تاثیرشنا بر سلامت روح جدی و باور نکردنی است

تاثیر شنا بر سلامت روح
   

 تاثیر شنا بر سلامت روح  را باید تنها تجربه کنید تا به مزیت و دستاورد آن پی ببرید. شاید شنیده باشید که کارشناسان سلامت توصیه می کنند که بزرگسالان باید در هفته بین ۷۵  الی ۱۵۰ دقیقه فعالیت داشته باشند، برای انجام این وظیفه و رعایت این توصیه خیلی بهتر است که برای به کار گیری تمامی اعضای بدن خود از شنا استفاده کنید که سلامت دهنده قلب و عروق و مغز می باشد.

یک ساعت شنا تقریبا مقدار مناسبی از کالری را می سوزاند که هیچ گونه تاثیر مخربی بر استخوان و مفاصل شما ندارد.

برای فراگیری بهتر در مورد تاثیر شنا بر سلامت روح توصیه می شود که این متن را تا اخر مطالعه کنید.

تاثیر شنا بر سلامت روح: فواید

تاثیر شنا بر سلامت روح

خواب شما را بهبود می بخشد

تاثیر شنا بر سلامت روح غیر قابل انکار است، بدین گونه که وقتی در طول روز شنا را انجام می دهید در شب خواب ارام و سبک را تجربه خواهید کرد، که  داشتن خواب آرام  خواب در گرفتن تمرکز و  داشتن دقت در طول شبانه روز بسیار مهم است و می تواند در سلامت روان شما موثر باشد.

تاثیر شنا بر سلامت روح به خصوص در مورد سالمندان و کسانی که مشغله کاری دارند و از استرس های شبانه روزی خواب مناسبی ندارند، بسیار حائز اهمیت است با شنا می توانند به  هم جسمی سالم و هم روحی آرام برای خواب داشته باشند.

نکته: سالمندان معمولا مشکلات خواب به هنگام شب دارند.

خود صدای آب و حرکت در آب حس نشاط و سرزندگی را می دهد که با حرکات زیبای شنا این تغییرات روحی چند برابر می شود.

 خلق و خوی شما را افزایش می دهد

محققین گروه کوچکی از افراد مبتلا به زوال عقل را ارزیابی کردند و پس از شرکت در یک برنامه ۱۲ هفته ای با  شنا، بهبود خلق و خوی آن ها را تایید کردند.  تمرین های شنا از نظر روان شناختی در درمان بسیاری از مشکلات روحی از جمله مشکلات افسردگی و اضطراب بسیار موثر بوده است و به طبع با تمرین مکرر و مداومت بر ان خلق و خو نیز تقوتت می شود و بهبود می بابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  تاثیر شنا بر سلامت روح به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

کمک به مدیریت استرس

محققان گروهی از شناگران را بلافاصله قبل و بعد از شنا در نیو تایپه، تایوان بررسی کردند. از ۱۰۱ نفری که  مورد بررسی قرار گرفته اند، ۴۴ نفر از ان ها مورد تاییید افسردگی و استرس قرار گرفته اند که بعد از یک شنای یک ساعته تعداد افرادی که هنوز به روش قبلی و استرس خود باقی ماندند تنها به ۸ نفر رسید.

تاثیر شنا بر سلامت روح هم از دیدگاه  پزشکان و هم از نظر متخصصان روانشناس تایید شده و افراد با مشکلات روحی متعدد به خصوص استرس و افسردگی را دعوت می کنند که حداقل به صورت ماهانه یک با ر به فعالیت شنا بپردازند تا مزیت ها و تاثیر شنا بر سلامت روح را  تجربه کنند.

 تاثیر بر سلامت روان

اگر جز کسانی هستید که در بیشتر اوقات روز به افکار منفی سرگرم هستید، استرس نسبت به کار، خانواده و آینده دارید، پیشنهاد می شود که باید برای شنا اقدامات لازم را انجام دهید.

شنا در ترشحات اندورفین و دیگر هورمون های نشاط آور و سرزنده بسیار متبحرانه عمل می کند.  خود صدای آب و حرکت در آب حس نشاط و سرزندگی را می دهد که با حرکات زیبای شنا این تغییرات روحی چند برابر می شود.

شنا به مانند یوگا می باشد، پوگا در ایجاد حس آرامش و لطافت روح نقش خوبی را بین جسم و روح بازی می کند و می وانند در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند. یک عامل دیگر کمک به  انقباض ماهیچه ها و عضلات بدنی است که به نوبه خود در ترشح هورمون های شادی در  بدن بسیار تاثیر گذار هستند. شنا نیز به مانند یوگا در حفظ تمرکز و نفس گیری به شما اجازه می دهد که به درون روح خود راه یابید و ارتباط لازم بین جسم و روح شما برقرا شود.

شنا و یوگا هر کدام ورزش های کاملی هستند اما اگر جز افرادی هستید که می خواهید روحیه ای سرزنده داشته باشید و از استرس های زندگی روزمره به دور باشید، توصیه می شود از یوگا و شنا در کنار هم استفاده کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  تاثیر شنا بر سلامت روح به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 تاثیر صدای آب در رفع اضطراب

تاثیر شنا بر سلامت روح

در قسمت قبلی راجع به تاثیرات بی نظیر یوگا و شنا گفتیم، در این قسمت به معجزه آب در شنا می خواهیم بپردازیم که در یوگا هم وقتی وارد ورزش می شوید با وجود موسیقی آرام و روح نواز باز هم صدا هایی از محیط شنیده می شود و باید با قدرت ذهن خود به تمرکز دست یابیم.

اما در شنا اینگونه نیست وقتی وارد آب می شوید تنها صدای آرام بخش اب است که شما می شنوید و با هیجانات و حتی تاثیرات روحی که بر شما می گذارد، فارغ از محیط پیرامون باعث ایجاد هورمون های  شادی می شود که در درمان استرس، قوت تمرکز، درمان و جلوگیری از اضطراب، درمان انواع ترس ها،درمان افسردگی و دیگر درد های جسمی و روحی موثر است که اگر این ورزش استمرار داشته باشد، تاثیر شنا بر سلامت روح را بیش از پیش می شناسید و هیچ گاه آن را ترک نخواهید کرد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  تاثیر شنا بر سلامت روح به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

این مرکز در نظر دارد، تا با انجام تست های روز روانشناسی و آزمایش های مورد نیاز، احتیاجات درمانی افراد نیازمند به کمک را تشخیص دهد و با ارائه راه حل های ویژه و طبیعی تا حد ممکن بیماری های روحی و روانی را برطرف کنند.

روانشناسان مرکز مجیب معمولا با ارائه راه حل های فارغ از دارو اقدام به درمان مشکلات روحی افراد می کنند و در آخر اگر بیماری تاثیر چندانی نگرفت و به درمان جوابگو نبود به سراغ دارو های درمانی می روند. همان طور که در این مقاله هم به ان اشاره شد ورزش شنا بر سلامت روح تاثیر شگرفی دارد که در مرکز مجیب با برنامه های درمانی برای افسردگی و اضطراب، افراد را به ورزش های چون شنا و یوگا تشویق می کنند.

گفتن این موضوع نشان از ان است که این مرکز دارو های درمانی را بر خلاف سایر بخش های درمانی و روان درمانی الویت قرار نمی هد و با کمک و تلاش خود بیمار سعی دارد تا بیماری را برای همیشه ریشه کن کند. برای این منظور می توانید به سایت زندگی ما مراجعه کنید و یا با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با مشاوران حتی در روز های تعطیل ارتباط برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه