علت نداشتن دوست صمیمی : چرا دوست صمیمی ندارم؟

علت نداشتن دوست صمیمی
   

علت نداشتن دوست صمیمی چه می تواند باشد؟ چرا برخی افراد دوست صمیمی ندارند و نمی توانند داشته باشند؟ در این مقاله علت نداشتن دوست صمیمی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تجربه ثابت کرده است که تقریبا تمام افراد، حتی افراد گوشه گیر و منزوی نیز به داشتن دوستان صمیمی احتیاج دارند.

اگر در طول زندگی تان دوست صمیمی نداشته اید و اکنون نیز از نداشتن دوست صمیمی احساس ناراحتی می کنید، باید به دنبال دلایل آن باشید. از خود بپرسید که چرا شما نباید دوست صمیمی داشته باشید؟

شاید برای همه ما سخت باشد که خودمان را نقد کنیم اما گاهی مواقع نیاز است که در رفتار و اعمالمان دقت نظر به خرج داده و کارهایی که انجام می دهیم را نقد کنیم. در ادامه، علت نداشتن دوست صمیمی را تشریح خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت نداشتن دوست صمیمی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

علل نداشتن دوست صمیمی

علت نداشتن دوست صمیمی

۱-احتمالا شما فردی هستید که از زمین و زمان شکایت می کنید!

اگر از آن دسته افراد هستید که به همه چیز گیر می دهند و از همه چیز به طور مدام شاکی اند، باید پیه نداشتن دوست صمیمی را به تنتان بمالید. گاهی پیش می آید که فردی مرتکب چنین اشتباهی می شود و کاملا ناخودآگاه، از همه چیز شکایت می کند در حالی که خودش متوجه این نقیصه نیست.

در این مواقع، اطرافیان فرد، باید به وی کمک کنند تا این عادت بد را کنار بگذارد و هر لحظه ای که مرتکب این عمل شد اشتباهش را به وی یادآوری و گوشزد کنند. اگر دقت کنید اکثر افراد از مردمانی که دائم ناله می کنند یا بدشان می آید یا از آن ها انرژی مثبتی دریافت نمی کنند و نسبت به آن ها حس خوبی ندارند.

باید سعی کنیم که در این دسته از افراد قرار نگیریم. نالیدن نوعی خودخواهی و خودبینی در فرد به وجود می آورد و فرد پس از مدتی به گونه ای رفتار می کند که گویی همه مقصرند و او در هیچ زمینه ای مرتکب خطا و اشتباه نمی شود. معمولا اطرافیان از ناله کردن ما خیلی زود خسته می شوند و همین موضوع می تواند یکی از علت های اصلی نداشتن دوست صمیمی باشد.

داشتن دوست صمیمی یک نعمت و موهبت است که می تواند شرایط زندگی افراد را دگرگون کند. یک دوست خوب، نوعی دارایی معنوی محسوب می شود و باید در حفظ دارایی هایمان به شدت دقیق و ملاحظه کار باشیم.

۲-زمانی که متاهل می شوید قید همه را می زنید و به قول امروزی ها بی معرفتید

خیلی بد است که در دوران مجردی تمام وقتمان را با دوستان سر کنیم و به محض ازدواج و پوشیدن رخت متاهلی، همه را فراموش کنیم. برخی از افراد چنین عادتی دارند و زمانی که ازدواج می کنند به گونه ای رفتار می کنند که گویی هیچ کس جز همسرشان برایشان اهمیت ندارد.

روابط زناشویی بسیار مهم است و هیچ گاه نباید خللی به این رابطه مقدس وارد کرد. اما برخی تصورشان این است که با توهین کردن و یا فراموش کردن دوستان، رابطه زناشویی شان مستحکم و با قوامتر می شود! درست است که در هر حالتی باید از حریم خانواده مراقبت کرد و بنیان های خانواده را تحکیم بخشید اما این تفکر نباید ما را از دوستانمان دور کند.

بهتر است که در این زمینه حد تعادل را رعایت کنیم. هم به خانواده توجه داشته باشیم و هم دوستان صمیمی مان را از دست ندهیم. هر از چند گاهی یک پیامک به دوستانمان بفرستیم و به آن ها یادآوری کنیم که حتی تاهل هم باعث نشده که خوبی هایشان را فراموش کنیم.

یادمان نرود که در سخت ترین شرایط یک دوست خوب می تواند مانند اکسیر، غم زدایی و به بهتر شدن وضعیت روحی مان کمک کند. عشق به همسر، نباید موجب کور شدن و ندیدن خوبی های دوستان صمیمی شود.

۳-توقعات نابجا و انتظارات بالایی دارید (پر توقعید)

اگر فردی هستید که از روابط دوستانه انتظارات غیر معقول و غیر منطقی دارید احتمالا طعم داشتن دوست صمیمی را نخواهید چشید.برخی انتظار دارند که سایرین باید به گونه ای رفتار کنند که آن ها می خواهند! این خیلی توقع مضحک و نابجایی است.

مردم، نوکر یا برده ما نیستند و باید بدانیم که سطح توقعتمان معقولانه باشد. گاهی این احساس و توقعات نابجا در زندگی زناشویی نیز رخ می دهد و پس از مدتی محیط خانواده را مغشوش می کند. میزان توقعات با میزان استحکام روابط دوستانه می تواند رابطه معکوس داشته باشد. یعنی هر چه توقعاتمان بالاتر برود احتمال این که دوستان صمیمی داشته باشیم کاهش خواهد یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت نداشتن دوست صمیمی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

۴-ضعف در عزت نفستان مشهود است! احتمالا فردی هستید که عزت نفس پایینی دارید

برخی افراد عزت نفس پایینی دارند و همین مورد، دلیل محکمی است که احتمال نداشتن دوست صمیمی را افزایش می دهد. فردی که عزت نفس پایینی دارد دیر یا زود در روابط بین فردی و اجتماعی اش به مشکل می خورد.

مثلا اگر فرد در مرکز توجه نباشد شاید از کوره در برود و خیلی زود ناراحت شود. یا مثلا اگر برای کاری برنامه ریزی کند و کارها مطابق برنامه اش پیش نرود در لاک دفاعی فرو رود؛ شاید هم حالت تهاجمی به خود بگیرد و به سایرین توهین کند. عزت نفس پایین باعث می شود دوستان صمیمی تان را از دست بدهید و در پیدا کردن دوست جدید مشکل داشته باشید.

بهتر است که با یک مشاور صحبت کنید و از متخصصان و افراد باتجربه درخواست کمک کنید. توصیه می شود عزت نفستان را تقویت کنید و این نقیصه چالش برانگیز را سریعا مرتفع کنید. در گروه هایی عضور شوید که به آن ها علاقه دارید. این کار باعث می شود زنجیره روابطتان طولانی تر شده و دوستان جدیدی پیدا کنید.

۵-شما فردی هستید که در مورد همه غیبت می کنید!

علت نداشتن دوست صمیمی

غیبت کردن یکی دیگر از دلایلی است که احتمال نداشتن دوست صمیمی را افزایش می دهد. زمانی که شما مقابل افراد، از سایرین بد می گویید و پشت سر دیگران حرف می زنید، دیگر هیچ کس با شما وارد رابطه نخواهد شد. چرا که افراد تصور خواهند کرد که شما از آن ها نیز در مقابل دیگران بدگویی می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت نداشتن دوست صمیمی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

سایت زندگی ما علت نداشتن دوست صمیمی

داشتن دوست صمیمی یک نعمت و موهبت است که می تواند شرایط زندگی افراد را دگرگون کند. یک دوست خوب، نوعی دارایی معنوی محسوب می شود و باید در حفظ دارایی هایمان به شدت دقیق و ملاحظه کار باشیم. توصیه می شود برای کسب اطلاعات دقیق در مورد چگونگی جذب دوستان جدید، و حفظ کردن دوستان قدیمی از مراکز معتبر مشاوره درخواست راهنمایی کنید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه راهکارهایی برای پیدا کردن دوست جدید و حفظ دوستان صمیمی کردن آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه