دلایل اهمال کاری چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟

دلایل اهمال کاری
   

دلایل اهمال کاری چیست؟ اهمالکاری در ساده ترین شکل آن، تأخیر در انجام کارها و تاخیر در انجام امور است. اصطلاح “اهمالکاری” قبل از اصطلاح “سهل انگاری” در ادبیات اخلاق مورد استفاده قرار گرفت. اما امروز، تقریبا در همه جا، تعویق یا تأخیر استفاده می گردد. فرم ساده تعریف اهمال کاری به شرح زیر است:

نادیده گرفتن این است که همه چیز را به عقب بازگردانیم و ترجیح دهیم ابتدا به مواردی که اهمیت کمتری دارند بپزداریم. به عبارت دیگر، چیزهایی که لذت بردن از انجام آن ها بیشتر است  یا رنج کمتری دارند، در فهرست فعالیت ها گنجانده می شوند – مستقل از اهمیت و ضرورت واقعی آنها. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل اهمال کاری می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

دلایل اهمال کاری چیست؟

دلایل اهمال کاری

اهمالکاری یک مشکل است که اکثر ما داریم اما نمیدانیم. شاید شما می گویید من یک مدیر معمولی با بهره وری بسیار بالا هستم و برای خودم هیچ احساس ناخوشایندی ندارم، اما می خواهم به شما این را بگویم. زندگی خود را بررسی کنید

شما احتمالا می بینید بعضی از مکان هایی را که از نظر شما غافل شده اند، یعنی ممکن است بتوانید یک قرارداد بزرگتر را بپذیرید، اما قراردادی کوچکتر دریافت کردید، و این فقط اهمالکاری است. تا کنون، ما متوجه شده ایم که همه ما یا حداقل بسیاری از ما نادیده دچار اهمالکاری  شده ایم، اما نگران نباشید زیرا این مقاله به شما در مورد چگونگی برخورد با اهمالکاری و بی توجهی می آموزد.

از آنجایی که تغییر یک کار بسیار دشوار است، اکثر ما به عنوان انسان می خواهیم رفتارهای قبلی خود را ادامه دهیم، اما نتایج مختلفی داریم، اما باید بدانیم که تا زمانی که عادت های جدیدی را ایجاد نکرده ایم و عادت های آزاردهنده مانند اهمالکاری را نادیده نگرفته ایم ما نباید منتظر نتایج مختلف باشیم. از آنجایی که اهمالکاری در طول سالها در ما ریشه دارد، ما باید به آرامی و پیوسته آن را از خود دور کنیم.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل اهمال کاری  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

۷ روش برای غلبه بر دلایل اهمال کاری

  •  حداقل ۵ دقیقه طول بکشد تا برنامه بعدی خود را بنویسید.فردا چکار میکنید؟ فعالیت های مهم خود را در دفترچه یادداشت نادیده نگیرید.بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید تا ذهن شما این برنامه را صبح بررسی کند و روز بعد کارهایی انجام شود.
  • به لیست خود نگاهی بیندازید و یکی از مهمترین کارهایی که اکنون انجام داده اید را انجام دهید. به جای اینکه انرژی خود را برای اغراق رها کنید، تمرکز خود را بر فعالیتی که به تعویق افتاده است متمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که این فعالیت همچنین اضطراب را کاهش می دهد.
  • زمان زیادی را از امروز به کار بر روی لیست فعالیت های معلق انجام دهید.اگر شروع به کار دشوار است، یک روز (حداقل ۳۰ دقیقه) برای انجام کاری که انجام داده اید، وقت بگذارید و بعدا آن را ترک کنید.در مکان آرام نشستن دور از حواس پرتی و تمرکز بر این فعالیت در این ۳۰ دقیقه قرار بگیرید. به این ترتیب شما به راحتی می توانید همه چیز را شروع کنید.

ببینید چه موقع کار خود را به تعویق می اندازید؟شما مطمئنا احساس رهایی از استرس دارید. شما از سرزنش آزاد شده اید. شما هیچ شکی در مورد خودتان نخواهید داشت.خلاص شدن از بی توجهی و انجام وظایف معوق به شما انرژی و اعتماد به نفس زیادی می دهد.

ادامه

  • برای غلبه بر اهمالکاری ، تفکر “کامل و بی عیب و نقص” را کنار بگذارید.در حقیقت، اهمیت دادن به کیفیت تلاش، و نه نتیجه عالی است.بنابراین در جزیره کمال فرو روید!
  • با دیگران صحبت کنید اگر فعالیتی که انجام می دهید، مربوط به دیگران است.اشتباهات شما باعث ایجاد یک کوه می شود.
    است از خودتان بپرسید: “اگر امروز این کار را انجام دهم، بدترین چیز ممکن که برای من اتفاق بیفتد چیست؟” آیا شما از عواقب کار آگاهی دارید؟ اگر پاسخ شما بله باشد، اشتباه می کنید! احتمالا بدترین نتیجه کاری که از آن می ترسید، تنها ناراحتی و درد ناگهانی است.
  • ببینید چه موقع کار خود را به تعویق می اندازید؟شما مطمئنا احساس رهایی از استرس دارید. شما از سرزنش آزاد شده اید. شما هیچ شکی در مورد خودتان نخواهید داشت.خلاص شدن از بی توجهی و انجام وظایف معوق به شما انرژی و اعتماد به نفس زیادی می دهد.

 

چرا اهمال کاری خوب است؟

دلایل اهمال کاری

بسته به شخصیت شما، این دستورالعمل پاسخ به برخی از انگیزه ها را بیان می کند؛ تأخیر در احساسات شما؛ بنابراین، انجام یا تعویق وظایف بستگی به احساسات شما دارد.

تحقیقات دکتر لامیا جالب است که اصرار ندارد که عادت ها را عوض کنیم (همانطور که ما از آن برای انجام کارها استفاده می کنیم). در عوض، او تلاش می کند تا بداند چگونه احساسات ما پاسخ های ما را به وظایف ما می رساند. کتاب او، “چیزی که باعث انگیزه شما برای انجام کارها” است، فصلی به نام راهنمای عیب یابی است. این کتاب آموزشی را ارائه می دهد که نشان می دهد چگونه ما باید بهره وری خود را افزایش دهیم.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

شاید شما تعجب می کنید که چرا باید در مورد اهمالکاری خود احساس خوبی داشته باشید؟ دکتر لامیا کشف کرد که این متخلفان ممکن است به تعویق افتادن کار برسند. در اینجا برخی از این مزایا وجود دارد:

  • آنها قادر به تفکر در کار خود هستند.
  • اگر ما از خودمان مراقبت نکنیم، ما توانایی انجام دادن کار درست را نداریم.
  • آنها در تجزیه و تحلیل کارها با سرعت بالا کار می کنند.
  • زمان مناسب برای انجام کارها را با خیال راحت پیدا می کنند
  • مزایای بالا می تواند تاثیر مثبتی بر کیفیت کارها داشته باشد.تصور کنید که تفکر درباره ایده ها و نحوه تحلیل داده های مالی مناسب چگونه است.
مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای دلایل اهمال کاری

اغلب احساسات منفی را یک مشکل می بینیم. با انجام این کار، ما یک مانع روانی ایجاد کردیم که می تواند میل ما را به بزهکاران افزایش دهد. برای کمک به درک اینکه چگونه احساسات بر بهره وری ما اثر می گذارد، به راهنمایی های عاطفی زیر و اثرات آن نگاه کنید:

  • ترس و اضطراب: این احساسات زمانی اتفاق می افتد که کارهای زیادی انجام شود یا زمان زیادی برای انجام کارها نداشته باشید. آنها رابطه قوی با استرس دارند.
  • ترس، خشم و استرس: باعث ایجاد اختلال و سردرگمی می شود.
  • نفرت و اضطراب: انگیزه ما این است که کاری را انجام دهیم که این وضعیت را تغییر دهد.
  • ترس و شرم، شرم و اضطراب: ترس از سرزنش و قضاوت منفی؛ ترس از شکست.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای دلایل اهمال کاری طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه