خصوصیات زن چهل ساله چیست؟

چهل سالگی
   

خصوصیات زنان در چهل سالگی

دهه چهل می تواند دشوارترین دهه زندگیتان باشد. در این دهه شاهد تغییرات بسیاری در زندگی خود خواهید بود. در محیط کار، در آستانه بازنشستگی قرار دارید و لازم است بیشترین تلاش خود را جهت به دست آوردن مدارج بالای شغلی انجام دهید. در چهل سالگی احتمالا فرزندانتان بزرگ شده اند و سنین نوجوانی را تجربه می کنند. ممکن است احساس کنید نیرو و بنیه گذشته را ندارید، زودتر خسته می شوید و به طور کلی سلامتیتان کاهش یافته است.

کلمات کلیدی:(خصوصیات زن چهل ساله |ویژگی ها زن چهل ساله|دهه چهل)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ممکن است با رسیدن به چهل سالگی احساس کنید که مثل گذشته جوان نیستید. اغلب زنان در این سن باور دارند که تغییراتی که در میزان سلامتی خود تجربه می کنند، بخشی از روند افزایش سن است و باید آن را با تمام مشکلاتش بپذیرند. اما بهتر است بدانید که نباید مغلوب چنین احساساتی شوید؛ زیرا برای هرکدام از مشکلاتی که در این سن تجربه می کنید راه حل های ساده ای وجود دارد.

به نظر متخصصان علوم ورزشی، یوگا به دلیل این که می تواند انعطاف پذیری و قدرت عضلات مرکزی را در مدت کوتاهی بازگرداند، بهترین ورزش در سنین چهل سالگی است.

ویژگی ظاهری زنان در چهل سالگی

مهم نیست که تا به حال چند بار موهایم را رنگ کرده‌ام؛ فردا دوباره رنگشان می‌کنم. سفیدی موهایم دائما یادآوری می‌کنند که من دو هفته پیش وارد چهل سالگی شدم. واقعیت این است که تغییراتی در بدنم در حال وقوع است و سفیدی موهایم که گهگاهی رخ می‌نماید، آخرین مشکلی است که باید به آن بپردازم.

بعد از چهل سالگی، متابولیسم بدن کندتر شده و افزایش وزن طبیعی است، تراکم استخوان‌ ها کاهش می‌یابد، قوای جنسی کم شده و احتمالا احساس افسردگی بیشتر می‌شود.

گرچه هیچ چیز بدتر از این نیست که ببینید توانایی‌های جسمی شما رو به افول است و زمان برای تجربه خیلی از امور رو به پایان است؛ برای مادر شدن، برای رسیدن به اهداف شغلی، برای سفرهای طولانی مدت.

 

چهل سالگی

 

وضعیت بدنی زنان در چهل سالگی

گام کوچک برای تحقق رویاهایتان چیست؟ اگر آرزویتان نوشتن یک کتاب است، دست به کار شده و یک صفحه بنویسید. اگر قصد ازدواج دارید، بدانید که بین مردان هم، خوب پیدا می‌شود و توقعاتتان را کم کنید. هرچه که هست، دست به کار شوید. برخی از زنان در چهل سالگی از کاهش حافظه شکایت دارند. اغلب آن ها این حالت را با عبارت قفل شدن مغزشان توصیف می کنند.

بدین معنا که برای چند لحظه برخی اطلاعات، مثلا شماره تلفن منزلشان را به یاد نمی آورند. کاهش قدرت حافظه در حد کم در سنین یائسگی طبیعی است زیرا در این دوره میزان استروژن در بدن کاهش می یابد که این هورمون نقش فعالی در میزان قدرت حافظه دارد.

وضعیت هورمونی زنان در چهل سالگی

استروژن، عروقی را که به مغز می روند گشاد می کند و جریان خون را در آن ها تسریع می نماید و به این شکل در بهتر کار کردن مغز موثر است. هشت ساعت خواب مفید کمک می کند تا انرژی کافی داشته باشید و مغزتان بتواند به خوبی فعالیت های خود را انجام دهد. از میزان استرستان بکاهید. استرس، موجب آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که در کاهش حافظه موثر است.

زردچوبه بخورید. اثر مفید زردچوبه بر حافظه به اثبات رسیده است. گرچه جذب عناصر فعال زردچوبه از روده دشوار است اما اگر زردچوبه را همراه با فلفل بخورید، جذب زردچوبه از روده را دو هزار برابر بیشتر می کنید.

وضعیت استراحت زنان در چهل سالگی

چهل سالگی را گامی به جلو و روزنه ‌ای برای تحقق آرزوهایتان تلقی کنید. یکی از وحشتناک ‌ترین لحظاتی که ممکن است در زندگی اتفاق بیفتد این است که وارد چهل سالگی شده و متوجه شوید آرزویی که از اعماق وجود خواهانش بودید محقق نشده است.

شما به دنیا آمده اید که زنی آزاد و افسانه‌ای باشید و مادامی که گامی به جلو برای تحقق رویاهایتان برندارید حس شکست‌ خوردگی، سربار بودن و افسردگی رهایتان نمی کند. خداوند در ذات شما قدرتی گذاشته است که اختیار زندگیتان در دستان خودتان باشد.

زنان و رابطه جنسی در چهل سالگی

میل جنسی در هر سنی قابل تغییر است. مطمئنا درباره کم شدن میل جنسی و خشکی واژن که موانع بزرگی برای داشتن رابطه جنسی در سن بالا می باشند، شنیده اید. اما اوضاع به این وخیمی هم نیست. با اینکه تغییر، غیرقابل اجتناب است، به نظر روانشناسان رابطه جنسی از چندین جهت با بالارفتن سن بهتر می شود. آنچه لازم است برای مدیریت تغییراتی که با بالا رفتن سن در مورد روابط جنسی تجربه خواهید کرد، بدانید.

رابطه جنسی در سن بالا رضایت بخش تر است. با توجه به مطالعه ای که در مجله آمریکایی پزشکی منتشر شده، بیش از دو سوم زنان که شامل خانم های هشتاد ساله نیز می شدند، از رابطه جنسی خود رضایت داشتند. آمار جالب تر اینکه ۶۷% از زنان مسن اظهار داشتند که در بیشتر یا همه موارد در طول رابطه جنسی به ارگاسم می رسند. محققان به این نتیجه رسیده اند که با افزایش سن رابطه جنسی بهتر می شود. نه تنها زنان مسن تر راضی ترین افراد در این تحقیق بودند، بلکه افراد مسنی هم که به تازگی رابطه جنسی خود را شروع کرده بودند، میزان رضایتی معادل شرکت کنندگان جوان این مطالعه داشتند.

مقالات پیشنهادی مجیب

تناسب اندام زنان در چهل سالگی

در سنین چهل سالگی به راحتی و با رعایت چند نکته کاربردی در زمینه تغذیه، خواب و فعالیت بدنی می توان تناسب اندام دائمی و مناسبی داشت. با رعایت نکات زیر می توانید در چهل سالگی شبیه به جوانان بیست ساله به نظر برسید.
بعد از چهل سالگی روزانه حداقل چهل دقیقه ورزش کنید: از دهه چهارم زندگی به بعد سعی کنید الگوی فعالیت بدنی و ورزشی خود را تغییر دهید. فعالیت های بدنی را با شدت بالاتر انجام دهید و سعی کنید در این دوران ورزش هایی را انجام دهید که نیاز به انعطاف و قدرت عضلات بیشتری داشته باشند.

یوگا و پیلاتس بهترین انتخاب ها برای زنان در چهل سالگی: به نظر متخصصان علوم ورزشی، یوگا به دلیل این که می تواند انعطاف پذیری و قدرت عضلات مرکزی را در مدت کوتاهی بازگرداند، بهترین ورزش در سنین چهل سالگی است.

 سعی کنید فعالیت های ورزشی با وزنه را هم انجام دهید: با افزایش سن به طور طبیعی عضلات، کوچک تر می شوند. به همین دلیل توصیه می شود که برای تقویت عضلات و بهبود سوخت و ساز بدن، ورزش های با وزنه را نیز در سنین بعد از چهل سالگی بیشتر انجام دهید.

ورزش های هوازی هم انجام دهید: بعد از سن چهل سالگی برای آن که سیستم قلبی و عروقی، عملکرد بهتری داشته باشند، باید ورزش های هوازی بیشتری انجام دهید. برای نمونه به پارک بروید و بدوید و یا اینکه روی تردمیل بدوید. این کار باعث می شود تا قابلیت چربی سوزی در بدن شما بیشتر شود.

 

چهل سالگی

 

رفع مشکلات چهل سالگی زنان در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

بهترین راه درمان مشکلات چهل سالگی زنان، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. مشکلات زنان در سن چهل سالگی، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای صحبت با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه