پیامدهای مخرب دلسوزی و روابط ترحم آمیز

رابطه ترحم آمیز
   

رابطه ترحم آمیز ، رابطه یک طرفه است که در آن یک طرف ماجرا احساس خود را به اشتراک می گذارد در حالی که طرف مقابل هیچ تمایلی برای به تبادل احساسات ندارد. بهتر بگوییم، در چنین روابطی، یک طرف ماجرا، دهنده احساسات و عواطف و طرف دیگر تنها گیرنده احساسات است.

افرادی که وارد رابطه ترحم آمیز و دلسوزانه می شوند انسان های خیرو نیکوکاری به نظر می رسند، این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد بخش اعظم رفتارهای رابطه ترحم آمیز از سرشت ناخودآگاه افراد نشات می گیرد.

اگر یکی از زوجین پس از ازدواج، برای مدتی طولانی رابطه جنسی نداشته باشند ولی به دلایل نامعلوم حاضر به جدایی از طرف مقابل هم نباشند می توان ادعا کرد که رابطه آن دو نفر رابطه ای ترحم آمیز است. در این مقاله، جنبه های گوناگون رابطه ترحم آمیز و روابطی که از سر دلسوزی صورت گرفته اند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

از کجا بدانم که رابطه ام ترحم آمیز و از سر دلسوزی است؟

رابطه ترحم آمیز

اگر می خواهید بدانید که وارد رابطه ترحم آمیز شده اید یا نه، از خود بپرسید نقش شما در این رابطه چیست؟ آیا شما واقعا طرف را دوست دارید یا تنها نقش کاسه داغ تر از آش و دایه مهربان تر از مادر را بازی می کنید؟ آیا به فرد علاقه دارید یا تنها برای نجات دادن طرف مقابلتان در رابطه مانده اید؟

افراد دلسوز گاهی فکر می کنند باید بمانند و نیکوکاری کنند و تا می توانند نقش یک قهرمان را بازی کنند! آن ها تمایل دارند که علی رغم میل باطنی، در رابطه بمانند و هر کاری می کنند که فرد را از منجلاب احساسی نجات دهند.

آن ها از خود می گذرند بخاطر طرف مقابل. شاید نجات بخش بودن، بسیار پسندیده باشد اما ترحم و نگاه دلسوزانه (نگاهی که فاقد هیچ احساس دو طرفه ای باشد)، زندگی دو طرف را به تباهی می کشاند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه رابطه ترحم آمیز با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

تا جایی که شما از خودگذشتگی و البته انفعال نشان دهید، طرف مقابل گستاخانه تر و زننده تر با شما رفتار خواهد کرد. روابط ترحم آمیز، پس از مدتی به روابط تنفر آمیز تغییر شکل پیدا می کند. طرفین از یکدیگر به شدت دلسرد و متنفر می شوند.

چرا من وارد یک رابطه ترحم آمیز و از سر دلسوزی شده ام؟

اگر روابطتان را مورد بررسی قرار دادید و متوجه شدید که در اکثر رابطه ها، تا حد امکان به طرف مقابل کمک می کنید و دائم درگیر نجات دیگران هستید، بدانید که شما به رابطه ترحم آمیز اعتیاد پیدا کرده اید. افرادی که با انسان های درمانده رابطه ای را شروع می کنند به نوعی دلسوزی معتاد شده اند. دلایل این اعتیاد می تواند در موارد ذیل نهفته باشد:

  • اگر وارد روابط ترحم آمیز می شوید احتمالا کارهای نیمه تمامی در دوران کودکی تان داشته اید و اکنون سعی می کنید آن امور را سامان دهید. احتمالا شما در حال تکمیل کردن رویاها و خیالات کودکی تان هستید!
  • احتمال دارد که کودک درونتان فعالیتش را شروع کرده باشد. اگر کودک درونتان میل به از خودگذشتگی داشته باشد مطمئن باشید دیر یا زود وارد رابطه ای ترحم آمیز خواهید شد.
  • اگر در برهه هایی از زندگی تان نیاز به نجات دهنده داشته اید و نجات دهنده ای برای کمک رسانی به شما وارد عمل نشده، احتمالا خودتان پس از مدتی به عنوان یاری رسان وارد زندگی دیگران خواهید شد.
  • احتمال دارد شما به نوعی خود بزرگ بینی دچار شده باشید، احتمال دارد شما خودتان را از سایرین برتر و قوی تر تصور کنید و برای ارضای خود، به دیگران کمک کنید.
  • به احتمال قوی، شما عزت نفس پایینی دارید و خودتان را جدی نمی گیرید. ترجیح می دهید خودتان را در تنگنا قرار دهید تا دیگران.
  • احتمالا شما عشق را با ترحم و دلسوزی اشتباه گرفته اید و تفاوت های این دو موضوع را به درستی درک نکرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه ترحم آمیز می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

 اگر رابطه ترحم آمیز و دلسوزانه ادامه پیدا کند، چه سرانجامی در پی خواهد داشت؟

رابطه ترحم آمیز

فردی که وارد رابطه ترحم آمیز و دلسوزانه می شود و به طرف مقابل محبت می کند بدون شک پس از مدتی خودش را فراموش خواهد کرد. روابط ترحم آمیز به هیچ عنوان دلبستگی ایجاد نمی کند. آورده و ثمره رابطه های ترحم آمیز، وابستگی است و نه دلبستگی.

استقلال شخصیتی تان زیر سوال می رود و پس از مدتی به جای شریک و همسر، نقش مادر یا پدر را برای طرف بازی خواهید کرد. زمانی که شما نقش والد را بازی می کنید، عقده های فروخفته طرف مقابل یکی یکی سر باز می کند. طرف مقابل سعی خواهد کرد تمام عقده های دوران کودکیش را یکی یکی باز کند و پس از جیران عقده ها، شما مهره ای سوخته به حساب خواهید آمد.

تا جایی که شما از خودگذشتگی و البته انفعال نشان دهید، طرف مقابل گستاخانه تر و زننده تر با شما رفتار خواهد کرد. روابط ترحم آمیز، پس از مدتی به روابط تنفر آمیز تغییر شکل پیدا می کند. طرفین از یکدیگر به شدت دلسرد و متنفر می شوند.

نکته حیرت انگیز این جاست که با وجود شکل گیری احساس تنفر، فرد قادر به ترک رابطه نیست و با این کار احساس گناه و تاسف می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه ترحم آمیز می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما رابطه ترحم آمیز

این گونه روابط به مثابه شمشیری دولبه است.روابط ترحم آمیز طرفین را از نظر روحی به چالش می کشد. توصیه می شود که اگر وارد چنین رابطه شده اید هر چه سریع تر با کمک یک مشاور کاربلد، گره کارتان را باز کنید و کاملا منطقی و با برنامه از رابطه خارج شوید.

سایت زندگی ما  با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه راه های مناسب برای برون رفت از روابط ترحم آمیز و دلسوزانه آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما  است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه