فضای مجازی و نحوه ابراز احساسات راحت

فضای مجازی
   

فضای مجازی چیست؟ چرا در آن راحت تر ابراز احساسات می کنیم؟ دنیای مجازی چیست؟ زمانی شبکه های اجتماعی به معنای فیسبوک و البته تا حدودی توییتر بود؛ البته کاربران ایرانی این شبکه ها خیلی زیاد نبودند و به لطف سرعت اینترنت کم، اکثریت مردم، به ویژه نسل پدر و مادرها، به کار خود مشغول بودند و خبری هم از معنی لایک و کامنت نداشتند؛ نه مثل امروز که این واژه ها برای پیر و جوان تعریف شده و بسیاری از مردم هر روز میزان زیادی در فضای مجازی وقت صرف می کنند.

 

“مهمترین بخش ارتباط  زبان بدن انسان است و اغلب پیام ها از طریق بدن ما به دیگران منتقل می شود و سپس به ما می گوید که چگونه با دیگران صحبت کنیم. موضوع کم اهمیت در روابط انسانی کلمات گفته شده و شنیده شده است.  چیز قابل توجه در این مورد این است که در بیشتر روابط آنلاین در دنیای مجازی ، تنها پیام ها از طریق کلمات عبور می کنند. این پیام ها اغلب باعث سوء تفاهم بین افراد می شوند، زیرا آنها معنای کامل را بیان نمی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فضای مجازی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

چرا در فضای مجازی راحت تر ابراز احساسات می کنیم؟

فضای مجازی

همواره افرادی هستند که بسیار مهربان و اجتماعی هستند در حالی که در دنیای مجازی هستند، در حالی که در حضور دیگران به گونه ای دیگر رفتار می کنند. این گروه از افراد نمی توانند در حضور دیگران به دلیل عدم اعتماد به نفس خود احساسات خود را بیان کنند، و خود واقعی را بیان کنند وقتی که قادر به برقراری ارتباط با دیگران هستند.

بیان احساسات در دنیای مجازی

در راستای بررسی احساسات در دنیای مجازی، باید توجه داشت که این گروه ها باید آگاه باشند که اعتماد به نفس پایین دارند و افراد مناسب برای برقراری ارتباط شخصی نیستند. بسیاری از این افراد هویت دروغین را با اطلاعات نادرست و حتی استفاده از عکس های دیگران برای بهره گیری از احساسات دیگران انتخاب می کنند. بیایید به یاد داشته باشیم که روابط درست همیشه حضوری ایجاد می شود و ارتباطات اینترنتی تنها راهی برای کمک به نگه داشتن ارتباط است.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه فضای مجازی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

گشت و گذار در دنیای مجازی در حالت خواب یا نشسته انجام می شود و طبیعی است که اختصاص زمان زیادی برای انجام این کار باعث کاهش فعالیت بدنی و مشکلات گوارش می شود؛ البته افرادی هستند که حتی هنگام راه رفتن یا پیاده روی، ذهن آنها جای دیگری است!

فضای مجازی و استفاده منفی از آن

یکی از مزایای فضای مجازی ارتباط با دوستانی است که مدتها از یکدیگر بیخبرند؛ پیدا کردن دوست قدیمی دلنشین و لذتبخش است به شرطی است که منجر به تداوم پایداری دوستی و ارتباط صمیمانه در زندگی واقعی شود؛ نه اینکه واقعیات هم فقط در فضای مجازی حضور داشته باشند. دوستی ها و آشنایی های جدید هم بدون شناخت واقعی از افراد می تواند بسیار خطرناک باشد مخصوصا برای جوانان. از سوی دیگر، شبکه های مشابه از عوامل مهم تخریب روابط خانوادگی و حتی افزایش نرخ طلاق به شمار میروند! در ادامه با دیگر معایب دنیای مجازی آشنا خواهید شد.

گذر عمر

در این روز ها، زندگی روزمره چند برابر با شتاب بیشتر رو به حرکت شده و کارهایی که قبلا مدت زمان طولانی انجام می شد، به آسانی و به سرعت انجام می شود؛ با این وجود تقریبا همه ما وقت نداریم! منظورم قادر به همه کارهای خود برسیم نیست. به نظر شما چرا؟

به گمان من دنیای مجازی باعث شده است که بخشی از زندگی در یک بعد دیگری از فضا – زمان بگذرد، از لحاظ جسمی در دنیای واقعی هستیم اما به لحاظ روحی در فضایی دیگر سفر می کنیم و زمانی که برگشتیم، زمان واقعی خود را گذرانده و از آن غافل شده ایم. شاید شبیه داستان های علمی تخیلی یا شاید چیزی شبیه خواب است، با این تفاوت که در این فاصله، مغز استراحت نکرده بلکه فعالیت زیادی نیز داشته است. این موضوع بدین معنی است که از دست دادن عمر گرانبها که مخصوص جوانان جامعه است، زیان بزرگی است.

فراموشی

عدم استراحت کافی مغز باعث می شود که از وظایف روزانه غافل شده و عدم تمرکز کافی بر موضوعات مختلف و گاه بسیار مهم ایجاد شود. بماند که وابستگان شدید دنیای مجازی، لحظه ای از اندیشۀ آن ناتوانند و حتی در زندگی واقعی نیز در اندیشه اتفاقات گروه های تلگرامی و پست های اینستاگرام خود هستند. این موضوع در نهایت موجب خستگی فکری و فراموشی می شود. بگذریم از این که خستگی فکری تا چه حد می تواند روی سلامت جسمی تاثیرگذاری باشد.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

لذت نبردن از زندگی واقعی

هنگامی که شما به یک موسیقی محلی یا رویداد محلی بروید تلفن همراه را گرفته و میدان دید خود را با ۵ اینچ محدود می کنید؟ نیازی به خرید بلیط برای این وجود ندارد! مطمئنا بسیاری از مردم به زودی فیلم را آپلود و بعد از مراسم آن را تماشا می کنند. امیدوارم که به این گروه از مردم تعلق نداشته باشید، اما اگر قبلا این کار را انجام داده باشید، بهتر است بدانید که لذت بردن از لحظه ای که در آن هستید، مهم تر از اشتراک گذاری آن با دوستان مجازی است!

مقالات پیشنهادی مجیب

مشکلات سلامتی

گشت و گذار در دنیای مجازی در حالت خواب یا نشسته انجام می شود و طبیعی است که اختصاص زمان زیادی برای انجام این کار باعث کاهش فعالیت بدنی و مشکلات گوارش می شود؛ البته افرادی هستند که حتی هنگام راه رفتن یا پیاده روی، ذهن آنها جای دیگری است!

فراموش نکنید که آرتریت مفاصل انگشتان و مچ دست نمی تواند به دلیل کار زیاد با صفحه نمایش لمسی یا حتی ماوس و صفحه کلید و تاثیر صفحه بر روی بینایی نادیده گرفته شود.

ترک فضای مجازی با مشاوره تلفنی مجیب

فضای مجازی

در این مطلب بیشتر نکات منفی شبکه های اجتماعی را عنوان کردیم، در حالی که هرگز نمی توان مزایای آنها را نیز انکار کرد، موارد ذکر شده عمدتا به دلیل استفاده بی رویه و نادرست از دنیای مجازی است، پس باید قبل از فعالیت در شبکه های اجتماعی فرهنگ استفاده و روش کار با آنها را بیاموزیم.

از آنجا که وابستگی به دنیای مجازی ذهنی است تا جسمی ، روش ترک فضای مجازی هم متفاوت است و بخش روانپزشکی در ترک آن اهمیت خاصی دارد.  به همین دلیل لازم است ترک فضای مجازی را تحت نظارت یک روانشناس بالینی و حمایت از یک روانشناس برای بهبود مهارت و بهبود روابط بین فردی بپردازیم. درمان های ارائه شده توسط روانشناسان و روانپزشکان می تواند میزان بازگشت فرد به استفاده بیمارگونه از دنیای مجازی  را کاهش دهد. برای ترک اعتیاد به شبکه های مجازی، می توانید با مشاور متخصص روانشناسی مجیب برای مشاوره تماس بگیرید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای فضای مجازی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه