبی پیش برود.

برای همین اگر قصد بهبودی برخی از حالات روحی خود را دارید که خود شما را خسته کرده اند و آرامش و زندگی مفرح بخش را از شما گرفته اند، به نظر وقت آن رسیده است که یک فکر دزست و حسابی را از سر بگذرانید و اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر بعد از تفکر خود به این نتیجه رسیدید که با مشاوران سایت زندگی ما قصد رسیدن به آرامش ذهنی را دارید و کنترل خشم خود را می خواهید بدست اورید با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل می توانید ارتباط خود را برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه