سردردهای ناشی از افسردگی را کنترل کنید

عکس اول افسردگی و سردرد سردردهای ناشی از افسردگی را کنترل کنید
   

سردردهای ناشی از افسردگی ، اختلال روحی و روانی است که ممکن است در برهه ای از زمان به دلیل ناکامی ها، شکست ها و دوری ها برای هر شخصی اتفاق بیفتد.

افسردگی علاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی، مانند استرس، اضطراب، خشم و … می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جسمی هم شود، مثل تهوع، اسهال، دردهای عضلانی ، سردرد های مزمن و ….

سردردهای ناشی از افسردگی معمولا خفیف هستند ولی ممکن است سردرد در صبح و شب شدید تر شود. این سردرد مانند سردرد تنشی معمولا در مواقع اضطراب آور و با منقبض شدن عضلات گردن رخ می دهد.

| سردردهای ناشی از افسردگی | سردرد های ناشی از افسردگی | سردرد و افسردگی |

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

انواع سردردهای ناشی از افسردگی

سردردهای ناشی از افسردگی شامل دو دسته هستند، سردردهای حاد و سردردهای مزمن.

سردردهای عصبی حاد که بر اثر افسردگی اتفاق می افتند، ممکن است از ۳۰ دقیقه تا یک هفته طول بکشند. اما سردردهای مزمن عصبی ساعت ها طول می کشند و معمولا ادامه دار هستند‌. علت سردردهای خفیف معمولا مشکلات عصبی است.

در این سردردها، درد از بالای ابروها یا پشت سر شروع می شود و به تدریج تمام سر را فرا می گیرد. در این سردردها معمولا روی پیشانی یا در طرفین سر و پشت سر احساس فشار می کنید و همینطور احساس درد یا حساس شدن در پوست سر، گردن و عضلات شانه ایجاد می‌ شود.

این سردردهای علاوه بر احساس درد و ناراحتی که ایجاد می کنند، ممکن است باعث اضطراب، استرس و افسردگی شخص هم شوند، که بر روی کیفیت زندگی و روابط افراد تاثیر گذار است.

برای جلوگیری از بروز سردردهای تنشی، باید عوامل برانگیزاننده‌ی این سردردها را بشناسید تا از آن ها دوری کنید.

دردهای مزمن در بیشتر مواقع بیانگر یک مشکل روحی و روانی هستند. در بیشتر افراد، افسردگی خود را با دردهای مزمن و مبهم جسمی نشان می دهد. وقتی که شخص با یک فشار عصبی روبروست و احساس منفی دارد، مراقب سلامتی خود نیست و متوجه نمی شود که جسم و بدنش نسبت به فشارهای عصبی چه واکنش هایی نشان می دهد.

افراد افسرده معمولا بیشتر با دردهای بدن و سردرد روبرو هستند و می توان گفت هر روز قسمتی از بدنشان درد می کند. که البته نشان داده شده که در این افراد سردردهای مزمن نسبت به دردهای دیگر شایع تر است. به علت تنش های عصبی و فعالیت هورمون ها گرفتگی عضلات و دردهای عضلانی هم ممکن است رخ دهد.

علت سردردهای خفیف و مزمن

متخصصان علت  سردردهای خفیف و مزمن را در ارتباط فکری و جسمی افراد با یکدیگر می دانند. زیرا  وقتی افراد دچار افسردگی می شوند، فکر های آزاردهنده ، نگران کننده و اضطراب آور به سراغشان می آید.

وقتی ذهن افراد افسرده پر از فکرهای منفی می شود، شدت فشار عصبی بر سر زیاد شده و از آن جا که جسم و فکر با هم در ارتباط هستند این تنش ها به صورت سردرد خفیف خود را نشان می دهد و وقتی که این سر دردها چندین بار اتفاق بیفتد به سردرد مزمن تبدیل می شود.

سردردهای ناشی از افسردگی در وجود انسان باعث بروز فشارهای روانی مثل اختلال حافظه، خشم و عصبانیت، مشکل تمرکز، گیجی، بی خوابی، خستگی و بی قراری در فرد می شود.

که این فشارهای عصبی باعث بروز سردردهای خفیف و حتی گاهی شدید می شوند.

درمان سردردهای ناشی از افسردگی

عکس های سوم افسردگی و سردرد سردردهای ناشی از افسردگی را کنترل کنید

_ کارها و فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهید. با دوستان خود به تفریح و گردش بروید، موسیقی گوش کنید، در پارک قدم بزنید و…

_ استرس و اضطراب خود را مدیریت کنید، یوگا و مدیتیشن موجب دوری از سردردهای ناشی از افسردگی از آن می شوند.

_ ورزش کنید، ورزش کردن علاوه بر سلامت جسم در سلامت روان نیز بسیار موثر است.

_ مصرف کافئین، الکل و مواد قندی را کاهش دهید.

_ سر خود را ماساژ دهید و دوش آب گرم بگیرید.

_ در محیطی آرام دراز بکشید و افکار منفی را از خود دور کنید .

_ تغذیه سالم داشته باشید و ویتامین های مورد نیاز بدنتان را در مواد غذایی بگنجانید.

_  استراحت و خواب کافی داشته باشید.

_ استفاده از تکنیک های رفتار درمانی شناختی برای کنترل استرس و کاهش سردردهای ناشی از افسردگی

کنترل اضطراب و استرس در شادی و شادابی افراد افسرده و میزان موفقیت  درمان های آن ها بسیار موثر است پس لازم است برای کنترل و از بین بردنشان بکوشیم.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی با بهره مندی از مجرب ترین کادر روانشناسی در کشور آماده ارائه خدمات به هموطنان محترم در سراسر ایران می باشد.

برای ارتباط با مشاوران این مرکز با شماره zendeghima.ir  همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید.

سردردهای ناشی از افسردگی و عوارض ناشی از آن معضلی است که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد .این بیماری علاوه بر آسیب های فردی که ایجاد می کند برای سلامت جامعه نیز بسیار مضر است.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی برای حل این معضل و در جهت بهبود سلامت فرد و جامعه، این امکان را فراهم کرده که  به صورت تلفنی، آنلاین و سریع با این مرکز ارتباط برقرار کنند.

شما می توانید در همه ایام هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره  zendeghima.ir  تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی این امکان را برای همه افراد فراهم کرده که از تجربه های مشاور خانم یا آقا به انتخاب خود بهره ببرند.

فقط کافیست با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب ، همه روزه و در هر نقطه ای از ایران که هستید با مرکز مشاوره تلفنی تماس بگیرید.

برای ارتباط با متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی، شما نیاز به گرفتن وقت قبلی ندارید.

برای استفاده از خدمات آنلاین و سریع این مرکز با شماره zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید.

امیدواریم که با همراهی و پشتیبانی شما عزیزان و تلاش بی وقفه روانشناسان و متخصصان این مرکز به زودی به بزرگترین و معتبرترین مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب در کل کشور تبدیل شویم.

هدف مرکز مشاوره تلفنی رضایت شما و ایجاد جامعه ای سالم و به دور از مشکلات روحی و روانی می باشد.

برای رسیدن به این هدف ، انتقادات و پیشنهادات خود را به ما اطلاع دهید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه