مزایای شگفت آور آدامس را بدانید

مزایای شگفت آور آدامس
   

مزایای شگفت آور آدامس می تواند برای شما عجیب باشد، چون راجب به این ماده جویدنی بیشتر از مضراتش شنیده ایم تا اینکه راجع به فوایدی که دارد. برای این منظور به این درستاورد علمی که از دانشگاه سنت لارنس بدست امده دقت کنید. محققان این دانشگاه کشف کرده اند که ادامس بیشترین تاثیر را بر بخش هیپوکامپ مغز دارد. این بخش از مغز کار های بسیار زیادی از جمله کنترل ضربان قلب، مسائل گوارشی و معده را و همچنین برخی از مسائل روحی و روانی را بر عهده دارد. بین ۲۵ الی ۴۰درصد میزان انتقال رسانی اکسیزن به مغز را بالا می برد. این خود یعنی آدامس کارایی بالایی در خود دارد؛ زیرا تا حدودی سلامت مغز وابسته به میزان اکسیژن رسانی مورد احتیاج است.

مزایای شگفت اور آدامس : کاهنده اضطراب و استرس

مزایای شگفت آور آدامس

قطعا که در زندگی استرس و اضطراب های کوتاه مدت و طولانی مدت را تجربه کرده اید،اگر بدانید که اضطراب ها چه بلاهایی بر سر  روان ما و جسم ما خواهند آورد، از نگرانی یک قدم به عقب بر می گشتید. از جمله نشانه های بارز این استرس ها گاهی جویدن ناخن، برخی ها کندن موی سر، برخی خودخوری های عصبی و خلاصه به هر شکلی در هر کسی خود را نشان می دهند. اما از مزایای شگفت اور آدامس اگر بگوییم، شاید تعجب کنید.

در یک مطالع ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، یک تعدای از افراد مضطرب به مدت دو هفته به اندازه سه روز در هفته با ساعات متفاوت به خوردن آدامس مشغول شدند؛ این ادامس باعث شد که هورمون استرس کورتیزول که به دنبال استرس در بدن از غده فوق کلیه ترشح می شد به شدت کاهش یابد.

بسیاری از پزشکان و روانشناسان معتقدند جویدن آدامس از بهترین روش های ممکن و طبیعی بدون هیچ گونه عارضه در کاهش استرس و جایگزینی آرامش است. شاید بیشتر سرمربی های فوتبال را در مسابقات حساس که آدامس می جوند دیده باشید، یکی از دلایل همین است که به مزایای شگفت آور آدامس پی برده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای شگفت آور آدامس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 افزایش هشدار فردی

برای برخورداری از یک هشیاری و هشدار فردی داشتن یک سری قوانین در زندگی نیاز است مثل داشتن خواب ۸ ساعته یکی از قوانین اصلی است، یا برخی از خوردن قهوه در صبحانه استفاده می کنند که البته قهوه هم می تواند تا حدودی مفید باشد اما خود قهوه در طولانی مدت آثاری دارد که چندان جالب نیستند. بنابراین مطالعات مفیدی در زمینه جویدن آدامس انجام شده است که آدامس به صورت روزمره باعث حرکت ثابت فک می شود؛ این امر در زمینه هوشیاری و هشدار فردی کاملا موثر عمل می کند. اما چرا؟

این برانگیختگی و هوشیاری به دلیل تاثیراتی است که جویدن آدامس بر روی مغز می گذارد، و باعث تحریک کردن اعصاب و نواحی مغز می شود که در بیداری و هوشیاری فردی موثر عمل می کنند. برخی از خوردن آدامس نعنایی استفاده می کنند؛ زیرا خود نعناع تا حدودی در سیستم مغزی تاثیرات ویژه دارد که این هم به نوعی ممکن است در هوشیاری فردی موثر باشد.

یبوست یکی از بیماری ها آزار دهنده است که در بیشتر مواقع به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و در نهایت عدم درست هضم غذا به وجود می آید. اما برای این کار با کمک جویدن آدامس می توانید در تولید آب معدنی اضافی در بدن کمک کنید و رفع یبوست بدون حتی هضم غذا هم به راحتی از بین می رود.

 مزایای شگفت آور آدامس : کاهش درد گوش

در حالی که شنا کردن و آب تنی کردن می تواند هیجان انگیز باشد اما گاهی با رفتن آب در گوش که موجب نوسانات هوا و یا آب در گوش می شود، درد بدی را برای ما به همراه می آورد. که برای مقابله با این درد می توانید از جویدن آدامس بهره ببرید. این یکی از  همان مزایای شگفت آور ادامس است که در ابتدا به شما گفتیم و می توانید از آن استفاده کنید.

زیرا جویدن آدامس باعث برابر شدن فشار هوا در گوش می شود که خود در کاهش این درد کاملا تاثیر گذار خواهد بود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای شگفت آور آدامس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 سلامت داندان

شاید برخی تصور کنند که آدامس یکی از بلایای اصلی و خرابی دندان است. که باید گفت آدامس در جلوگیری حفره های دندانی و همچنین در جلوگیری از آسیب دیدگی مینای دندان بسیار خوب عمل می کند.اما از دیگر مزایای شگفت آور آدامس همین جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

البته در این زمینه خود دندانپزشکان اذعان دارند که بعد از هر غذا آدامس های بدون قند می تواند بسیار موثر باشد و در تمیز کردن فضاهایی که شاید مسواک به آن ها دسترسی نداشته باشد. تاثیر گذار باشد. به دنبال جویدن آدامس بزاق دهان بیشتری ترشح می شود، در بزاق دهان نوعی کلسیم وجود دارد که در استحکام دندان و تقویت مینای دندان بسیار خوب است.

مزایای شگفت آور آدامس : جلوگیری از رفلاکس معده

مزایای شگفت آور آدامس

بسیاری از مواقع باعث شده که اسید معده از طریق گلو و مری خود را به حلق برساند و این موضوع باعث ایجاد سوزش معده، ناراحتی و حس نا خوشایند می کند. پزشکان به این نتیجه رسیدند با جویدن آدمس می شود به یکی دیگر از مزایای شگفت آور آدامس رسید که باعث می شود خاصیت اسیدی معده را کاهش دهد و محیط را قلیایی کند.

این قلیایی کردن در روند رفلاکس معده همان کاری را انجام می دهد که ما با کلی قرص و دارو مجبور به انجام هستیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای شگفت آور آدامس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

درمان یبوست

یبوست یکی از بیماری ها آزار دهنده است که در بیشتر مواقع به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و در نهایت عدم درست هضم غذا به وجود می آید. اما برای این کار با کمک جویدن آدامس می توانید در تولید آب معدنی اضافی در بدن کمک کنید و رفع یبوست بدون حتی هضم غذا هم به راحتی از بین می رود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاور تلفنی مجیب

در روند درمان های روحی و جسمی که هر دو کاملا به هم مرتبط هستند، هیج جای شکی نیست. اما اصولا ما آدم ها عادت کرده ایم ، لقمه را دور سر خود پیچ و تاب دهیم و بعد از کلی زحمت و اذیت شدن آن را بخوریم. در بسیاری از شرایط هم بیماری های جسمی نشات گرفته از بیماری های روحی هستند، گاهی اگر دچار رفلاکس معده می شویم، اگر دچار مشکلات گوارشی، قلبی  یا امراض دیگر جسمی که برای ما آزار دهنده هستند. اکثرا از یک سهل انگاری نتیجه می شوند و آن هم مشکلات روحی مثل استرس، افسردگی و پرخوری های عصبی هستند، که یک به یک به دنبال هم پیش می آیند.

پس باید چه کار کرد،باید دست روی دست گذاشت و وضعیت بیماری و تحلیل جسمانی خود را نگاه کنیم. به خاطر اینکه اعتقاد داریم استرس و اضطراب دست ما نیست و خود به خود می آیند و ما هم چاره ای جز سپری کردن آن ها نداریم.

قاعدتا اینگونه نیست بیشتر استرس ها را خود ما سازنده هستیم و اگر هم نباشیم می توانیم کنترل کننده قهاری باشیم، منتهی ما این موضوع را نمی خواهیم  و یا درک نمی کنیم. اگر به فکر سلامت جسم و روان خود هستید، کافی است برای مشکلات روحی یک جلسه نزد مشاور بروید و کار های او و تجویزات او را پیگیری کنید. برای این منظور و در جهت رفع  مشکلاتی مثل استرس با درمان های تضمینی در مرکز مشاوره درمانی مجیب درمان را تجربه کنید و با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه