راه های تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر در یک خانواده

تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر
   

تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر نیازمند چه راهکارهایی است؟ آیا گاها به عنوان والدین بین فرزندان خود فرق می گذارید؟ در این قسمت چند نکته برای سازگاری مدیریت روابط در خانواده را مطرح می کنیم. با کودکان خود یکسان برخورد کنید. رقابت دو خواهر طبیعی است؛ زمانی که دو فرزند هم سن یا هم جنس هستند. اگر در رفتار با فرزندان خود فرق بگذارید شرایط بدتر می شود.

برای فرزندان خود وقت بگذارید: وقت خود را برای انجام کارها به صورت جداگانه با هر کودک آماده کنید، به این ترتیب آن ها با شما، ارتباط متقابل دارند.

تمرکز بر نقاط قوت هر کودک: بین کودکان مقایسه انجام ندهید؛ زیرا فقط باعث رقابت بیشتر خواهد شد.

کودکان را از طریق احساسات دشوار راهنمایی کنید: آن ها را با احساسات خشم، حسادت و ناامیدی آگاه کنید و آن ها را بشنوید.

به کودکانتان بیاموزید بدون شما چطور یک مناقشه را پایان دهند: یاد دهید چگونه مشکلات خود یا شرایط دشوار را مدیریت کنند.

هنگامی که با یکدیگر بازی می کنند، فرزندان خود را ستایش کنید: توجه مثبت شما ممکن است آن ها را تشویق کند که با هم مهربان باشند.

عادل باشید: اطمینان داشته باشید که هر کودک سهمی از امتیازات و کارها را به دست می آورد.

تقویت رفتار مثبت: سیستم پاداش و مجازات را تنظیم کنید. برای مثال مبارزه مجازات دارد، اما بازی به سادگی یک امتیاز را به دست می آورد، مثلا این که شب بیشتر بیدار بمانند.

اجازه دهید فرزندان خود را با یکدیگر مقایسه کنند: مقایسه کردن یکدیگر، آن ها را برای روابط سالم در آینده آماده می کند.

بی طرف باشید: جبهه گرفتن و حل کردن دعوای فرزندان فقط باعث می شود تا در آینده نتوانند از پس مشکلات برآیند.

 برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

خود خواهران برای تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر چه باید بکنند؟

تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر

هرگز پشت سر هم بدگویی نکنید؛ به خصوص وقتی که با دوستانتان هستید از اعضا خانواده و خواهر و برادرتان بدگویی نکنید. پیش از آن که هر کای بکنید بیشتر در مورد کارها و حرف هایتان فکر کنید، تلاش کنید اگر ازدواج کرده اید و یا جدا از هم زندگی می کنید، روابط رسمی را کنار گذاشته و صمیمانه تر با هم برخورد کنید.

به سادگی و با زبان مناسب و لحن خوب از همدیگر انتقاد کنید، اما در این انتقادات به خصوص در ارتباط بین دو خواهر سعی کنید انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و سرزنش یا نصیحت نکنید.

تفاوت نظر در هر خانواده ای و بین اعضای تمام خانواده ها کاملا طبیعی است. بنابراین اگر با خواهرتان تفاوت دیدگاه دارید بهتر است بحث نکنید و احترام متقابل را فراموش نکنید.

تلاش کنید که با انجام کارهایی یکدیگر را خوشحال کنید و به هر بهانه ای شادی را به هم هدیه دهید. دادن هدیه یا صرف غذا در کنار هم بیرون از خانه می تواند روابط دو خواهر را بهتر کند. کارشناسان معتقدند اعضای هر خانواده ای باید حداقل دو وعده غذایی شان را در کنار هم بخورند. یکی از نکات مهم در این زمینه این است که به آن ها نشان دهید که از خوشحالی آن ها خوشحال هستید، و با ناراحتیشان غمگین می شوید.

و در آخر با خواهرتان صادقانه برخورد کنید، احساس واقعی و حقیقی خود را بیان کنید و به او نشان دهید که چقدر از دیدنش خوشحال هستید و چقدر دوستش دارید.

نکاتی که والدین برای تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر باید رعایت کنند

رعایت عدالت میان دو خواهر در یک خانواده از جمله مسوولیت های پدر و مادر است، اما مساوات به معنای رفتارهای کاملا مشابه با دو خواهر، خریدن اسباب بازی ها، کتاب ها، پوشاک یکسان برای آن ها نیست بلکه کاملا برعکس است.

شما وظیفه دارید با توجه به نوع تفریحات دو خواهر، اسباب بازی ها و سلیقه شان، خدمات آن ها را از هم جدا کنید و حتی در مواقعی لازم است سبک حمایتی شما از آن ها نیز متفاوت باشد. منظور ما از عدالت در خانواده یکسانی خدماتی که به فرزندان ارائه می دهید نیست و این خدمات ماهیت های متفاوتی برای دو خواهر دارند.

اکنون به چند نکته در رابطه با تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر می پردازیم:

برچسب نزنید

معمولا وقتی بچه ها دعوا می کنند، این برداشت شماست که آن ها مشغول دعوا هستند اما خودشان نمی دانند که چه اتفاقی در حال وقوع است. بزرگ ترها می گویند: همدیگه رو کشتن، بدجنس خجالت بکش، زورت به کوچک ترت رسیده و…
این برچسب های بزرگ ترها هست که تازه به بچه یادآوری می کند دارد چه اتفاقی می افتد. برعکس اگر بزرگ ترها بگویند: وای شیطون داره چه کیفی می کنه از داد شما، ای داد و بیداد خدا خیلی ناراحته و جمله هایی از این دست می تواند ماجرا را ساده و آن ها را از تلافی جویی دور کند.

وضعیت را خراب تر نکنید

اگر بگویید کی شروع کرد؟ تقصیر کیه؟ و نمی خواد توضیح بدید! و… فقط مثل آن ها شده اید و واکنش غیرمؤثر از خودتان نشان داده اید. به جای این، پیش بچه ها بروید و بگویید: چقدر از هم عصبانی هستید، با هم یه فکر جدید کنید و الا بازی باید تعطیل بشه تا دوباره باهم دوست بشید.
همیشه بچه های بزرگ تر را مقصر ندانید. به کوچک ترها بگویید که باید احترام بگذارید و به بزرگ ترها مسئولیت مراقبت از کوچک ترها را بدهید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

خودتان را به آن راه بزنید

گاهی برای تمام شدن کشمکش بچه ها یک صدای بلند، روشن شدن سشوار، تلویزیون و… کافی است. این راهکار اغلب برای بچه های زیر پنج سال کاربرد دارد. بدون اینکه حرفی بزنید حین کشمکش بچه ها با هیجان زیاد بگویید هرکی زودتر خوراکی می خواد بیاد و… می توانید صدای یک زنگ که موقع بازی ها از آن استفاده می کنید را هم به صدا دربیاورید. گاهی اضافه شدن شما به عنوان نفر سوم بازی می تواند دعوا را تمام کند. در زمان آرامش و دوستی بچه ها یک قانون بگذارید مثلا هرکس بعد ازجمله “تمام کنید” بحث را ادامه دهد باید جریمه شود.

رابطه عاطفی تان را تقویت کنید

به دو خواهر بفهمانید که به هر حال عمر پدر و مادرها محدود است و آن ها نمی توانند فرزندان شان را تا همیشه حمایت کنند و بنابر این روزی که مرگ، والدین را از فرزندان بگیرد به جز خواهر، بستگان درجه یک دیگری نخواهند داشت و به همین دلیل باید همیشه یکدیگر را دوست بدارند و از خطا های هم بگذرند.

مقالات پیشنهادی مجیب

تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر در مرکز مشاوره تلفنی مجیب

تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر

بهترین راه تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر ، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. تقویت رابطه عاطفی بین دو خواهر، مسأله ای است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. 

اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است دو خواهر را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند آن ها را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با مراجعین می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست مسأله، مراحل درمان را آغاز می کنند.

مشاورین سایت زندگی ما، بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیباین است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید.

هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه